Mailchimp abonnementen en prijzen

Mailchimp is een zeer populaire oplossing voor het beheren van een mailinglijst en het verzenden van nieuwsbrieven / uitnodigingen / updates / andere periodieke informatie. Eén van de redenen voor deze populariteit is de vele mogelijkheden die deze website biedt aan de gebruikers wat betreft de vormgeving van de nieuwsbrieven. Maar ook het feit dat je het gratis kunt gebruiken speelt natuurlijk een grote rol. Er zit echter wel een limiet aan het gratis account, het Forever Free pakket. Hieronder de prijzen van Mail Chimp kort toegelicht.

Forever Free abonnement

MailChimp’s Forever Free abonnement stelt je in staat om 12.000 emails per maand in totaal te versturen aan maximaal 2.000 abonnees / subscribers.

Een voorbeeld: je kunt dus 6 keer per maand een mailing versturen aan 2.000 abonnees. Of 10 keer aan 1.200 abonnees. Je mag echter slechts 2000 mailtjes versturen binnen 24 uur.

Let op;
1> het inschrijven blijft gewoon werken ook wanneer de limiet van 2000 mensen al is bereikt, echter voor het versturen van een mailing moet je dan omschakelen naar een ander abonnement)
2> bij alle gratis accounts krijg je verplicht een MonkeyRewards badge in jouw mailing, bij betaalde accounts hoeft dit niet.

Maandelijks abonnement

Dit abonnement richt zich op gebruikers met meer dan 2000 abonnees en de kosten zijn afhankelijk van het aantal abonnees en niet op het aantal verzonden mailtjes. Het aantal abonnees is het totaal van abonnees van alle afzonderlijke lijsten. Dus heb je 10 lijsten met ieder 200 abonnees dan zijn er in totaal 2000 abonnees. Indien dezelfde e-mailadressen op meerdere lijsten staan dan tellen deze steeds mee als unieke abonnees (die e-mailadressen tellen dus dubbel). De totale kosten worden door Mailchimp berekend Op basis van het totaal aantal abonnees van afgelopen maand.

Natuurlijk kun je dit abonnement ook nemen met slechts 500 abonnees echter dan om het mailchimp logo / badge niet te hoeven weergeven.

Stel je hebt 2500 abonnees en die wil je 3 keer per maand een mailing versturen dan moet je 30,- dollar per maand betalen.

Pay as you go / doorlopend betalen

Deze abonnements vorm is geschikt voor mensen die minder dan 1 keer per maand een mailing versturen. In deze vorm koop je credits / krediet waarmee je vervolgens mailings kunt versturen. Wil je dus een mailing versturen aan 5.000 abonnees dan heb je 5000 credits nodig.

Stel je wilt 2500 e-mails versturen, dan heb je 2500 credits nodig. Echter je kunt slechts 1000, 2000, 5000, 7500 of 10000 credits afnemen. Je moet voor 2500 mailtjes dus 5000 credits kopen en dit kost 100,- dollar.

Hoog volume abonnement

Dit is interessant voor gebruikers die meer dan 1 miljoen e-mails per maand versturen. In dit geval moet je contact opnemen met Mailchimp om een offerte aan te vragen.

 

Aanvullend

Belangrijk:

  • Bij alle betaalde abonnementen vervallen de gratis mogelijkheden van het Forever free pakket.
  • Je kunt van een betaald abonnement op ieder moment weer terug schakelen naar een gratis abonnement (bijvoorbeeld wanneer het aantal abonnees van 2100 terug is gegaan naar 1800 abonnees). Dit noemen ze bij Mailchimp een downgrade. Echter een dergelijke downgrade mag je maar 1 keer doen. Je kunt dus niet steeds schakelen.
  • Je mag van een maandelijks abonnement omschakelen naar een Pay as you Go abonnement. Dit is zinvol wanneer je van een maandelijkse of twee maandelijkse verzending terug gaat naar een verzending van jouw mailing per kwartaal.

 

Enhanced by Zemanta

Wij hebben minder dan 2000 geadresseerden maar als we onze listing willen uitsturen krijgen we als foutmelding dat we niet genoeg credits hebben. Hoe kan dit?

2 reacties

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

zoeken naar grote afbeeldingen website
Webdesign
Zoek en fix de zwaargewichten: grote afbeeldingen op jouw website lokaliseren

Ten behoeve van SEO en om te voorkomen dat gebruikers gefrustreerd raken, is het verstandig om te zorgen dat je een snel ladende website hebt. Eén van de belangrijkste oorzaken van trages websites en lange laadtijden zijn (te) grote afbeeldingen. Dus de bestanden van de afbeeldingen zijn groot (veel kilobytes) …

super goedkoop een website maken
Webdesign
Super goedkope website met domeinnaam

Je hebt een klein bedrijf, je bent pas net begonnen of je hebt gewoonweg weinig budget. Hoe en waar moet je dan zijn om een super goedkope website te maken met jouw eigen domeinnaam? Op deze website zijn meerdere artikelen te vinden over de verschillende prijzen van hostingproviders, over het …

voordelen nadelen Wordpress
Webdesign
De voordelen en nadelen van WordPress

Misschien overweeg je een website te bouwen of te laten bouwen met behulp van WordPress. Of er is een andere reden dat je onderzoek doet naar WordPress. Hoe dan ook, je vraagt je af: Wat zijn de voordelen van WordPress? En wat zijn de nadelen? Dus je zoekt een duidelijk …

Shares