De psychologie van kleuren in marketing

In dit artikel een handige infographic over de psychologie van kleuren in de marketing. Iedere kleur heeft een eigen psychologische werking bij mensen en hier kun je bij het maken van websites, flyers, folders, logo’s en dergelijke goed gebruik van maken. Natuurlijk is niet alleen de kleur van invloed op de gedachten van jouw doelgroep, ook gebruik van symbolen en korte teksten hebben invloed. Ook hier gaat de infographic kort op in. Gewoon een nuttige infographic als je een nieuwe huisstijl wilt gaan maken of wanneer je jouw skills in ontwerp wilt verbeteren.

infographic-Color-Psychology

Enhanced by Zemanta

Gerelateerde Posts:

Geen reacties

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

mockup iwatch
Webdesign
Gratis mockup laptop en iwatch voor Photoshop

Wanneer je een ontwerp maakt dan wil je dit zo mooi en zo duidelijk mogelijk presenteren aan de klant. Voor een advertentie of een flyer is het toesturen van een PDF een uitstekende manier om het design aan de klant te tonen. Echter in het geval van webdesign of het …

Fotografie
Heb jij een factuur ontvangen voor inbreuk op auteursrechten?

Je hoort het wel vaker, een eigenaar van een website ontvangt op een dag een factuur van duizenden euro’s vanwege het gebruik van één of meerdere foto’s op de website waarvoor niet is betaald. De fotograaf of een vertegenwoordiger van de fotograaf (zoals een advocaat of een incasso bureau) stuurt …

Webdesign
Waarom de klant niet koopt via jouw website; keuzestress

Ze melde zich direct aan voor de analyse. Ik had de e-mail nog maar net verstuurd. De drempel die ik had opgeworpen, van gratis naar betaald, zorgde er voor dat ze juist klikte. “Het klonk aantrekkelijk en waardevol…. Toen ik betaald had en de afspraak was gemaakt, dacht ik, dat kan ik …