Marketing voor een succesvolle praktijk

Hoe staat het met je kennis over jouw coaching? Werk je aan meer kennis met een nieuwe coachingsvorm?

Steeds meer vakinhoudelijke kennis en het gevoel dat je nooit genoeg weet op dit gebied. Je voegt het liefst steeds nieuwe vormen en methodes toe om je klanten steeds beter te helpen.

Maar hoe zit het met je kennis op het gebied van ondernemen en vooral marketing? Het belangrijkste middel waarmee je steeds meer klanten krijgt. Duidelijk zichtbaar worden voor potentiële klanten.

Dit is het moment om hier mee aan de slag te gaan. In dit boek vind je belangrijke inspiratie om jouw coachingsbedrijf te verbeteren. Veel tips en informatie over werken ‘aan je bedrijf’ in plaats van alleen maar ‘in je bedrijf’.

Marketing Handboek succesvolle praktijkHet Marketing Handboek voor een succesvolle praktijk geeft waardevolle informatie van twee dames die heel slim de handen ineen hebben geslagen.

In het proces van het boek schrijven hebben ze een aantal dingen anders gedaan dan de gemiddelde auteur:

  • Zo hebben ze het boek samen in één week geschreven in Porto begin oktober 2014
  • Ze schreven het niet tussen de bedrijven door.
  • Ze hebben andere ondernemers uitgenodigd om te adverteren in het boek.
  • Ze hebben een Joint Venture programma opgezet rondom de promotie van het boek. (anderen betrekken bij de promomtie)

De combinatie van deze twee schrijvers is ook heel slim, Jeanet Bathoorn en Sandra Derksen. De uitgebreide expertise en kennis van Jeanet over social media marketing. Daarbij de expertise van Sandra als therapeut en coach voor andere therapeuten hoe ze meer kunnen bereiken met hun praktijk.

Het boek is oktober 2014 geschreven en 12 februari 2015 gelanceerd. Dat is echt heel snel!
Je krijgt dus actuele tips en informatie over marketing met social media bijvoorbeeld.

Waarom heb je dit boek nodig

Als je meer klanten wil en je focus ligt vooral bij het verdiepen van je inhoudelijke kennis dan is dit wat je nodig hebt. Het boek geeft je een goed overzicht van de stappen en middelen die je kunt gebruiken op je marketing pad. De onderdelen die er uit springen voor mij:

  • Een belangrijk onderdeel in het boek zijn de eerste stappen. Anders denken over wat je waard bent en hoe je af kunt van uurtje-factuurtje.
  • Goed kijken naar het probleem van de klant en dat gebruiken in je communicatie.
  • Een product maken van je coaching.
  • Met een duidelijk uitleg en tips hoe jij dit kunt invoeren in jouw coachingsbedrijf.

Hier wordt de expertise en ervaring van Sandra Derksen duidelijk. Iets wat je als coach heel goed kunt gebruiken.

Bestel het Marketing Handboek voor een Succesvolle Praktijk hier.

In het tweede deel van het boek gaat het vooral over zichtbaar worden.

Klanten aantrekken

In dit deel zie je de expertise van Jeanet Barthoorn naar voren komen. Veel informatie over social media marketing.

Natuurlijk begin je met een goede website, wat is de logische opbouw en welke pagina’s moeten er in iedere geval in. Dan verder met het bouwen van je lijst. Aansluitend bouwen aan je netwerk op platformen als Facebook, LinkedIn, Twitter en Pinterest. (zie ook het model)

Nadeel van de hoeveelheid van het aantal platformen en mogelijkheden die er zijn is dat alles in een vogelvlucht wordt behandeld. En je weet niet waar je moet beginnen. Het is slim om te beginnen met een paar of beter nog één en daar heel zichtbaar te worden.

Lukt dat, dan pas start je op een volgend kanaal en kijk je hoe dat werkt en hoe je daar heel zichtbaar kunt worden.

