Na meer dan 10 jaar werken en experimenteren met de beste manieren hoe je klanten kunt aantrekken heb ik een model gemaakt. Dit model kan jou ook helpen om te stoppen met achter klanten aanjagen en beginnen met klanten aantrekken voor je bedrijf.

Beste Mensen aantrekken klanten clienten leveranciers leads partners freelancers virtual assistantsKlanten aantrekken resulteert ook in een betere balans tussen ondernemen en gezin.

Zelfstandige professionals

De laatste 4 jaar heb ik me geconcentreerd op zelfstandige professionals voor mijn bedrijf. Ze zijn professionals in wat ze doen en werken zelfstandig. Ze hebben een eigen bedrijf.

Ik vind het heerlijk met deze ondernemers te werken. Ze willen vooruit, ze zijn bereid te veranderen. Willen groeien en verbeteren, en nemen beslissingen.

Het model werkt dus het beste voor de zelfstandige professionals, de zelfstandige ondernemers, de ZZP-er. Je bent bijvoorbeeld een trainer, coach, spreker, auteur, mentor, consultant.

Waar worstel je mee

Als mensen zich abonneren op mijn nieuwsbrief dan stel ik 2 vragen in een opvolg-email.
1. Wat is jouw expertise?
2. Waar worstel jij mee?

De onderwerpen waar mijn abonnees (en jij waarschijnlijk ook) het meeste mee worstelen zijn:

  • Ik heb niet genoeg klanten. Hoe kan ik meer klanten krijgen?
  • Hoe gebruik ik Facebook, Twitter of LinkedIn om meer clienten te krijgen?
  • Ik wil meer zichtbaar worden op het internet. Hoe doe ik dat?
  • Hoe werkt dat allemaal, weblog, nieuwsbrief, en social media.

Ze willen dus meer klanten, meer omzet!

Klanten najagen

Wanneer zelfstandige professionals nieuwe klanten proberen te krijgen vallen ze meestal terug naar de basis. De dingen die we allemaal kennen: direct mail, adverteren en koud bellen. We zien dat ‘iedereen’ het doet, het zal dus wel werken. En dat doet het ook.

Maar, en er is een grote MAAR, het draait om het succespercentage. Dit is teleurstellend laag.

Dan moet je na het koud bellen nog opvolgen. Je gaat potentiële klanten bezoeken. Na ieder bezoek maak je een offerte met de informatie die je verzamelt tijdens het gesprek.

Veel werk en je bent veel onderweg.

Je ontmoet ook veel mensen die geïnteresseerd zijn in, een offerte, kennis, jouw bedrijf, aandacht. Maar ze zijn niet echt geïnteresseerd in jou een opdracht te geven.

Jij jaagt op potentiële klanten.

Klanten aantrekken

Wat als je e-mails en telefoontjes zou krijgen van mensen die met jou willen werken. Ze hebben jou gevonden. Je hoeft niet te jagen, ze nemen met jou contact op.

Wat als jij mensen kunt informeren over hun probleem en ze kunt helpen met de oplossing waar ze naar op zoek zijn.

En je dit vooral online kunt doen zodat je meer tijd kunt besteden met je gezin.

Beste Mensen Aantrek Model

Dit is dus het model dat ik heb gemaakt om de beste mensen aan te trekken. De beste mensen kun je zien op verschillenden manieren. Denk aan cliënten, klanten, leads, leveranciers, partners, freelancers, Virtual Assistants…

Voor mij gaat het meestal over Klanten Aantrekken. De juiste klant. Jouw ideale klant aantrekken.

Beste Mensen aantrekken klanten clienten leveranciers leads partners freelancers virtual assistants

1. Kies je doelgroep

Stap 2, 3 en 4 zijn in de basis mijn eerste boek, Laat de klant naar jou komen gepubliceerd in 2009. Tijdens het schrijven van mijn tweede boek Kies je doelgroep, de afgelopen 2 jaar, kwam ik tot de conclusie dat deze 3 stappen een cruciale eerste stap missen.

De circel met de stappen 2, 3 en 4 werkt wel hoor. Het is leuk om te doen. Je ontmoet interessante mensen. Je leert veel. Maar een belangrijk punt ontbrak, klanten. Correctie, Ideale Klanten. Ik trok maar niet mijn ideale klant aan.

De cruciale stap die ontbrak was: je moet je doelgroep vastleggen of kiezen. Wie wil je aantrekken? Wie wordt jouw betalende klant?
kies!

2. Laat mensen jou op het web vinden

Bouw je Hub. Jouw hub is de plek op het internet waar je telkens weer jouw doelgroep naar verwijst. Voor mij is dat een combinatie van je website en weblog.

Het is een plek waar je snel en eenvoudig artikelen kunt publiceren en waar mensen je producten en diensten kunnen vinden. Via de artikelen vinden mensen jouw informatie in de zoekmachines.

Ze lezen een interessant artikel en misschien nog een of twee meer. Ze willen op de hoogte blijven van wat je schrijft.

3. Houd contact me je doelgroep

De mensen zijn op je website gekomen via de zoekmachines en ze willen in de toekomst meer van je lezen. Dat willen ze echt. Maak het dus eenvoudig voor de bezoeker om deze informatie van jou te ontvangen.

Laat mensen abonneren op je nieuwsbrief en laat ze jouw laatste berichten ontvangen in hun e-mail inbox.
Voor jou is de nieuwsbrief een handige manier om contact te onderhouden met je doelgroep wanneer jij dat wilt.

Abonneren op je nieuwsbrief is het belangrijkste dat je wilt dat de bezoekers op je website doen. Of beter nog, wat je wilt dat jouw doelgroep doet op je website.

Wanneer je een nieuw product of dienst lanceert, dan kun jij een bericht sturen en je abonnees hierover abonneren.

Dus, een nieuwsbrief is iets dat je doelgroep wil en iets wat jij nodig hebt.

4. Middenin je doelgroep

De real-time media of sociale media is waar jouw doelgroep al te vinden is. Ze zitten al op sociale netwerk sites als Facebook, LinkedIn en Twitter.

Je hoeft alleen nog maar uit te vinden waar ze rondhangen en daar naar toe gaan. Hier kun je luisteren naar waarover ze praten. Je luistert naar hun problemen en helpt ze dit op te lossen.

Mensen maken zo kennis met jouw expertise in hun eigen omgeving waar ze vaak zijn. Verkoop niets, alleen maar luisteren, doe mee en ondersteun.

Als je helpt, stuur je een bericht/update en voeg je een link toe naar een artikel in je blog dat precies het probleem beschrijft en de oplossing geeft. Heb je nog geen artikel over dit onderwerp? Gefeliciteerd, je hebt zojuist inspiratie gevonden voor een nieuw artikel waarmee je de doelgroep gaat helpen.

Nu heb je een eindeloze loop.
Mensen vinden je artikelen. Ze lezen deze en abonneren op je nieuwsbrief door je expertise en ze vertrouwen je. Ze verspreiden jouw artikelen weer via de sociale netwerk sites. De artikelen worden weer beter gevonden door de zoekmachines en nieuwe mensen vinden jouw artikelen.

Balans in ondernemerschap en gezin

Langzaam maar zeker komen meer en meer mensen naar jouw Hub en lezen je nieuwsbrief en jouw berichten in hun sociale netwerken. Ze leren van jou en willen meer van je leren dan je kunt aanbieden in een bericht, update of artikel.

Ze willen van jou persoonlijk leren of willen producten van je kopen want ze vertrouwen jou.

Jij trekt klanten aan. Jouw ideale klant.

Jij maakt producten en diensten die jouw doelgroep nodig heeft. Je weet wat ze nodig hebben, omdat je luistert naar wat ze willen, in de sociale netwerken. Je doet onderzoek naar waar ze naar zoeken in de zoekmachines. Dit is waarom ze naar jouw blog komen.

De klanten kopen meer van je en je krijgt meer klanten.

Dit zal dat het centrum van de cirkel als resultaat hebben. Balans. Een betere balans in ondernemerschap en gezin.

Je bent meer thuis, trekt meer klanten aan, jouw ideale klant. Meer omzet en minder stress voor jou met als resultaat minder stress in je gezin.

Aan de slag

Voor de duidelijkheid dit is geen model wanneer je het morgen gaat gebruiken, daarmee overmorgen de klanten op je af komen rennen. Het is niet de heilige graal. De ideale Klanten aantrekken moet aan gewerkt worden. Het model werkt alleen als je er echt mee aan de slag gaat.

Wat vind jij van dit model?
Wil je het eens proberen?

There is an English version of this article Best People Attraction Model

This article is originally from ErnoHannink.nl under Creative Commons 2.5

Gerelateerde Posts:

Tags: , , , ,

Leave a Reply

You can use these tags: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>