Facebook versus Twitter – de gebruikers

Een vraag die je vaak hoort is:

“Waar moet ik mee beginnen? Met Facebook of Twitter? LinkedIn heb ik al.”

Als je klanten wilt aantrekken dan zeg ik, wordt actief op deze 3 belangrijkste sociale netwerken. Is dat teveel van het goede? Kijk in de statistieken welke mensen je vindt op Twitter en Facebook. De statistieken zijn gebaseerd op de US, behalve het totale aantal gebruikers.twitter vs facebook 250x100 Facebook versus Twitter   de gebruikers

Twitter gebruikers zijn veel actiever dan Facebook gebruikers 52% vs 12% van de logins update dagelijks. Facebookers volgen meer een merk dan Twitteraars 40% vs 25% volgt een merk. Maar van de merkvolgers Twitteraars 67% koopt ook werkelijk het merk vs 51% van de Facebookers.

In Facebook is het volgen van merk eenvoudiger maar levert niet noodzakelijk trouwere volgers op. Het getal op zich >50% is natuurlijk wel opzienbarend.

Zoals ik al vaker heb gezegd dit is het era van de vrouw. Social media is een echt vrouwen ding. Het gaat om communicatie om echt verbindingen. Niet om de pure aantallen. Kwaliteit is belangrijker dan kwantiteit. Conversatie. De vrouw heeft een meerderheid in beide netwerken.

De Facebooker is wat jonger dan de Twitteraar.

Facebook
facebook vs twitter 500x420 Facebook versus Twitter   de gebruikers

Twitter
facebook vs twitter 2 500x416 Facebook versus Twitter   de gebruikers

Bron: Facebook vs Twitter – a breakdown of 2010 social demographics van DigitalSurgeons

Waar gaat jouw voorkeur naar uit, zakelijk gezien?

This article is originally from ErnoHannink.nl under Creative Commons 2.5


3 Comments

Gerelateerde Posts:

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *