Helemaal jezelf zijn altijd en overal. Het lijkt zo eenvoudig. Ik realiseer me nu dat dit lastiger is dan ik dacht.

jezelf-zijn-blog

We leren als kind al dat je niet jezelf kunt zijn in allerlei situaties. Je moet je ‘gedragen’ als je met andere mensen bent. Je moet beleefd zijn.

Totdat je op een bepaalde leeftijd komt en het je niet meer uitmaakt wie jou aardig vindt.

Maar in de periode daartussen, het grootste deel van mijn leven, daarin pas ik me aan. Ik gedraag me zoals in bepaalde omgeving wordt verwacht. Ik kleed me zoals in bepaalde situaties wordt verwacht.

Ik wil niet dat mensen mij onaardig vinden.

Maar…. is dit wel zo slim? Kan ik beter altijd mijzelf zijn en daarmee precies de mensen aantrekken die ik goed kan helpen? De mensen die ik leuk vindt. De mensen die mij leuk vinden zoals ik ben.

Wie ben ik eigenlijk? Wanneer ben ik mijzelf?

Wat heb je nodig om jezelf te zijn

Wat heb je nodig om helemaal jezelf te zijn, overal en altijd?

Ik stelde deze vraag via Twitter en kwam in gesprek met Sandra Leon ‏@_Fempower_. Ze is Business Coach voor Fempreneurs en bedenker van de Essentie spiraal (sandraleon.eu).

Haar reactie:

@ernohannink acceptatie van jezelf

— Sandra Leon (@_Fempower_) June 4, 2015

Hoe doe je dat?, vroeg ik Sandra.

…terugkeren naar mijn kern, mijn kernwaarden, -verlangens, in de spiegels durven kijken.

Hoe lang deed je hierover?

…ongoing proces, je gaat steeds een laagje dieper

Het gaat over volledige acceptatie van jezelf. Je gedraagt je zoals je zelf wilt en je bent niet bang voor de reactie van anderen. Je doet jezelf niet anders voor afhankelijk van de omgeving waarin je bent. Online en offline.

In welk netwerk je ook aanwezig bent, je blijft altijd jezelf.

Wees eerlijk en laat beleefdheden achterwege. Stop met sorry zeggen. Dit is wie jij bent.

Wanneer ben je niet jezelf

Als je alleen maar goed nieuws deelt.
Iets wat veel gebeurt in de sociale netwerksites. We delen vooral het goede nieuws, de mooie momenten, de bijzondere omgeving, de mensen waarmee we plezier hebben.

Als je door het nieuwsoverzicht loopt van Facebook en Instagram bijvoorbeeld dan zie je veel geluksmomenten, groot en klein. Gelukkig zijn er veel mooie momenten in ons leven, maar niet altijd en alleen maar.

Er zijn momenten in ieders leven waar het even tegenzit. Wanneer je alleen maar de gelukkige momenten deelt dan missen we dat andere deel van jou.

Hoe worstel jij je door dit soort momenten? Wat doe jij dan? De momenten dat je het even niet meer weet horen ook bij jou.

Delen van geluksmomenten is eenvoudig. Delen van de mindere momenten is een stuk lastiger. Durf je dit ook? Durf ik dit ook?

Als iemand jou vraagt, “Hoe gaat het?” Antwoord je dan oprecht, ook als het niet goed gaat? Of zet je dan een lach op en doe je alsof het goed gaat.

Als je je in een veilige omgeving anders gedraagt dan publiek.
Gedraag je je thuis, in je gezin, anders dan bij anderen? Gedraag je je tijdens een netwerkbijeenkomst anders?  Word je plotseling formeel in een zakelijk netwerk als je normaal informeel bent?

Wanneer je helemaal jezelf bent, dan gedraag je je overal hetzelfde. Het interesseert je niet wat anderen daarvan denken.

Je laat je gedrag niet afhangen van de mensen bij wie je bent. Je doet je niet anders voor dan je bent.

