David ArmanoMichael Stelzner van SocialMedia Examiner in gesprek met David Armano over social media en social business. David is Vice President van Edelman Digital en schrijft op zijn blog Logic + Emotion (@armano)

Zie hieronder de video van het interview met David Armano (link naar vimeo profiel) door Michael A. Stelzner (ook link naar Vimeo profiel).

Veel bedrijven beginnen op basis van een succesverhaal van een ander met social media. Ze vergeten dat ze eerst een sociaal bedrijf moeten zijn. Het heeft een relatie met open zijn, training, mogelijk een cultuur verandering.

Als je begint met social media dan begin je met social business planning. Dit begint met een social media beleid, training, dan begin je met kleine projecten om te laten zien dat ze mogelijk zijn. Zie hieronder de video en verwijzingen naar de genoemde presentatie.


David legt uit dat de ROI van social media voor bedrijven een excuus is om niet te beginnen. Hij legt uit dat je veel meer kunt meten om te laten zien dat het wel belangrijk is.

Hoe weet je dat je succes hebt als bedrijf? Wat moet je wel meten?

Dit is de presentatie die wordt aangehaald in het interview:

De 4 C’s van Community – Content, Context, Connectivity en Continuity:
armano 4c community Social Media begint met een sociaal bedrijf
Earned Media, Paid Media en Owned Media:
armano media 500x350 Social Media begint met een sociaal bedrijf
Begin met luisteren, dan assess, engage, measure en improve:
armano listen 500x347 Social Media begint met een sociaal bedrijf
Bedrijf en Merk afstemming:
armano social business 500x351 Social Media begint met een sociaal bedrijf

Bron The Best Ways to Make Your Brand Social op SocialMedia Examiner

This article is originally from ErnoHannink.nl under Creative Commons 2.5

Gerelateerde Posts:

  • Geen gerelateerde posts gevonden

Tags: , , , ,

Leave a Reply

You can use these tags: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>