Op dit moment werk ik aan een gratis training voor coaches – Verdubbel de Impact van je Coachingsbedrijf met Facebook. Hieruit haalde ik 3 eenvoudige manieren om Facebook te gebruiken als coach voor meer resultaat.

Na 3 video’s zitten er hele mooie tips en mogelijkheden in deze training. Dus ik dacht, ik kan ook een paar van deze tips hier delen.

Facebook gebruiken als coach
Daarom heb ik 3 mogelijkheden om Facebook te gebruiken als een coach voor jou.

Facebook gebruiken als coach

  1. Verbind op Facebook en krijg kennis
  2. Verkeer van Facebook naar je website
  3. Coaching met Facebook groepen

Verbind met je doelgroep en verkrijg kennis

Stel vragen. Eenvoudige vragen. Eén punt per keer.
Je hebt tijd genoeg om de fans van je pagina te leren kennen.

Zijn ze jouw ideale klant? De meeste fans zouden jouw doelgroep moeten zijn.
Publiceer korte enquetes. Een vraag per bericht.

Wanneer je de juiste vragen stelt krijg je mooie reacties die jouw vraag meer zichtbaar maakt en je krijgt waardevolle informatie voor je bedrijf.

Met dit soort interacties bouw je aan connecties. Eén connectie per keer.

Creëer verkeer voor je website en zet dit om in klanten

Facebook is een mooi platform met veel mensen die er iedere dag komen, heel veel mensen.
Jouw doelgroep is er ook, ergens. Laten we eens proberen om wat verkeer van dit platform naar je site te krijgen.

Deel links van je artikelen op jouw Power Platform (de combinatie van je website en een blog).
Enkele voorbeelden:

  • Deel nieuwe artikelen op je pagina. Deel oude artikelen.
  • Deel foto’s met een link naar een artikel.
  • Voeg een nieuwe invalshoek toe aan een artikel en deel de link.
  • Deel een korte video en voeg een link naar je artikel toe.

Er zijn allerlei manieren om mensen geinteresseerd te krijgen op Facebook en ze dan te begeleiden naar jouw Power Platform. Ze leren je zo steeds beter kennen. Je bouwt aan het vertrouwen.

Coach via Facebook met groepen en video

Voor veel coaches is het eenvoudig om online middelen toe te voegen aan het coachingsbedrijf. Middelen die voor een betere coachingservaring zorgen bij de klant.

Naast live ontmoetingen kun je bijvoorbeeld virtuele ontmoetingen organiseren met je klant. Hiervoor kun je Skype gebruiken, maar je kunt ook Facebook chat en Facebook video gebruiken.

Je moet dan wel een persoonlijke verbinding aan gaan met je klant (vrienden worden via je persoonlijke profiel). Daarna is het eenvoudig videogesprekken te starten met de klant.

Dit kun je toevoegen aan je dienst, de prijs verhogen en er een mooi product van maken voor jouw coachingsbedrijf.

Het volgende wat je kunt doen is klanten samenbrengen in een groep. Als het goed is zitten veel van je klanten met vergelijkbare situaties/worstelingen. De meeste van je klanten ontmoeten graag mensen met vergelijkbare worstelingen.

Aangezien ‘iedereen’ al op Facebook zit breng ze dan hier ook samen in een groep.

Wanneer jouw klant aanmeld bij Facebook (waarschijnlijk iedere dag) zien ze al snel de laatste reacties en discussies in de groep en kunnen ze deze lezen en er op reageren. Dit houd de groep levendig.

Meer tips

Wil jij alle tips en mogelijkheden uit de 3 video’s ontvangen?
Meld je dan nu hier aan >> VerdubbelImpactFb.nl << en je krijgt direct toegang.

De Video’s in de training:

  1. Hoe je coachingsbedrijf groeit met hulp van Facebook – als het goed is jouw nieuwe strategie
  2. Je ideale klant aantrekken met Facebook in 5 stappen
  3. 5 manieren om jouw coaching uit te breiden met Facebook voor meer resultaat bij je klant

This article is originally from ErnoHannink.nl under Creative Commons 2.5

 

Gerelateerde Posts:

Tags:

Leave a Reply

You can use these tags: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>