Ondernemers die verschrikkelijk zichzelf zijn

Het idee voor dit artikel ontstond door een aantal van de onderstaande mensen die ik met plezier volg. Wat me opvalt van deze mensen is dat ze veel delen van zichzelf. De zakelijke kant en de persoonlijke kant.

Terwijl zij helemaal zichzelf zijn, trekken ze daarmee precies de juiste mensen aan. Ze verkopen producten en diensten aan deze mensen en verdienen daar goed mee.

Juist door volledig zichzelf te zijn werden zij succesvol.

Een aantal van deze mensen heb ik ontmoet. Dat wil natuurlijk nog niet zeggen dat ik ze echt goed ken. Het gevoel dat ik heb omdat ik ze online al een aantal jaren volg is dat ze echt zichzelf zijn.

Waarschijnlijk vind je de meeste mensen in dit overzicht helemaal niet leuk. En dat is precies waar het om draait. Je zoekt juist de haters (lees ook Haters en de grijze middenmoot). Want als je de haters hebt gevonden dan heb je ook de fans. Dat maakt deze mensen bijzonder, ze geven weinig om de haters.

Ik wil graag aardig gevonden worden. Dat betekent dat ik ga voor de grijze middenmoot. Hierdoor val ik nooit echt op. Maak fans door de haters uit te dagen.

Een selectie van de ondernemers die echt zichzelf zijn:

Leonie Dawson

Voor mij het ultieme voorbeeld van helemaal jezelf zijn.

Regelmatig laat ik de site en Facebook pagina van Leonie Dawson zien als ik het heb over jezelf zijn. De reacties op de site, haar tekening en vooral haar video’s zijn heel verschillend.

“Ik kan er niet naar kijken.” “Ik vind haar helemaal niks” tot “Wow, wat gaaf.” en “Ik volg haar al heel lang”.

Als ik haar artikelen lees, de video’s kijk en haar berichten op Facebook lees dan heb ik bewondering voor haar. Ze is ‘zweverig’ en dat is niet mijn ding, maar de manier waarop ze volledig zichzelf is dat vind ik gaaf. Wow.

Wat ik mooi vind is dat zij volledig zichzelf is en alle aspecten van haar leven erbij betrekt. De kinderen, haar team, een verhuizing, ziek zijn. De ontwikkeling van haar Workbook. Alles. Mooi.

verschrikkelijk jezelf zijn succesvol

Sean D’Souza

Sean is de man achter psychotactics. Hij schrijft enorm veel, artikelen, boekjes, geeft trainingen en workshops. Heel veel leer je van hem in zijn forum 5000BC.

Hier kun je hem alles vragen wat je maar wil. Hij is open over alles. Over zijn leven, zijn dagindeling, zijn werkwijze, hoeveel hij verdient, zijn vakanties (iedere kwartaal een maand), hoeveel uren hij werkt. Dit platform is een bron van informatie, tips en inspiratie voor mij waar ik meer leer over schrijven, producten maken, focus, actie…

Af en toe vergeet ik het weer en dan realiseer ik me weer hoeveel waarde hij mij geeft. Dan ga ik weer terug naar zijn artikel en podcast.

Maak kennis met Sean via zijn artikelen en via zijn podcast (Three-month vacation).

Joanna Lindenbaum

De site van Joanna Lindenbaum – www.soulfulcoach.com – mist een beetje de Joanne die ik op Facebook zie. Wil je meer van haar volgen, abonneer dan op haar e-mails.

In Facebook is ze anders dan de meeste top coaches. Ze deelt heel sterk haar eigen ervaringen. Dingen die ze nu anders doet dan het verleden. Dingen die ze herkent waar het beter kan.

Geen mooie marketing verhalen maar de werkelijkheid en de ervaringen. Een warme vrouw die haar successen deelt, coaching ervaringen, kleine geluksmomenten, de lastige dingen en wat ze nu anders doet.