Waar ik over struikelde

In heel veel punten van het boek herken ik wat ik ook deel met mijn klanten. Natuurlijk op mijn eigen manier, waarin mijn persoonlijke ervaringen zijn verwerkt. Af en toe staan er ook een paar dingen waar ik confronteerd wordt met mijn belemmerend denken.

Zo vind je in de inleiding bijvoorbeeld de stelling dat je 20% van je tijd besteed aan inhoudelijk werk en 80% van je tijd aan marketing.

Dat gaat mij (op dit moment) te ver. Zelf besteed ik veel tijd met werken aan mijn bedrijf, en een deel met werken in mijn bedrijf. Werken met klanten 1-op-1 is bijvoorbeeld werken in mijn bedrijf.

Voor de meeste coaches waar ik mee werk werken we toe naar 80% van de tijd werken met klanten (inhoudelijk werk) en 20% van de tijd aan marketing. Dat is al een enorme stap. En hoe zit dat bij jou?

Download deel gratis

Je kunt eerst ook een deel gratis downloaden of gelijk het boek kopen. Mijn tip, koop het boek. Je leert veel uit het boek en begin met de eerste acties. Hoofdstuk 3 tot en met 5 zijn waardevolle acties waarmee je begint.

Daarna zijn hoofdstuk 6 en 7 handig om te leren over hoe jij meer zichtbaar wordt vooral met de inzet van het internet. Je wordt zichtbaar zonder dat je zelf continue in de spotlight staat.

Het boek is een goed hulpmiddel met tips en acties die je gebruikt om je coachingsbedrijf te verdubbelen.

Of zoals Josha Zwaan in het voorwoord zegt,

“gun de wereld jouw talent.”

Precies daar gaat het om. Zorg dat mensen jou kunnen vinden. Je mag geld verdienen met wat je doet. Sterker nog als je veel geld verdient dan zegt dat vooral dat je veel mensen goed hebt geholpen.

 

 

Noot: ik ben dus één van de Joint Venture partners en mijn advertentie staat ook achter in het boek. Dit artikel is dus ook verstuurd naar mijn lijst. En dit bericht, en het boek promoot ik dus op Facebook. En daar sta ik achter, omdat ik het slim en inventief vind en omdat het een belangrijk onderwerp voor de coach is.

This article is originally from ErnoHannink.nl under Creative Commons 2.5

Marketing voor een succesvolle praktijk

Gerelateerde Posts:

  • Geen gerelateerde posts gevonden
Geen reacties

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

avg nieuwsbrief
Algemeen
1
Voorbeeld teksten AVG en GDPR nieuwe toestemming nieuwsbrief

Op 25 mei zal de nieuwe AVG (Algemene verordening gegevensbescherming) / GDPR (General Data Protection Regulation) van toepassing zijn. Een belangrijke aanpassing is de wijze van vastleggen van de toestemming voor het sturen van nieuwsbrieven / bijhouden van mailinglijsten: toestemming mag niet standaard aangevinkt staan, actieve handeling is nodig, alleen …

Algemeen
Serial ondernemer succes met online doelen realiseren – Tony Stubblebine

In deze podcast aflevering het gesprek met Tony Stubblebine CEO van Coach.me Dit was een gesprek met een bijzondere ondernemer en de oprichter van een online app.   Tony is oprichter van Coach.me gebasseerd op het idee dat positieve stimulans en coaching universeel kan worden toegepast om mensen te helpen …

Algemeen
[vlog] Online Case Study: Michael Pilarczyk

Michael Pilarczyk is ondernemer, business- en levenscoach. Was DJ bij radio Veronica en Radio538, had later een mediabedrijf, dat hij verkocht voor 20 miljoen. Nu is hij vooral coach, met online trainingen. Hij zet Facebook ads in voor meer bereik, gebruikt video’s, testimonials en beantwoord vragen in de podcast. Zoals …