Een maand geleden schreef ik het artikel Welke type Facebook pagina kies je voor jouw bedrijf? en nu is er een volledig vernieuwde indeling. Het aantal categorieën is uitgebreid tot zes.

facebook pages maken nieuw 500x367 Welke type Facebook pagina kies je voor jouw bedrijf?   meer keuze

De categorieën zijn:

  1. Lokaal bedrijf of Lokale bezienswaardigheid
  2. Bedrijf, organisatie of instelling
  3. Artiest, band of bekend persoon
  4. Merk of product (viel hiervoor samen met 2.)
  5. Amusement
  6. Doel of onderwerp

De laatste 2 zijn community pages. Dit zijn geen pagina’s die je gebruikt voor je bedrijf, want dit zegt Facebook over Community pagina’s:

Als deze heel populair wordt (krijgt duizenden fans), wordt de pagina overgenomen en beheerd door de Facebook-community.

De pagina’s die je kiest hebben ook een andere inhoud gekregen. Hieronder een aantal voorbeelden.
 

Lokaal bedrijf of Lokale bezienswaardigheid

facebook pages nw1 Welke type Facebook pagina kies je voor jouw bedrijf?   meer keuze

Dit is een overzicht van de opties die je vindt onder lokaal bedrijf.
Je hebt echt een fysiek bedrijf met een pand. Klanten kunnen jullie pand bezoeken zonder afspraak. Het is 1 vestiging.
Bar, bioscoop, club, restaurant, vastgoed, winkel, detailhandel, museum….

facebook pages lokaal bedrijf Welke type Facebook pagina kies je voor jouw bedrijf?   meer keuze

Dit is de optie professionele diensten (services) in Lokaal bedrijf:
facebook pages lokaal bedrijf professionele services 418x600 Welke type Facebook pagina kies je voor jouw bedrijf?   meer keuze

Bedrijf, organisatie of instelling

facebook pages nw2 Welke type Facebook pagina kies je voor jouw bedrijf?   meer keuze

Jouw bedrijf is vooral virtueel, er zijn meerdere vestigingen, het bezoekadres is niet van belang, ook openingstijden heeft jouw klant niet veel mee te maken.
Verzekering, wetgeving, opleiding, reizen, school, telecommunicatie…

facebook pages bedrijf organisatie instelling Welke type Facebook pagina kies je voor jouw bedrijf?   meer keuze

Bijvoorbeeld een lokaal bedrijf dat professionele diensten levert dan heb je deze velden ter beschikking:
facebook pages bedrijf organisatie instelling advisering zakelijkediensten1 500x593 Welke type Facebook pagina kies je voor jouw bedrijf?   meer keuze

Merk of product (viel hiervoor samen met 2.)

facebook pages nw3 Welke type Facebook pagina kies je voor jouw bedrijf?   meer keuze

Hier kun je kiezen uit de verschillende soorten producten, zoals auto’s, computers, meubels, tuin, software…
facebook pages merk product Welke type Facebook pagina kies je voor jouw bedrijf?   meer keuze

Dit is bijvoorbeeld de pagina, wanneer je kiest voor website:
facebook pages merk product website1 500x595 Welke type Facebook pagina kies je voor jouw bedrijf?   meer keuze

Artiest, band of bekend persoon

facebook pages nw4 Welke type Facebook pagina kies je voor jouw bedrijf?   meer keuze

Dit kun je kiezen als je zelf een bekende artiest bent, een schrijver, een komiek, muzikant, auteur…
facebook pages artiest band bekendepersoon Welke type Facebook pagina kies je voor jouw bedrijf?   meer keuze

Amusement

facebook pages nw5 Welke type Facebook pagina kies je voor jouw bedrijf?   meer keuze

Hier kun je een pagina maken voor je favoriete Radiostation, amateurteam, TV-programma, Film, Sportevenement….
facebook pages amasument Welke type Facebook pagina kies je voor jouw bedrijf?   meer keuze

Amateurteam
facebook pages entertainment amateurteam1 500x496 Welke type Facebook pagina kies je voor jouw bedrijf?   meer keuze

TV-programma
facebook pages entertainment tv programma1 500x510 Welke type Facebook pagina kies je voor jouw bedrijf?   meer keuze

Doel of onderwerp

facebook pages nw61 Welke type Facebook pagina kies je voor jouw bedrijf?   meer keuze

Hier is geen keuzelijst, je kunt direct je eigen doel of onderwerp invullen.