Pat Flynn

Het bijzondere is dat Pat Flynn zijn levensverhaal en de succesverhalen van anderen deelt in zijn blog Smart Passive Income.

Pat is transparant in wat hij verdient iedere maand. Zijn inkomen (omzet – kosten) staat bovenaan zijn site duidelijk in beeld. Iedere maand legt hij in een uitgebreid artikel uit waar deze inkomsten uit bestaan.

Grappig is ook dat je in iedere podcast iets persoonlijks hoort over Pat. Volg je hem op de verschillende kanalen dan krijg je een mooi persoonlijk beeld van zijn werk, zijn acties, zijn gezin, huis en inkomen.

Het belangrijkste waar Pat van leeft zijn de affiliate inkomsten. Ervaringen delen van een product met een link naar het product. Daarin heeft hij een aantal mooie succesvoorbeelden.

Daarnaast heeft hij een aantal niche sites waar hij met advertenties en enkele producten geld verdient. Zoals de SPI podcast plugin die ik ook gebruik op numberonecoachbiz.com.

jezelf-zijn-pat-flynn

Pam Slim

Pamela Slim volg ik al heel wat jaren. Ze is de auteur van het boek Escape from Cubical Nation. Ze helpt mensen in de overgang van werken als werknemer naar je eigen ding doen.

Haar nieuwste boek Body of Work gaat over wat jij te doen hebt. Een zoektocht naar wat jij kunt ondernemen en wat jou anders maakt.

De interactie met Pam op Facebook en Twitter is mooi en eerlijk. De persoonlijke momenten met haar gezin komen regelmatig terug in de verhalen.

Haar verhalen op het podium zijn warm en persoonlijk. Haar ontmoeten is ook zo mooi. Oprecht geinteresseerd en contact. Ik sprak Pam en ook haar gezin in Portland tijdens World Domination Summit (WDS) in 2014.

Darren Rowse

Darren is de man die er voor gezorgd heeft dat ik ben gaan bloggen in 2005 en uiteindelijk mijn baan heb opgezegd in 2006. Darren Rowse is een rustige en aardige man. Hij is al jaren de man achter Problogger.net en zijn blog over digitale fotografie.

Zijn blog over digitale fotografie is waar hij vooral zijn geld verdiend. In het begin met affiliate links en later door zelf producten, zoals e-boeken, te maken.

Over de ervaringen met dat blog schrijft hij dan weer op Problogger.

Darren is jaren pastoor geweest. Nu preekt hij nog steeds maar meer over bloggen en online producten. :)

Een beeld van Darren in zijn presentatie tijdens World Domination Summit in 2013

Naomi Dunford

Naomi Dunford is de vrouw achter IttyBiz.com. Zij helpt de eigenaars van kleine bedrijven met coaching. Ze schrijft op dit moment weer dagelijks op de site. De artikelen zijn leuk, leerzaam en persoonlijk.

De artikelen hebben een herkenbare eigen stijl. Ze schrijft met humor en eenvoudig. Je leert over copywriting en beter ondernemen.

Haar Twitter profiel @NaomiDunford:

“I support business owners during times of significant growth. Because growth is great, but also REALLY HARD. “

Ze werkt samen met haar partner Dave Navarro – voorheen ‘the launch coach’.

Lees een paar van haar artikelen en kijk of jij ook zo enthousiast bent over haar stijl en persoonlijkheid.

Noami Dunford

Colin Theriot

Colin Theriot van the Cult of Copy – een besloten Facebook groep die gaat over copy writing – is beslist een persoonlijkheid.

Bijzonder is dat zijn site niet meer wordt bijgehouden, hij publiceert er geen nieuwe artikelen. Je vindt er ook geen informatie over zijn producten of hoe je Colin kunt inhuren.

Alles verloopt via zijn Facebook groep en zijn e-mails. Hij geeft regelmatig live webinars/training waar hij dieper in gaat op een onderwerp rondom copywriting. De verkoop van deze webinars is telkens hetzelfde. De live versie kost $ 100, de opname daarna kost $ 200.

