3 tips van PR professionals voor jouw site

Public Relations of PR, is actief werken aan de relatie die je als bedrijf hebt met de wereld om je heen. Jouw activiteiten in de Real-Time communicatie zijn een onderdeel van je PR.

Begin juni was de Public Relations Society of America Travel & Tourism conference in San Antonio, Texas. Alison Groves (@ravenalison) was er 3 dagen bij maar heeft meerdere sessies gemist en kwam op het idee de belangrijke tips die ze via Twitter zag te delen.

1. Met video meer verkeer in je site

Erica Brackus @Ebee74 tweet

“Sites with video are 53 times more likely to get on the front page of a Google search. #TravelPRSA”


De context van deze tweet mist een beetje, maar duidelijk is dat video veel effect heeft op je ranking in de zoekmachines. Hoogste tijd dus om video te integreren in jouw dagelijkse bezigheden en te publiceren in YouTube en je site.

Meest populaire video’s (tweet van John Walls @johnwalls):

  • How to,
  • behind the scenes,
  • testimonials, en
  • video series to establish thought leadership in a category.

Gebruik jij nu al video? Welk effect zie jij op het verkeer naar je site?

2. Leer waarover ze schrijven voordat je bloggers benaderd

Theresa Overby (@theresaoverby) tweet een uitspraak van Shel Holtz:

“PR Tip: Blogdash = blogger directory. Learn what they write about before you pitch! #travelprsa @shelholtz

Ondertussen ontvang ik dagelijkse meerdere persberichten in de inbox of andere verzoeken om iets te plaatsen op mijn blog. De meeste berichten zijn totaal onpersoonlijk. Mijn naam staat overal op mijn site en blogs. Deze site heeft zelfs mijn naam, gebruik die dan ook.

En dan de onderwerpen, 95% heeft totaal geen relevantie met de dingen waar ik over schrijf of de doelgroep waarvoor ik schrijf.

Lees eerst een blog, gebruik desnoods een blog directory, zodat je weet wie er achter zit en waarover ze schrijven als je met ze in contact wil komen.

Waarom zou jij een blogger benaderen?
Je wil graag:

  • een gastartikel schrijven op haar/zijn blog.
  • dat de blogger een gastartikel schrijft voor jouw blog.
  • dat de blogger een link opneemt naar jouw site.
  • een interview.
  • een ontmoeting tijdens een evenement waar je beide bent.

3. Impact van foto’s

John Walls (@johnwalls) tweet een andere uitspraak van Shel Holtz:

“On TripAdvisor, if a hotel property has more than 20 photos they’ll receive 150% more engagement #travelprsa”

Dit geldt voor meer (alle?) bedrijven naast de reiswereld. Heb je producten, maak foto’s van je producten, van het proces, van de mensen, het resultaat bij de klant, maak afbeeldingen van je werk.

Het gaat om tekst, foto en video. De rijke combinatie waardoor jouw doelgroep een goed beeld kan vormen van jouw product of dienst, van je bedrijf en van jou. Zo krijgen ze vertrouwen in je en zal de kans op koop toenemen.

Inspiratie: artikel 7 tips from PR pros for Internet marketers

This article is originally from ErnoHannink.nl under Creative Commons 2.5

3 tips van PR professionals voor jouw site

Gerelateerde Posts:

  • Geen gerelateerde posts gevonden
Geen reacties

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

avg nieuwsbrief
Algemeen
Voorbeeld teksten AVG en GDPR nieuwe toestemming nieuwsbrief

Op 25 mei zal de nieuwe AVG (Algemene verordening gegevensbescherming) / GDPR (General Data Protection Regulation) van toepassing zijn. Een belangrijke aanpassing is de wijze van vastleggen van de toestemming voor het sturen van nieuwsbrieven / bijhouden van mailinglijsten: toestemming mag niet standaard aangevinkt staan, actieve handeling is nodig, alleen …

Algemeen
Serial ondernemer succes met online doelen realiseren – Tony Stubblebine

In deze podcast aflevering het gesprek met Tony Stubblebine CEO van Coach.me Dit was een gesprek met een bijzondere ondernemer en de oprichter van een online app.   Tony is oprichter van Coach.me gebasseerd op het idee dat positieve stimulans en coaching universeel kan worden toegepast om mensen te helpen …

Algemeen
[vlog] Online Case Study: Michael Pilarczyk

Michael Pilarczyk is ondernemer, business- en levenscoach. Was DJ bij radio Veronica en Radio538, had later een mediabedrijf, dat hij verkocht voor 20 miljoen. Nu is hij vooral coach, met online trainingen. Hij zet Facebook ads in voor meer bereik, gebruikt video’s, testimonials en beantwoord vragen in de podcast. Zoals …