Nieuwe add-on voor blokkeren Google Analytics van Google zelf

Google heeft een add-on voor browsers als Beta versie beschikbaar gesteld. Deze add-on voor Internet Explorer (versie 7 en 8), Google Chrome (4.x en hoger) en Mozilla Firefox (3.5 en hoger) moet voorkomen dat de browser informatie verstuurt naar de bekende website analyse tool Google Analytics. De plugin, Analytics Opt-out Browser Add-on, geeft de gebruiker de keuze over de manier waarop data over hem of haar wordt verzameld tijdens het bezoeken van websites met deze analytics statistieken code.

Het verzamelen van gegevens door Google Analytics gebeurd onder andere met behulp van cookies. Cookies worden meestal ongevraagd op de computer van de bezoeker geïnstalleerd en zo ook de cookie van Google (je kunt in veel browsers al aangeven dat je geen cookies wenst). Recentelijk is in Duitsland Google Analytics onderzocht met de vraag of de dienst / tool de wetten in Duitsland voor databescherming overtreedt. De add-on lijkt hier een reactie op te zijn. Het is voor ons webbouwers niet te hopen dat deze plugin massaal gedownload gaat worden 🙂

Gerelateerde Posts:

Geen reacties

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

mockup iwatch
Webdesign
Gratis mockup laptop en iwatch voor Photoshop

Wanneer je een ontwerp maakt dan wil je dit zo mooi en zo duidelijk mogelijk presenteren aan de klant. Voor een advertentie of een flyer is het toesturen van een PDF een uitstekende manier om het design aan de klant te tonen. Echter in het geval van webdesign of het …

Fotografie
Heb jij een factuur ontvangen voor inbreuk op auteursrechten?

Je hoort het wel vaker, een eigenaar van een website ontvangt op een dag een factuur van duizenden euro’s vanwege het gebruik van één of meerdere foto’s op de website waarvoor niet is betaald. De fotograaf of een vertegenwoordiger van de fotograaf (zoals een advocaat of een incasso bureau) stuurt …

Webdesign
Waarom de klant niet koopt via jouw website; keuzestress

Ze melde zich direct aan voor de analyse. Ik had de e-mail nog maar net verstuurd. De drempel die ik had opgeworpen, van gratis naar betaald, zorgde er voor dat ze juist klikte. “Het klonk aantrekkelijk en waardevol…. Toen ik betaald had en de afspraak was gemaakt, dacht ik, dat kan ik …