Voorwaarden van een pagina

Als je een pagina aanmaakt ga je akkoord met de voorwaarden voor deze pagina:

  1. Pages are special profiles that may only be used to promote a business or other commercial, political, or charitable organization or endeavor (including non-profit organizations, political campaigns, bands, and celebrities).
  2. You may only administer a Facebook Page if you are an authorized representative of the subject of the Page.
  3. Pages can only post content and information under the “everyone” setting.
  4. When you publish content or information to your Page we have no obligation to distribute your content or information to users.
  5. If you use a Like Box or similar widget off of our site to promote your Page, others will be able to copy and place the widget elsewhere.
  6. You may not place a Like Box or similar widget in an advertisement.
  7. If you collect user information on your Page, Section 9 of this Statement also applies to you.
  8. If you display any content on your Page that is an ad or could be construed as an ad, that content must comply with the ad requirements of the Advertising Guidelines.
  9. You may not establish terms beyond those set forth in this Statement to govern the posting of content by users on a Page you administer, except you may disclose they types of content you will remove from your Page and grounds for which you may ban a user from accessing the Page.
  10. You will restrict access to your Page in order to comply with all applicable laws. For example, if your Page includes content not suitable for minors, you will use your Page to block minors from accessing your Page.

Tip: Overigens is het goed altijd ten minste 2 beheerders aan te wijzen voor je pagina. Dus die van jezelf en ten minste 1 ander. Als om welke reden dan ook jouw profiel wordt verwijderd door Facebook heb je op deze manier altijd nog toegang tot je pagina. Kies bijvoorbeeld je partner als 2e beheerder.

Facebook over de nieuwe pagina New Page Creation Flow

Als je een bedrijf hebt en je wilt een Facebook pagina aanmaken dan kies je uit:

  • Lokaal bedrijf,
  • Bedrijf, organisatie of instelling, of
  • Merk of product

Je kunt natuurlijk ook een pagina aanmaken voor elk product, vergeet dan niet dat je elke pagina ook actief moet onderhouden. Een pagina heeft pas effect als deze actief is en er fans komen en zich abonneren en jouw inhoud verspreiden.

Ben je een persoonlijkheid en je eigen merk (schrijver, spreker) dan kun je aan de slag met:

  • Artiest of bekend persoon

Veel plezier bij het opzetten van je pagina en krijgen van fans.
Wil je weten hoe je dan verder je Facebook bedrijfspagina maakt ga dan naar Verleid bezoekers om fan van je te worden – Maak een opmaat Facebook pagina

This article is originally from ErnoHannink.nl under Creative Commons 2.5

Welke type Facebook pagina kies je voor jouw bedrijf? – meer keuze


1 Comments

This article is originally from ErnoHannink.nl under Creative Commons 2.5

Gerelateerde Posts:

Tags: , , , , ,

One Response to “Welke type Facebook pagina kies je voor jouw bedrijf? – meer keuze”

  1. Ik heb twee bedrijven. een kleding winkel en een schoenen winkel. Nu heb ik een pagina voor de kledingwinkel gemaakt. De naam echter voor de schoenen winkel wordt steeds neit geaccepteerd. Kan ik niet twee bedrijfspagina’s maken ? De naam van de schoenenwinkel is YOSHI.

Leave a Reply

You can use these tags: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>