In 30 slides de kern van hyperspecialisatie #boektoer

In minder dan 1 minuut de kern van het Handboek Hyperspecialisatie in 30 dia’s. Zie de presentatie hieronder.

“Ik wil meer klanten zonder te veranderen in een urenfabriek.” Dit zei Josephine Bots en dit was de insteek van het Handboek Hyperspecialisatie.

Small businesses fail - seth godin - hyperspecialisatie

Stop met massa-marketing

Geen doelgroep. Geen niche.
1 doelklant + 1 probleem + 1 oplossing = aandacht

De belangrijkste marketingfout die kleine bedrijven maken volgens Seth Godin (marketing expert):

“They [small businesses] believe in the mass market instead of obsessing about a micro market.”


They believe in the mass market instead of obsessing about a micro market. @thisisseth
Click To TweetPowered By CoSchedule


Godin zegt in datzelfde interview ook:

“It’s the small, the weird, and the eager that will make or break you.”

Dus het kleine, het vreemde, het gedrevene dat je maakt of breekt: 1-op-1 marketing

In het boek vertel ik meer over de hyperspecialisten Cesar Milan en Winterhalter Dishwashers. Bedrijven die volledig zijn gegaan voor specialisatie. Hhyperspecialisatie probleemhonden en de vaat in een restaurant.

Jij bent de keizer in jouw keizerrijk. Wie is jouw klant. Welk product wil je verkopen. Hoe wil je dat de wereld er uit ziet. Jij bepaalt!

Doelen geven richting

Een belangrijk onderdeel voor het succes van je bedrijf is doelen stellen en opvolgen. Onder andere de financiële doelen.
Schrijf een:

  • Jaarplan (op 1 pagina);
  • Een plan voor de komende 90 dagen;
  • Acties voor de komende maand.

Kijk voor een handig hulpmiddel op http://www.gazelles.com/gazellesGrowthTools.html

Jouw levensdoel

Waarom ben je hier? Wat heb je te doen op deze aarde?
Misschien wel de lastigste vragen. De antwoorden op deze vragen geven je richting; altijd.
Stel jouw bedrijf in dienst van je levensdoel.

De ideale klant

Je kiest de doelklant uit jouw klantenbestand. Dus niet een ideale klant bedenken. Kies uit je bestaande klanten.

Eerst de doelklant voor je belangrijkste product. Dit is het product waarvan je nu meer wilt verkopen. Een dienst is ook een product (zie hieronder).

Jij hebt als doel zoveel mogelijk mensen. De doelklant is de klant die je graag ziet en die graag met jou werkt. De doelklant is de klant waarvan je er veel meer wilt helpen.

Wat is het probleem?

Door het probleem te noemen krijg je de aandacht van de mensen die op je doelklant lijken.
Met het probleem van de doelklant krijg je aandacht.

De gespreksdoder en vertel-me-meer momenten

Voorkom de gespreksdoder, gebruik de tiensecondenboodschap.
Deze tiensecondenboodschap geeft je vertel-me-meer momenten tijdens het netwerken.

Verander jouw dienst in een product voor je doelklant

Breng alles samen wat je doet voor je doelklant en verpak het tot een product. Hang een prijskaartje aan dit product. Zodat je doelklant het eenvoudig bestellen via je website (of Power Platform).


Breng alles samen wat je doet voor je doelklant, verpak tot een product en hang er prijskaartje aan.
Click To TweetPowered By CoSchedule


Resultaat: Minder werk, meer resultaat, hogere prijzen, meer omzet door productizen

Gebruik de checklist Hyperspecialisatie voor jouw coachingsbedrijf en kijk waar je staat en wat je nog kunt verbeteren:
http://ernohannink.nl/go/checklist-hyperspecialisatie/

Boektoer

Wil je meer horen over de achtergrond van Hyperspecialisatie en hoe je dit zelf snel kunt toepassen? Geef jullie netwerk dan op voor de #boektoer 2014. Doel: 2000+ coaches ontmoeten in 45 locaties voor 31 dec 2014.

Geef jouw netwerk op via het formulier op deze pagina ErnoHannink.nl/boektoer

“Het past zo goed dat ik me niet kan voorstellen dat het ooit anders is geweest.”

Florence Gaillard – www.florencegaillard.nl

“De boodschap was zo tegengesteld aan mijn gevoel: ik wilde mensen niet uitsluiten van mijn oplossing!”

Vieve ter Laak – www.helderezaken.nl

“Het vraagt om lef en moed het te lezen, en er ook daadwerkelijk mee aan de slag te gaan.”

Sonja Broekhuizen – www.sonjabroekhuizen.nl

Noot: Blij! Het handboek hyperspecialisatie is sinds vandaag (1 augustus 2014) te bestellen. http://hyperspecialisatie.nl

Photo’s via Duncan Horst, Unsplash.com, Twibfy.com, Pixabay.com en Flickr.com/creativecommons

This article is originally from ErnoHannink.nl under Creative Commons 2.5

In 30 slides de kern van hyperspecialisatie #boektoer

Geen reacties

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

shutterstock neemt envato over
Algemeen
Shutterstock neemt Envato over: Wat betekent dit voor Creatieven?

Envato heeft een definitieve overeenkomst gesloten om te worden overgenomen door Shutterstock. Deze overeenkomst wordt verwacht in het derde kwartaal van dit jaar afgerond te zijn. Envato heeft het vertrouwen in deze sterke strategische combinatie met Shutterstock. De diensten en ondersteuning die klanten gewend zijn die zal blijven bestaan, zo …

gevel Beeld en Geluid
Algemeen
Beeld en Geluid sluit vestiging in Den Haag

Vandaag (Woensdag 31 januari 2024) ontving ik het nieuws van Beeld & Geluid dat zij de vestiging aan de Zeestraat in Den Haag gaan sluiten. In dit gebouw zit (zat) het museum voor nieuws en journalistiek en er zijn (waren) diverse zalen beschikbaar voor zaalverhuur. Voorheen zat hier het Museum …

AI tekst detectie tools
Algemeen
Tools voor detectie door AI geschreven teksten

Veel mensen zijn inmiddels op de hoogte van ChatGPT en wat daarmee mogelijk is. Zodoende is het bekend dat Artificial Intelligence onder ons is en ons daadwerkelijk kan helpen. Met ChatGPT gaat het om het eenvoudig laten genereren van teksten. Maar er zijn ook andere AI toepassingen zoals het genereren …

Shares