Trends voor bedrijven in 2010

Wat is de verwachting van Online Media in het komende jaar, 2010?

Social Media

We zien natuurlijk steeds meer particulieren / consumenten dagelijks werken met social media sites, soms zonder het echt te beseffen dat het een dergelijke website is. Maar ook steeds meer bedrijven zien het nut van het gebruik van sociale sites en worden daarin steeds actiever. Was het 5 jaar geleden nog essentieel dat bedrijven iets met internet zouden moeten doen, nu geldt alweer hetzelfde voor Social Networking, Sociale Media.

Connecting mobile

Een andere snelle ontwikkeling is die van de mobiele gebruikers. We kunnen wel stellen dat de populariteit van de iPhone een groot aandeel heeft gehad in de applicatie ontwikkeling voor de mobiele toestellen. Hierbij zien we eenvoudige informatieve programma’s tot sterk high tec en zeer grafische toepassingen op de GSM. Voor enkele bedrijven kan het goed inspringen op deze trend een voorsprong opleveren ten opzichte van de concurrentie.

Video

Ook op het gebied van video en film lopen de bedrijven weer erg achter op de consumenten. Hebben de particuliere internetgebruikers nu al meerdere jaren de video ontdekt (denk aan Youtube, delen van video’s op Hyves, etc.) komen de bedrijven er nu steeds meer achter dat een video de boodschap zoveel sneller en aantrekkelijker kan overbrengen. Bedrijven zijn alleen nog radeloos over de aanpak en de uitwerking. Bijvoorbeeld, hoe maken ze de video? Met een gewone huis en thuis videocam? Of moet een professioneel video productie bedrijf langs komen? Of erger nog, moet er een marketingbedrijf aan te pas komen? Ik heb geen idee. Maar schiet gewoon eens wat film en probeer gewoon eens wat uit. Is het niets, dan haal je het weer van internet. Gewoon doen!

Experts aan het woord

Hieronder een korte video met een Amerikaans interview met enkele social media experts. Ook zij hebben enkele tips:

Gerelateerde Posts:

Geen reacties

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Algemeen
Serial ondernemer succes met online doelen realiseren – Tony Stubblebine

In deze podcast aflevering het gesprek met Tony Stubblebine CEO van Coach.me Dit was een gesprek met een bijzondere ondernemer en de oprichter van een online app.   Tony is oprichter van Coach.me gebasseerd op het idee dat positieve stimulans en coaching universeel kan worden toegepast om mensen te helpen …

Algemeen
[vlog] Online Case Study: Michael Pilarczyk

Michael Pilarczyk is ondernemer, business- en levenscoach. Was DJ bij radio Veronica en Radio538, had later een mediabedrijf, dat hij verkocht voor 20 miljoen. Nu is hij vooral coach, met online trainingen. Hij zet Facebook ads in voor meer bereik, gebruikt video’s, testimonials en beantwoord vragen in de podcast. Zoals …

Algemeen
Meer omzet met één goede presentatie – Soness Stevens

In deze aflevering mijn gesprek met Soness Stevens. Soness werkt met opkomende thought leaders die weten dat ze hun boodschap op een groter podium moeten presenteren, live op een podium en online. Spreken bij TED, keynotes, seminars, webinars of videos, je weet dat moet opstaan om jouw beweging te leiden. …