Meet het bereik van je Tweets met Crowdbooster

Je twittert er dagelijks op los met meer dan 6 tweets per dag. Of je stuurt slechts af en toe een tweet de wereld in. Je hebt erg veel of juist heel weinig volgers. Hoe dan ook, wat we toch willen weten dat is; wat is het effect van je tweets? Hoe verspreid het zich en hoeveel mensen kunnen het zien? Je kunt hier meer over te weten komen via Crowdbooster.

crowdbooster logo 150x150 Meet het bereik van je Tweets   CrowdboosterVia Twitter kwam ik in aanraking met CrowdBooster. Ik schreef me in voor de beta invite en als een goed web 2.0 bedrijf werd er op mijn tweet gereageerd al voordat ik de invite ontving.

Een paar dagen later kreeg ik de invite en voegde mijn Twitter account toe. Het duurde even maar langzaam maar zeker vulde Crowdbooster zich met interessante informatie.

Nu we een paar dagen verder zijn deel ik graag wat resultaten.

Crowdbooster dashboard
crowdbooster1 500x345 Meet het bereik van je Tweets   Crowdbooster

Als je met de muis over de bolletjes gaat kun je ook de tweet en het bereik zien. 3 voorbeelden.
crowdbooster2 500x273 Meet het bereik van je Tweets   Crowdbooster

Daarnaast kun je met Crowdbooster zien wie van je volgers het meest berichten van je verspreid.
crowdbooster3 500x302 Meet het bereik van je Tweets   Crowdbooster

En met deze oplossing kun je interessante mensen vinden en volgen. De steekwoorden die je invoert zitten in de tweets en jammer genoeg niet in het profiel.
crowdbooster4 500x288 Meet het bereik van je Tweets   Crowdbooster

Onderaan het dashboard staat mijn laatste tweet van gisteren dat werd geretweet:
crowdbooster rt 500x69 Meet het bereik van je Tweets   Crowdbooster

Maar wacht eens. In Tweetdeck zie ik het bericht vaker terugkomen in de replies:
crowdbooster rt1 Meet het bereik van je Tweets   Crowdbooster

Een andere oplossing om te kijken naar het bereik van een tweet is TweetReach. Beperking van TweetReach je moet een stukje uniek tekst hebben (unieke hashtag) en de gratis versie gaat tot 50 tweets.

Dus we kijken nog eens naar deze tweet. Hiervoor moest ik een stuk tekst uit de tweet kiezen “Finally you can share (y)our Flickr photos”:
tweetreach 500x573 Meet het bereik van je Tweets   Crowdbooster

Je ziet zelfs de retweet van @davergallant die ik niet terug zie in mijn mentions, niet in Tweetdeck en niet via Twitter.com. Dit terwijl volgens Twitter er 2 ‘echte’ retweets zijn geweest.
 Meet het bereik van je Tweets   Crowdbooster

Hmmm
Twitter: 2 Retweet, 2 mentions.
Crowdbooster: “1 Retweet, 0 Replies, 7,442 Impressions”
TweetReach: “Reached 10,280 people via 5 tweets”

Meer Crowdbooster
Er moet ook nog een verslag uit Crowdbooster rollen dat laat zien op welke tijden je tweets het meeste effect hebben. Dit verslag heb ik nog niet gezien, er zijn nog meer gegevens nodig. Een oplossing die je overigens ook via TweetWhen kunt vinden.

Verder is er een betaalde optie uitgebreide rapporten te krijgen.

Upgrade to Crowdbooster Pro and take control of the raw data for analysis. Create your own graphs and charts to understand how social media is contributing to your business.

Crowdbooster ziet er mooi uit. De functies van vrienden vinden (search.twitter.com), bereik van tweet (TweetReach), welk tijdstip hebben je tweets het meeste effect (TweetWhen), kun je allemaal ergens anders vinden. In Crowdbooster staan ze bij elkaar, maar het echte bereik van je tweets kan wel eens groter zijn.

Handig voor jou?
Ik heb 5 invites zoals je kunt zien in de bovenste afbeelding. Laat een reactie achter dat je het graag wilt en gebruik voor de reactie het e-mailadres waarop je de invite wilt ontvangen. Wie het eerste komt…..


4 Comments

This article is originally from ErnoHannink.nl under Creative Commons 2.5

Geen reacties

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Twitter
Twitter, man versus vrouw

Mannelijke ondernemers gebruiken Twitter voor competitie en dominantie. Vrouwen gebruikt het vooral om netwerken te bouwen. Dit blijkt uit een onderzoek van de . De studie analyseerde bijna 5.000 berichten op Twitter van 12 invloedrijke ondernemers. De mannelijke ondernemers sturen 60% meer tweets waarin ze zichzelf promoten dan de vrouwelijke ondernemers. …

Twitter
Tone of voice in social media – iets ‘zinvols’ zeggen op Twitter

Sinds 2 maanden stel ik 2 vragen in de mail die ik stuur als iemand abonnee is geworden van de nieuwsbrief. Deze 2 vragen hebben al veel reacties opgeleverd. Per dag krijg ik 1 tot 2 antwoorden op de vragen. Per maand schrijven zich ongeveer 250+ mensen in op de …

Social media
NS reageert op Twitter

Afgelopen week zat ik in de trein naar Amsterdam. Tijdens deze rit werd ik verrast door een bericht van de machinist dat ik niet eerder had gehoord. Dit vertelde ik op Twitter, en de NS reageerde daarop. Veel van mijn werk gebeurt vanuit huis, in mijn eigen kantoor. Zeker in …

Shares