Zijn taalgebruik is niet voor iedereen, direct en hij schuwt in (online) gesprekken woorden als s!&t en f#%k niet.

In de video’s die hij deelt zie je Colin die ontspannen en uit de losse pols een video opneemt en zijn training verkoopt. Volledig zichzelf.

Sandi Krakowksi

Sandi is de power vrouw achter ARC en dat staat voor A Real Change. Waar ze de afgelopen jaren ook haar zoon en man bij betrokken heeft.

De opvallende kleuren in haar haar vallen direct op. Dat was een van de dingen waarmee het voor Sandi veranderde (zegt ze zelf). Haar bereik is mede door haar persoonlijkheid en copywriting expertise explosief toegenomen (bijvoorbeeld 1 miljoen Likes op haar Facebook pagina).

Ze heeft heel veel meegemaakt in haar leven, prive en zakelijk. Daar kun je over lezen in de artikelen, haar e-mails en in haar boek.

Ze praat regelmatig over geloof en god. Is dat jou ding, dan zit je helemaal goed. Is dit niet jouw ding, dan moet je daar een beetje overheen lezen voor de waardevolle informatie die ze geeft. Haar training zijn goed en praktisch, bijvoorbeeld over Facebook adverteren en retargeting.

Haar kennis over direct response copywriting is uit de praktijk en boekt echt resultaat. Direct response, betekent dat de lezer direct actie onderneemt als ze de verkooppagina, brief of tekst lezen. Dat is wat je als ondernemer nodig hebt, actie van je potentiële klant.

Sean Vossler

Sean Vossler is ondernemend, grappig, snel en geeft je veel. Hij heeft een mooie eigen manier.

Je vindt zijn blog op sean.co maar je ziet het meeste van hem via Facebook

Zijn nieuwste werk is increase.academy.

Sean werkt veel met korte en snelle video’s en Google Hangouts. Het is een genot om hem te volgen.

Erika Napoletano

In het blog van Erika Napoletano vliegen je woorden als F%$k, sh#t, a@#hole om de oren. Heb je moeite met dit soort taal. Lees haar blog dan niet, al staat het vol met “Useful sh!t” zoals ze zelf zegt.

In deze video zie je een beetje van Erika.

Being Unpopular

Deze presentatie zegt misschien wel het belangrijkste van dit artikel. Het wordt tijd dat we weer eerlijk worden en beleefdheden achterwege laten. Stop met sorry zeggen. Wees jezelf en niet-populair.

Esther Jacobs

Esther Jacobs – de no-excuses lady. Via een feestje van onze uitgever A.W. Bruna (2009) kwam ik in contact met Esther. Ik volg haar nog steeds met plezier.

Ze is de vrouw achter Coins-for-Care en is daarvoor benoemd tot “Ridder in de Orde van Oranje-Nassau”. Om daarna de goede doelen wereld op zijn kop te zetten door transparant te maken hoeveel % van de donaties niet aankomt.

Als je in 2005 hebt gekeken naar Expeditie Robinson dan had je ook kennis kunnen maken met Esther. Zij leefde lange tijd in haar eentje in de grot.

Een bijzondere vrouw. De enige Nederlander (of wacht… wereldburger) in dit overzicht. Ze valt op en inspireerd. Ze is vrolijk en vindt een positieve draai aan bijna alles.

Ze schreef ondertussen meerdere boeken. Haar boek ‘Wat is jouw Excuus’ helpt je om je excuses aan de kant te zetten en er voor te gaan. Daarbij geeft ze verschillende voorbeelden uit haar eigen leven.

Ideeën ontstaan uit het niets, en Esther zet ze om in actie. Een recent voorbeeld, ze zag een interessante (en goedkope) cruise die ze wil maken. Het startte met een oproep op Facebook en ze heeft er een inspiratie reis van gemaakt waarbij je kunt deelnemen aan verschillende workshops met haar.

James Altucher

Dit is een van de weinige schrijvers waarvan ik elk artikel lees dat in mijn inbox landt. Hij schrijft veel, onder andere op zijn site jamesaltucher.com. Daarnaast interviewt James bekende sporters, auteurs en ondernemer in zijn podcast. Je kunt hem ook vinden op Quora waar hij vragen uitgebreid beantwoord.

Voor mij is hij vooral schrijver. Hij deelt zijn levenservaringen. Hij is ook ondernemer en adviseur van bedrijven. Verliezer van veel geld. Ervaringsdeskundige in verlies van banen, bedrijven, geld, relaties…

James geeft veel en deelt vooral vanuit zijn eigen ervaringen en visie. Mijn tip abonneer op de artikelen in zijn blog zodat je zijn ervaring in je inbox krijgt. Daarnaast is zijn boek Choose Yourself! (aff) een aanrader.

Marsha Sandur

Marsha Sandur van Yes Yes Marsha, heb ik ontmoet tijdens WDS in 2014. En wow zij is heerlijk zichzelf.

Ze praat veel met haar handen en dat gebruikt ze weer in de intro van haar video’s. Haar korte presentatie tijdens World Domination Summit in 2014 maakte direct indruk op mij. Ze vertelde over de marathon van London die ze helemaal in haar ‘eentje’ liep.

Het verhaal, maar vooral hoe ze op het podium stond en daar haar verhaal deelde maakte indruk op mij. We hebben elkaar daarna kort gesproken en we houden contact via Facebook.

In alles is ze zichzelf met de moeilijke en mooie momenten. Ze deelt ze.

Je maakt kennis met Marsha vanaf 11m40s en het duurt maar 2 minuten.

Neil Patel

Neil is een echte nerd en ondernemer.  Op zijn site QuickSprout en neilpatel.com lees je zijn artikelen. Hij is mede-oprichter van Crazy Egg, Hello Bar and KISSmetrics.

Hij analyseert alles wat hij doet, ok bijna alles. Zoals $162.00 aan kleding kopen, $ 138.000 betalen voor maaltijden, $ 252.000 voor meer conversie, $ 57.000 aan instagram, een Ferrarikostbare fouten en meer van dit soort ervaringen voor zijn bedrijf die hij analyseert en deelt.

Dit alles deelt hij met je via de artikelen op NeilPatel.com en QuickSprout.com. De artikelen zijn waardevol vooral als je geinteresseerd bent in online marketing en ondernemerschap.

Ze hebben ook een doel, meer verkeer op de site. Meer mensen die in aanraking komen met de producten van zijn bedrijven. Dit is een strategie maar tegelijkertijd deelt hij alles en laat continue zichzelf zien.

Neil Patel

Volledig jezelf zijn

Deze mensen zijn echt zichzelf (voor mij). Zij hebben hun weg gevonden en vinden het niet erg om niet populair te zijn voor iedereen. Door eerlijk te blijven naar zichzelf en er voor te staan, zijn ze populair bij een ‘kleine’ groep mensen.

Terwijl ik steeds meer informatie bij elkaar zocht voor dit artikel kom ik tot een conclusie. De mensen die ik hierboven noem, zie ik veelal zichzelf zijn op Facebook. Dit in aanvulling op wat ik van ze lees in de e-mails, presentaties, ontmoetingen en artikelen op de site.

Op dit moment geeft een persoonlijk Facebook profiel mij het gevoel de persoon goed te kennen. Natuurlijk pas na een tijdje en door te kijken naar wat ze meemaken. Te reageren op berichten die mij raken. Te helpen bij vragen. En soms een simpele ‘Like’ op foto’s.

Facebook is een mooi platform om jezelf te zijn, om de stap te zetten en echt altijd jezelf te zijn.

Wat je over jezelf leert door jezelf met je eigen angsten te confronteren en de cultuur van je land leert kennen. Dit is wat Bruce Muzik deed. Hij ging als (rijke) blanke man in de Zuid-Afrikaanse sloppenwijk wonen.

Wie is Erno en wanneer ben ik mezelf

Bovenal ben ik vader van onze kinderen en partner van mijn vrouw. Ik ben verliefd op mijn gezin. Ik geniet van de kostbare momenten met ons gezin.

Daarnaast ben ik:

  • Ondernemer
  • Assistent Scheidsrechter in het voetbal (voor de KNVB)
  • Online zichtbaar.
  • Offline veel minder zichtbaar.
  • Graag in mijn kantoor achter mijn computer, werken aan het volgende artikel, boek, training…
  • Graag in de tuin, in de zon.
  • Slim met geld maar niet gierig. (frugal)

En ik:

  • Help graag mensen en in het bijzonder coaches
  • Leef vandaag
  • Wandel graag
  • Deel graag
  • Sta met beide benen op de grond

Het interesseert mij weinig wat anderen van mij weten. Het interesseert me een beetje wat anderen over mij denken.

Ik kan mijzelf heel goed afzonderen. Dan ben ik geconcentreerd op de dingen die ik wil doen. Dit soort momenten reageer ik niet op emails, vragen via Twitter of Facebook. Als ik op zo’n moment een telefoontje krijg dan kan ik heel goed kortaf reageren. Dit komt omdat ik dan in mijn zone ben. Dit gebeurt wanneer ik volledig geconcentreerd schrijf aan een artikel, een stuk voor een boek of een verkooppagina bijvoorbeeld. Liever heb ik niet dat je mij stoort wanneer ik in mijn zone ben.

Email en sociale netwerksites zijn een zegen voor mij. Ik kan reageren op de momenten dat ik dat wil (in de middag lees en reageer ik op e-mail). Tussendoor blok ik bewust korte momenten om te zien wat er speelt op Facebook, Instagram en Twitter.

Netwerk evenementen bezoek ik niet vaak, ze voelen als niet effectief voor mij. Ik sta dan vooral van een afstand te kijken naar wat anderen doen. Op zo’n bijeenkomst praat ik maar met een paar mensen.

Opstaan doe ik om 5.00u. Tegenwoordig gaat mijn alarm op mijn fitbit af om 4.45u.

De eerste paar uren drink ik thee. Ontbijten doe ik pas nadat (een deel van) het gezin aan het ontbijten is, rond 7.45u.

Ik was mijn haar al een jaar niet meer met shampoo. Hierdoor heb ik ook geen gel meer nodig.

Ik huil soms bij romantische films. Ik houd van dit soort films en van komedies.

Tijdens het schrijven luister ik vooral naar Smooth Jazz stations via iTunes. Daarnaast dans ik graag op soul en disco.

Wandelen of hardlopen doe ik bijna iedere dag. Een heerlijk rustmoment om mijn hoofd leeg te maken.

Ik houd van een rondje op de golfbaan. Niet om te netwerk maar vooral om te slaan en te lopen in de baan. Ik ben dan ook niet goed maar geniet er wel van. Doe dit veel te weinig.

Ik heb een hekel aan gebral, vergaderen en politiek geleuter.

Ik heb moeite met liegen.

Ik stem omdat het een recht is. Ik stem vooral groen links omdat ze denken aan de toekomst van onze planeet en een tegengeluid vormen.

Houdt van dieren maar niet genoeg om ze iedere dag te verzorgen (we hebben geen hond, kat of andere huisdieren).

Op mijn bucketlist staan nog veel dingen die nog niet zijn afgevinkt. En dat is niet erg. Met dit artikel over de bucketlist staat mijn site in Wikipedia en dat vindt ik nog steeds leuk.

Als ik te horen zou krijgen dat ik ziek ben en niet lang meer heb, dan vind ik dat jammer voor mijn gezin. Er zijn best dingen die ik nog wil doen. Maar…. ik heb geen spijt en voel me gelukkig met wat ik wel heb gedaan.

In het ziekenhuis en revalidatiecentrum werd ik volwassen, ik was 16. Na een operatie aan de rug moest ik 15 weken plat liggen. Daar heb ik veel dingen gezien. Jonge mensen in de rolstoel die hun wereld zagen instorten, veranderen en weer oppakken.

Ik ben met mijn vrouw samen sinds mijn 16e (ik was bijna 17). Verloofd in 1990 en getrouwd in 1994. Net als de meeste relaties met goede, mooie en moeilijke momenten.

Dat ik ondernemer ben geworden is voor mijn vrouw niet altijd eenvoudig. De variatie in de omzet vindt zij vooral lastig. Dat ik ondernemer ben is een zegen voor mij. Dus dat botst soms.

De ondernemers die ik graag help

  • Zelfstandige coaches die meer mensen willen helpen
  • Geen zweverige dingen.

Waarom coaches? Ze hebben iets te doen op deze wereld en veel coaches lukt het niet om die boodschap in de wereld te brengen. Ze zijn onzichtbaar. Ze verdienen te weinig.

Ik geniet er van als ik een coach mag helpen om online zichtbaar te worden. Wanneer een coach dan meer gaat verdienen omdat ze zichtbaar zijn, dan ben ik helemaal blij.

Mijn missie: 100.000 coaches helpen om nummer één te worden in hun niche. Niet om te vechten voor die nummer één positie maar vooral om te doen wat ze hebben te doen.

Overigens, een niche kies je niet, die ontstaat. Deze ontstaat omdat je dingen kiest en daar aan werkt. Dan ontwikkel jij je eigen plekje in de maatschappij, markt, wereld. Dat is jouw niche. Onder andere omdat je kiest voor jezelf.

Ik ben een mentor en geen coach, voor coaches. Het verschil zit in de details voor mij. De coach stelt vragen en laat de klant de antwoorden geven. Als mentor zeg ik veel duidelijker en directer wat slim is om te doen.

Een mentor zegt je wat je moet doen. Dat vinden de coaches waar ik mee werk fijn en tegelijk lastig.

Hiermee help ik coaches

Wat doe jij dan precies voor coaches?

Wat ik vooral doe is, coaches helpen:

  • Online zichtbaar worden.
  • Meer klanten en meer omzet aantrekken
  • Focus krijgen – doel, plannen en structuur

Voor veel coaches ben ik “Een schop onder de kont”-gever.

Waarmee doe ik dat

Ik leer graag, deel het dus met mij :)

This article is originally from ErnoHannink.nl under Creative Commons 2.5

Gerelateerde Posts:

Geen reacties

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Inspiratie
Kerst reclames 2017

Het is ook voor reclamebureau’s een heerlijke tijd, de kerstdagen. Grote en kleine merken / ondernemingen / bedrijven willen met de kerst een mooie boodschap combineren met een aanbieding of gewoon mensen herinneren dat ze er zijn. Reclame makers kunnen hun creativiteit ten volle benutten in de vorm van humor, …

Inspiratie
Inspiratie vinden voor webdesign en web trends

Dit is een soort Web Design Tutorial. In de video worden tips gegeven hoe je inspiratie kunt vinden voor webdesigns die jij mogelijk moet maken. Wat zijn op dit moment de webdesign trends, welke thema’s zijn hot en welke stylen worden veel gebruikt. We zien in de video bijvoorbeeld dribble …

Inspiratie
Online Resultaat Case Study 20 – Gwendoline Teske

In deze video een analyse van Webshop Academie van Gwen Teske. Wat doet zij goed en wat kan nog beter. Waar kan zij optimaliseren voor meer resultaat. Gwendoline of kort “Gwen” heeft een mooie duidelijke focus op webshop eigenaren. Ze helpt ondernemers die een webshop hebben aan meer resultaat. Dat …