Waarom je beter online zichtbaar wordt als je minder doet

Eind 2015 dacht ik opnieuw na over het gebruik van video. Met de doorbraak van live video zoals Periscope en de manier waarop Facebook Live propageerde, voelde ik een drang om iets serieus met video te gaan doen.

Ik had eerder geëxperimenteerd met Periscope, maar werd er niet heel gelukkig van. Voor een deel had dat met de techniek te maken, maar de interactie met de kijkers kreeg ik ook niet voor elkaar.

In die tijd raakte ik in de ban van de dagelijkse video’s van Casey Neistat en Gary Vaynerchuk. De beelden zogen mij hun leven in. Ik raakte geïnspireerd en bleef ze iedere dag volgen. Ik raakte met ze bevriend, althans, zo voelde het voor mij.

online zichtbaar, minder doen

Ze blijven me trekken naar hun video’s en ik bekijk dagelijks de avonturen van Casey. Over zijn bedrijf, over hem zelf, zijn gezin, New York, zijn reizen en presentaties. De #dailyvee video’s van Gary verschijnen niet dagelijks maar geven mij ook een boost qua inspiratie.

Heerlijk hoe ik energie en het gevoel van ondernemerschap uit deze video’s haal.

Dit wil ik ook. Dat mensen, leads en klanten mijn video’s in worden gezogen. Dat ze er energie uit halen en meebeleven hoe ik mij ontwikkel als ondernemer.

Dus ik zou iets serieus met video gaan doen.

Het eerste wat ik deed was natuurlijk…. geen video maken. Nee, het eerste wat ik deed was uitzoeken wat voor apparatuur ze gebruikten. Waarmee neemt een gemiddelde vlogger zijn video’s op? Welke camera gebruikt Casey? Welke microfoon? Met welke software bewerken ze de video’s?

Daarbij vergat ik voor het gemak even dat Casey al bijna 20 jaar bezig is met video. Gary al meer dan 10 jaar. Gary neemt de dailyvee niet zelf op en bewerkt de video’s ook niet. Dit doen zijn medewerkers voor hem. Casey verdient geld met zijn video’s. Gary gebruikt het als een middel.

Voordat ik het in de gaten had, speurde ik wekenlang het internet af. Kijkend naar honderden video’s en tientallen vloggers. Hoe maken ze de video’s, wat delen ze en wat vertellen ze?

Gelukkig bestaan er nog geen online programma’s of boeken over dagelijks vloggen, anders had ik die ook gekocht en gelezen.

Maar wat ik dus niet deed was echt beginnen. Ik had wel een deadline in mijn hoofd, maar die haalde ik niet. Totdat ik mij realiseerde dat ik hiermee niet vooruit zou komen. Er was maar één manier om echt te ervaren hoe het werkt.

Beginnen.

Experimenteren en ervaren.

Onderzoek verlamt de ondernemer

Door al dat onderzoeken voor mijn video idee begon ik maar niet. Ik had niet de juiste camera (dacht ik). De beste software om de video te bewerken had ik ook niet. Dus ik bleef onderzoeken.

Zoiets dergelijks heb ik de laatste maanden en weken ook bij veel ondernemers gehoord en geproefd.

Ze willen meer klanten door online zichtbaarbeid goed te gebruiken. Ze willen nieuwe klanten aantrekken. Meer klanten helpen. Maar dat is niet iets waar ze in thuis zijn en dus gaan ze op onderzoek uit. Met de grootste wetenschapper van onze tijd, Google, in de hand zoeken ze naar de beste oplossing.

Via Google komen ze in aanraking met ondernemers die succesvol zijn met een online marketing middel. Een ondernemer die super succesvol is met online progamma’s, met een Facebook groep, met webinars, met challenges, met Periscope.

Deze succesvolle ondernemers hebben allemaal een gratis webinar, e-boek, online cursus of challenge. Een lancering van een nieuw programma, die in een maand een ton oplevert. Wie wil dat nou niet? Dus melden ze zich aan bij het online programma of voor de gratis challenge en downloaden ze een paar e-boeken.

Het doel is dat ze meer leren over de online marketing technieken die succesvol lijken voor andere ondernemers. Dan kunnen ze deze kennis ook gebruiken voor de online marketing van hun eigen bedrijf.

Via hun e-mailadres ontvangen ze nu allemaal uitnodigingen voor webinars. Ze krijgen de unieke kans om nu mee te doen aan allerlei bijzondere programma’s met verschillende bonussen.

In een paar weken tijd hebben ze zo veel informatie verzameld dat ze het niet meer weten. Er worden ook tegenstrijdige dingen verteld door deze experts. Ze weten niet meer waar ze moeten beginnen. En precies dat gebeurt dan ook.

Ze beginnen niet.

Immers, hoe weet je nu waar je het beste begint als je vooral verstand hebt van je eigen ding?

De strategie om online resultaat te boeken voor jouw bedrijf

1. Stop de informatiestroom

  • Meld je ten eerste af van al die nieuwsbrieven die je krijgt. Dit doe je eenvoudig door in jouw inbox te zoeken naar “afmelden” en “unsubscribe”. Iedere e-mail die je nu ziet open je en je klikt op de link om je af te melden.
  • Dit stopt de afleiding waardoor je niet begint.
  • Tijd voor actie!
  • Tijd om nu te doen.

2. Kies wat werkt voor jou

  • Uit de kennis die je tot nu toe verzameld hebt kies je iets. Je kiest vooral iets waarbij jij je gemakkelijk voelt. Kies voor tekst, audio of video.
  • Kies dan één platform waar je dit gaat publiceren. Kies nu.
  • Alleen dit doen, nu doen. Alleen dit.
  • Doe dit heel veel. Iedere dag, dan leer je het snelste.

Je hebt niet nog meer informatie nodig. Geen online programma.

Niet nog meer boeken. Niet nog een video.

3. Experimenteer met wat jij gekozen hebt en ervaar het

Hiermee bereik je in ieder geval meer zichtbaarheid online. Nu ben je weer naar buiten gericht.

Veel plezier ermee.

Laat me weten wat jij gekozen hebt. Ik hoor het graag hieronder.

This article is originally from ErnoHannink.nl under Creative Commons 2.5

Waarom je beter online zichtbaar wordt als je minder doet

Gerelateerde Posts:

  • Geen gerelateerde posts gevonden
Geen reacties

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Algemeen
Serial ondernemer succes met online doelen realiseren – Tony Stubblebine

In deze podcast aflevering het gesprek met Tony Stubblebine CEO van Coach.me Dit was een gesprek met een bijzondere ondernemer en de oprichter van een online app.   Tony is oprichter van Coach.me gebasseerd op het idee dat positieve stimulans en coaching universeel kan worden toegepast om mensen te helpen …

Algemeen
[vlog] Online Case Study: Michael Pilarczyk

Michael Pilarczyk is ondernemer, business- en levenscoach. Was DJ bij radio Veronica en Radio538, had later een mediabedrijf, dat hij verkocht voor 20 miljoen. Nu is hij vooral coach, met online trainingen. Hij zet Facebook ads in voor meer bereik, gebruikt video’s, testimonials en beantwoord vragen in de podcast. Zoals …

Algemeen
Meer omzet met één goede presentatie – Soness Stevens

In deze aflevering mijn gesprek met Soness Stevens. Soness werkt met opkomende thought leaders die weten dat ze hun boodschap op een groter podium moeten presenteren, live op een podium en online. Spreken bij TED, keynotes, seminars, webinars of videos, je weet dat moet opstaan om jouw beweging te leiden. …