“Moet ik echt aan de slag met die social media?” vroeg Erik. Zijn stem klinkt vol afschuw. “Je moet niets.”, probeer ik gerust te stellen.

“Dat kost toch enorm veel tijd?” vraagt hij verder. Hij is er nog niet gerust op. “Euh ja, uit ervaring weet ik dat het best wat tijd kost. Het voordeel is wel dat je klanten aantrekt. Dat wil je toch?”

Erik kwam na de presentatie op me af. Hij zat achterin de zaal te luisteren. Een beetje achterover leunde hij en bleef me volgen, met een verwarde onrustige blik in zijn ogen alsof hij zojuist gehoord heeft dat er grote nieuwe stapel werk op zijn bureau ligt te wachten.

“Ja, dat wil ik wel, maar ik weet niet wanneer ik dat er allemaal nog bij moet doen.”, hij strijkt door zijn haar. “Hoeveel tijd kost het dan?” vraagt Erik weer. “Als je er iedere dag een uur aan besteed kom je een heel eind, ongeveer 1 dag in de week in totaal.”, leg ik uit. “Een uur per dag is dat haalbaar?”

“Eigenlijk niet.”, zegt Erik “ik moet al zo vroeg op pad als ik de files enigszins voor wil zijn en ‘s avonds ben ik ook nog regelmatig bij evenementen als deze.”

“Als je nu ‘s avonds eens naar een of twee evenementen minder gaat in de maand en deze tijd gebruikt voor het schrijven in je blog.”, stel ik voor.

Dan vertel ik Erik over het onderzoek van HubSpot naar de zogenaamde Inbound Marketing, ofwel marketing waardoor mensen naar jouw bedrijf komen. Kort laat ik hem een aantal dia’s zien, met de belangrijkste punten uit het onderzoek. Erik begint er meer en meer over na te denken. Je ziet het gewoon aan hem.

Dan beloof ik hem de presentatie met de belangrijkste punten te mailen en de link naar het volledige rapport.

Dit is dat Onderzoek van Hubspot: 2011 state of Inbound Marketing report. Je kan het hier downloaden.

Samenvatting Inkomende marketing rapport

Dit is de presentatie met de belangrijkste punten uit het rapport.

Bron: http://www.hubspot.com/state-of-inbound-marketing/, via How to Grow Social Media Leads: New Research

This article is originally from ErnoHannink.nl under Creative Commons 2.5

Gerelateerde Posts:

Tags: , ,

Leave a Reply

You can use these tags: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>