In de vorige aflevering hebben we het gehad over leads omzetten naar klanten. In dit artikel gaan we het hebben over prioriteiten. Hierbij gebruik ik het boek “Bitsing”, geschreven door Frans de Groot. Waarom is dit zo belangrijk? Als je gaat verkopen moet je ergens je focus op leggen en meestal leggen verkopers de nadruk op die nieuwe dingen. Dit betekent dat de elementen die omzet genereren, de bestaande, minder aandacht krijgen. Bitsing helpt bij prioriteiten stellen.

Bitsing bestaat uit een aantal stappen en het begint met bekendheid en niet met verkopen. Door deze stappen te doorlopen wordt men klant van jou. Na bekendheid is de volgende trede imago, of mensen van je willen kopen, of je genoeg merk hebt. Dan krijg je traffic, of je genoeg mensen trekt naar de plek waar je verkoopt. De volgende tree is sale, of je genoeg leads omzet naar klanten. Als laatste gaat het erom of je klanten je nieuwe klanten opleveren, re-sell.

Het belangrijkste is dat je kijkt op welk punt het het beste gaat en hierop focus je. Je scherpt je aandacht aan de zwakkere punten aan, maar focust je er niet op. Dit doe je ook met je producten. Mijn tip is om het boek te lezen en vooral het gedeelt over bitsing. Zelf gebruik is de 80-20-regel, ook terug te vinden in mijn jaarplan. 80% van mijn tijd besteed ik aan bestaande producten en 20% aan nieuwe.

In mijn vorige podcasts heb ik het met een aantal coaches gehad over verkopen en ik denk dat dit zeer hulpvol kan zijn en inspiratie kan opleveren. Kijk hier voor de podcasts.

Abonneer

Vergeet niet te abonneren op de Erno Hannink Show via iTunes, Stitcher of SoundCloud.

Kun je mij een groot plezier doen zodat meer coaches deze podcast kunnen vinden? Geef deze podcast jouw eerlijke beoordeling en recensie. Dit helpt mij enorm om deze podcast te verspreiden. Dank je wel hiervoor. Stuur me een korte e-mail om mij te laten weten dat je dit gedaan hebt en ik stuur je een verrassing.

Je kunt mij bereiken op podcast@ernohannink.nl Ik hoor graag van jou

Verdubbelaars Academie

Zoek jij een communicaty van coaches die ook willen groeien met hun bedrijf.

  • houvast zoeken wat ze precies online moeten doen, je wil geen fouten maken.
  • wil je niet te veel tijd willen besteden aan online zichtbaarheid
  • zoek je iemand die je vertrouwt over online marketing

Dan is er nu de Verdubbelaars Academie voor jou.

Dit is voor coaches die

  • hulp zoekt bij de online aspecten van hun coachingsbedrijf
  • online zichtbaar willen worden zodat de klanten op je af komen
  • dit in haar eigen tempo wil doen
  • de omzet wil verdubbelen in één jaar
  • online zichtbaar wil worden zonder zelf continue in de spotlight te staan

ernohannink.nl/lidmaatschap

This article is originally from ErnoHannink.nl under Creative Commons 2.5

Gerelateerde Posts:

Tags: , ,

Leave a Reply

You can use these tags: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>