De mythe die ik zelf geloofde, die ene workshop, en dat boek en dan komt het goed

Het is begin 2006. De ondernemer zegt tegen mij dat het tijd wordt dat ik minder nieuwe dingen ga doen. Meer oogsten van alles dat ik tot nu toe gezaaid heb.

Minder vernieuwen, meer het laaghangende fruit plukken. Dat waren zijn woorden.

Het was de laatste druppel voor mij. Dit is niet wat ik wil.
April 2006 zit ik bij de ondernemer in het kantoor om te vertellen dat ik het anders wil. Ik wil het voor mijzelf proberen. “Ik neem ontslag.”

Ik ga het voorlopig helemaal alleen doen.

Geen medewerkers. Geen collega’s. Geen mensen die mij kunnen afleiden als ik middenin een creatief proces zit. Rust en ruimte aan mijzelf.

Alles zelf doen.
Alles?

Voorlopig wel. Ik wil graag alleen werken. Ik kan het uitbesteden en hulp inroepen nog niet veroorloven.

Ik ben zelfstandig ondernemer geworden. Zelfstandig.
Ik moet dus ook alles zelf doen.

Toch?

Onzin!

Na jaren alleen zwoegen realiseerde ik me dat alles alleen doen niet goed is voor mij.

Ik heb hulp nodig van anderen.

Soms loop ik vast en heb ik hulp nodig om er uit te komen.

Een ander moment loop ik uren, soms zelfs dagen te zoeken naar de beste oplossing. Een tip of reactie waardoor ik snel verder kan is juist op dit soort momenten super fijn.

In mijn eentje leer ik langzamer en heb wel 10.000 uren nodig om expert te worden. 

Een beetje hulp, iemand die mij wijst op mijn fouten, kan dit aantal uren al snel terugbrengen naar duizend of nog veel minder. In mijn eentje leer ik niet van mijn fouten. Ik zie ze niet. Iemand moet ze mij laten zien.

Het is mogelijk maar het is niet eenvoudig

Want nog steeds raak ik overweldigd door alle mogelijkheden die er zijn.

Emails van experts. Artikelen met waardevolle tips. Boeken. Trainingen. Online trainingen. Workshops. Super slimme mensen in Facebook groepen.

Dan lees ik een andere e-mail en die zegt weer dat ik met Facebook advertenties aan de slag moet. Een volgende email zegt, nee video wordt het helemaal. Webinars geven en zo klanten binnenhalen. Een goede lancering doen. In LinkedIn actief mensen benaderen. In Udemy een cursus aanmaken. Presentaties geven. Een boek schrijven…..

De mogelijkheden om mijn bedrijf en mijn methode onder de aandacht te brengen zijn eindeloos. Telkens komt er een nieuwe email met waardevolle tips die ik zou willen toepassen. Maar ik kom er niet meer aan toe.

Ik weet ook niet zeker wat de juiste methode voor mij is. Met iedere email krijg ik meer mogelijkheden en raak ik steeds meer verstard. Met al deze mogelijkheden kan ik maar niet kiezen voor de juiste methode voor mij.

Ik raakte de weg kwijt en mijn energie om er echt mee aan de slag te gaan daalde. Ik heb al zo veel dingen geprobeerd. En telkens staan er weer nieuwe experts op met een ander methode.

De mythe die ik zelf geloofde

Steeds meer lezen en leren over het onderwerp. Boeken, trainingen en workshops. Als je deze workshop volgt, dat artikel leest, het boek uit hebt dan wordt alles anders. Dan snap je hoe het moet. Ik wilde dat het waar was.

Meer kennis en dan komt het goed.

De oplossing is op tijd hulp vragen.
Iemand die je de volgende stap kan laten zien. Iemand die je zegt wat nu de beste stap is om te volgen. Iemand die je zegt wat je fout doet.

Waar vind ik de antwoorden op mijn vragen?

Wie helpt mij?

Je partner – hij/zij zit niet op hetzelfde niveau als jij. Wanneer ik naar mijn partner moet voor advies voel ik een hoge drempel. Het is mijn bedrijf. Mijn expertise. Mijn kennis. Moet ik haar om hulp vragen? Dan denkt ze waarschijnlijk dat het nooit goed komt met mijn bedrijf. Als ik dit al niet alleen kan.

Boeken over dit onderwerp – Wanneer moet ik het allemaal lezen? En daarna alles zelf toepassen in mijn bedrijf?

Een workshop – in één middag alles leren over het onderwerp. Maar waar kan ik met mijn vragen terecht als de workshop is afgelopen? Leer ik echt alles of moet ik daarna nog hulp inschakelen om het te gebruiken?

Een marketing coach – een investering waar ik op dit moment nog niet aan toe bent. Dan zoek ik liever eerst een coach op een ander vlak.

Een mastermind – waar vind ik een goede mastermind? Waar vind ik de mensen die met mij in een mastermind willen? En wat als ik teveel vragen stel, ik moet toch ook kennis bijdragen aan de mastermind?


Waar vind je de juiste hulp?

Denk je ook dat je veel moeten weten van online voordat je resultaten kunt boeken? Dat je je moet verdiepen in de marketing blabla terwijl je daar geen tijd en al helemaal geen zin in hebt?

Ik heb gemerkt dat als je eerder hulp inschakelt dan kom je sneller vooruit. Iemand die je wijst op je fouten. De juiste dingen doen is veel belangrijker om vrijheid te realiseren. In welke fase je ook zit met je bedrijf.

Ik help coaches door te zeggen wat je wanneer moet doen online en hoe je dat moet doen. Ik geef je de waarheid op jouw ideeën en nieuwe inzichten. En je krijgt een schop onder de kont wanneer je het nodig hebt.

Jouw coachingsbedrijf wordt online binnen een jaar goed zichtbaar voor de juiste klanten met jouw verhalen en expertise (en met Erno’s hulp).


Zondag stuur ik een e-mail met meer informatie hoe ik dat doe voor jou. Meer weten?
Meld je nu aan voor deze e-mail 

http://forms.aweber.com/form/24/437305624.htm

Of laat hieronder een reactie achter.

This article is originally from ErnoHannink.nl under Creative Commons 2.5

De mythe die ik zelf geloofde, die ene workshop, en dat boek en dan komt het goed

Gerelateerde Posts:

  • Geen gerelateerde posts gevonden
Geen reacties

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Algemeen
Serial ondernemer succes met online doelen realiseren – Tony Stubblebine

In deze podcast aflevering het gesprek met Tony Stubblebine CEO van Coach.me Dit was een gesprek met een bijzondere ondernemer en de oprichter van een online app.   Tony is oprichter van Coach.me gebasseerd op het idee dat positieve stimulans en coaching universeel kan worden toegepast om mensen te helpen …

Algemeen
[vlog] Online Case Study: Michael Pilarczyk

Michael Pilarczyk is ondernemer, business- en levenscoach. Was DJ bij radio Veronica en Radio538, had later een mediabedrijf, dat hij verkocht voor 20 miljoen. Nu is hij vooral coach, met online trainingen. Hij zet Facebook ads in voor meer bereik, gebruikt video’s, testimonials en beantwoord vragen in de podcast. Zoals …

Algemeen
Meer omzet met één goede presentatie – Soness Stevens

In deze aflevering mijn gesprek met Soness Stevens. Soness werkt met opkomende thought leaders die weten dat ze hun boodschap op een groter podium moeten presenteren, live op een podium en online. Spreken bij TED, keynotes, seminars, webinars of videos, je weet dat moet opstaan om jouw beweging te leiden. …