Kiezen is goed

Daar zat ik dan, oktober 2004, op een te kleine stoel achter het tafeltje waar overdag onze zoon zit. Zijn juf vertelt in deze centrale ouderavond over het nieuwe schooljaar.

Ik zie haar mond bewegen maar ik hoor haar niet. Het lukt me niet te concentreren op wat ze vertelt. De hele tijd kan ik maar aan een ding denken “Dit is de eerste keer dat ik de juf van onze zoon zie.” Dit kan niet waar zijn. Ik werk in onze woonplaats en toch is dit de eerste keer dat ik zijn juf zie.

Ik werk nu 2 jaren bij OorCare, en ga meestal met de fiets naar mijn werk. Het bedrijf start om 8:00u en stopt 17:00u. De basisschool begint 8:30u. Hoeveel uren in de week ik ook werk, de directeur/eigenaar van OorCare, Harrie, rekent er op dat ik 8:00u aanwezig ben. Het goede voorbeeld geven naar mijn collega’s zegt hij dan.

Die avond neem ik een besluit, ik ga tijd maken om de kinderen naar school te kunnen brengen. “Aangezien Harrie hier niet flexibel in kan zijn ga ik dat maar zelf doen.”, bespreek ik met vrouwlief. Nadat we er ons allebei in hebben gevonden, ga ik het gesprek aan met Harrie. “Ik wil een dag minder werken.”, zei ik, “Een dag in de week vrij om zo de kinderen naar school te kunnen brengen.”

Harrie sputtert nog wat tegen en zegt “Je begrijpt dat dit gevolgen heeft voor je carriere?”. “Oh ja?”, zeg ik. Hij ziet aan mij dat ik de keuze heb gemaakt en accepteert deze uiteindelijk. We nemen alle gevolgen door en maken de afspraak over welke dag het beste schikt. Het wordt de maandag en ik geef aan dat ik flexibel ben. “Als er maandag een andere belangrijke afspraak is, zoals het management team overleg, dan plan ik mijn vrije dag op een andere dag in die week.”

De keuze is gemaakt. Het is de aanloop naar alle belangrijke keuzes die ik als ondernemer maak.
Slecht voor mijn carriere of niet….

Proloog

Dit is op dit moment de proloog van mijn nieuwe boek ‘Kies je doelgroep
Het manuscript heb ik 31 augustus bij de uitgever A.W. Bruna liggen. Het zal naar mijn verwachting eind 2011 verschijnen. Wil je op de hoogte blijven als het uitkomt? Abonneer dan hieronder op mijn nieuwsbrief.

Wat vind je er van?

Maak een keuze…punt

Mooi video-interview door Frank Bruining met mij in zijn serie Denk Opmerkelijk dat aansluit op dit onderwerp.

Erno Hannink – maak een keuze…punt! from Denk Opmerkelijk on Vimeo.

Ik geloof dat je altijd moet kiezen.
Een keuze zorgt voor duidelijkheid.
De keuze is altijd goed.

Kies je kant en de klant kiest jou.

Op de goede weg?

Hoofdstuk 1 – Waarom kiezen, is bijna afgerond.
Ben ik op de goede weg voor het boek? Vind je de verhalende stijl mooi, interessant, leuk, spannend….?
Ik hoor graag wat je er van vindt.

Credit photo: Sam Howzit CC liscence

This article is originally from ErnoHannink.nl under Creative Commons 2.5

Kiezen is goed

Gerelateerde Posts:

  • Geen gerelateerde posts gevonden
Geen reacties

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

avg nieuwsbrief
Algemeen
Voorbeeld teksten AVG en GDPR nieuwe toestemming nieuwsbrief

Op 25 mei zal de nieuwe AVG (Algemene verordening gegevensbescherming) / GDPR (General Data Protection Regulation) van toepassing zijn. Een belangrijke aanpassing is de wijze van vastleggen van de toestemming voor het sturen van nieuwsbrieven / bijhouden van mailinglijsten: toestemming mag niet standaard aangevinkt staan, actieve handeling is nodig, alleen …

Algemeen
Serial ondernemer succes met online doelen realiseren – Tony Stubblebine

In deze podcast aflevering het gesprek met Tony Stubblebine CEO van Coach.me Dit was een gesprek met een bijzondere ondernemer en de oprichter van een online app.   Tony is oprichter van Coach.me gebasseerd op het idee dat positieve stimulans en coaching universeel kan worden toegepast om mensen te helpen …

Algemeen
[vlog] Online Case Study: Michael Pilarczyk

Michael Pilarczyk is ondernemer, business- en levenscoach. Was DJ bij radio Veronica en Radio538, had later een mediabedrijf, dat hij verkocht voor 20 miljoen. Nu is hij vooral coach, met online trainingen. Hij zet Facebook ads in voor meer bereik, gebruikt video’s, testimonials en beantwoord vragen in de podcast. Zoals …