Altijd meer? #verdubbelen

Betekent een verdubbeling van je coachingsbedrijf dat je altijd maar meer wil? Meer omzet, meer geld voor jezelf?

Voor mij is dat in ieder geval niet zo.

Ik ben op een missie om 100.000 coaches te helpen om nummer 1 te worden in hun niche. Dat betekent dat ik daarmee voorlopig vooruit kan. :)

Help ik steeds meer coaches dan verdien ik met mijn bedrijf ook steeds meer geld. Hierdoor kan ik steeds meer investeren in mijn bedrijf en steeds beter en meer coaches helpen.

Het is dus logisch dat ik met mijn bedrijf steeds meer ga verdienen. Meer omzet betekent voor mij dat ik mijn missie leef.

Betekent dit ook dat ik persoonlijk steeds meer moet verdienen? Wil ik alleen maar consumeren? Of juist bewuste keuzes maken wat ik wel en niet doe.

Voor mijn uitgaven maak ik graag bewust keuzes. Heb ik dit echt nodig? Meer spullen betekent voor mij niet dat ik gelukkiger wordt. Sterker nog voor mijzelf en in mijn kantoor houd ik van minimaliseren. Minder spullen meeslepen. Minder spullen op mijn bureau. Minder spullen in mijn kantoor. Een opgeruimd gevoel en een leeg hoofd.

Als je nu naar mijn bureau kijkt zie je dat ook niet altijd lukt. Het kost moeite om tijd vrij te maken voor meer ruimte.

Ervaringen zijn veel belangrijker voor mijn geluk dan spullen heb ik de laatste jaren gemerkt. Momenten met mijn kinderen, met ons gezin, nieuwe mensen ontmoeten, evenementen bezoeken, reizen per trein. Het kost niet veel, het is vooral een keuze.

Steeds meer verdienen betekent niet dat je steeds gelukkiger wordt. Uit onderzoek blijkt dat, wanneer je meer dan € 80.000 per jaar verdient je niet veel gelukkiger gaat voelen. In de Westerse wereld kun je met dit inkomen de basisbehoeften vervullen. Meer heb je niet nodig voor meer geluk.

Dat ik bewust nadenk over mijn uitgaven betekent niet dat ik geen ambities heb of niet gul ben (zegt Monique Bolung in dit interview).

Bewust kiezen voor bepaalde uitgaven en op andere uitgave besparen gaat veel meer over bewust leven. Bewust nadenken hoeveel uren ik werk. Hoeveel tijd ik voor mijzelf en mijn gezin blokkeer.

Tijd om te genieten.

  1. Met aandacht voor jezelf.
  2. Aandacht voor je gezin.
  3. Aandacht voor je bedrijf.
  4. Aandacht voor de gemeenschap.
  5. En realiseer jouw betere wereld.

De vijf pijlers voor een goede mix van ondernemerschap en gezin. Aandacht voor je bedrijf betekent ruimte maken om te werken ‘aan je bedrijf’ in plaats van alleen maar ‘in je bedrijf’ werken.

Ruimte dus voor de verkoop en marketing. Ruimte om je processen en systemen goed in te richten. Ruimte om de conversie verbeteren, meer resultaat bij de zelfde inspanning. Dat draagt bij aan verdubbelen.

Ruimte om een Wow ervaring te leveren aan je klanten. Deze Wow ervaring zorgt er voor dat ik steeds meer coaches mag helpen.

Ieder jaar verdubbelen is niet het doel. Soms heb je ook een jaar waarin je op zoek bent. Een jaar waarin je een transformatie ondergaat. Een jaar waarin je nog niet precies weet hoe je verder gaat.

Verdubbelen is voor mij dus niet altijd meer. En voor jou?

Verdubbel de omzet van je coachingsbedrijf in één jaar

Met ingang van 1 april plaats ik iedere dag een artikel. Iedere dag. Ik neem je mee in een kijkje achter de schermen voor het Verdubbelboek. De aanloop naar het webinar op 21 april en de Masterclass Verdubbelen op 30 april 2015. Zet ze vast in je agenda.
Zie alle artikelen in deze serie via Verdubbelen.

This article is originally from ErnoHannink.nl under Creative Commons 2.5

Altijd meer? #verdubbelen

Gerelateerde Posts:

  • Geen gerelateerde posts gevonden
Geen reacties

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

avg nieuwsbrief
Algemeen
Voorbeeld teksten AVG en GDPR nieuwe toestemming nieuwsbrief

Op 25 mei zal de nieuwe AVG (Algemene verordening gegevensbescherming) / GDPR (General Data Protection Regulation) van toepassing zijn. Een belangrijke aanpassing is de wijze van vastleggen van de toestemming voor het sturen van nieuwsbrieven / bijhouden van mailinglijsten: toestemming mag niet standaard aangevinkt staan, actieve handeling is nodig, alleen …

Algemeen
Serial ondernemer succes met online doelen realiseren – Tony Stubblebine

In deze podcast aflevering het gesprek met Tony Stubblebine CEO van Coach.me Dit was een gesprek met een bijzondere ondernemer en de oprichter van een online app.   Tony is oprichter van Coach.me gebasseerd op het idee dat positieve stimulans en coaching universeel kan worden toegepast om mensen te helpen …

Algemeen
[vlog] Online Case Study: Michael Pilarczyk

Michael Pilarczyk is ondernemer, business- en levenscoach. Was DJ bij radio Veronica en Radio538, had later een mediabedrijf, dat hij verkocht voor 20 miljoen. Nu is hij vooral coach, met online trainingen. Hij zet Facebook ads in voor meer bereik, gebruikt video’s, testimonials en beantwoord vragen in de podcast. Zoals …