Cijfers – 3 van 5

Deel 3 van 5 in de Serie over jaarplan. In de vorige aflevering hebben we het gehad over het rustmomenten. Vandaag gaan we het hebben over cijfers.

Waarom is het nou zo belangrijk om cijfers in je jaarplan op te nemen? Ze zorgen voor doelen. Deze doelen kun je bespreken met je buddy of met je mastermind. Door dit te bespreken maak je jezelf verantwoordelijk voor deze doelen. Je voelt een soort druk.

Ik probeer zelf altijd mijn cijfers te verdubbelen, omdat dit vaak realistischer is dan de doelen die je zelf voor ogen hebt, je houdt er vaak niet aan als je ze te hoog legt.

Begin met de omzet van het afgelopen jaar. Bekijk je omzet per maand en bekijk je omzet per product. Deze cijfers gaan ons richting geven. We gaan kijken hoeveel je van je tijd per product heb besteedt en dan zien we of we onze aandacht moeten herverdelen.

Ik vestig zelf altijd het grootste deel van mijn aandacht aan producten die mij nu geld opleveren. Je kijkt dus per product hoeveel procent van je  totale omzet dat product heeft opgeleverd. Dit is ook het percentage van je aandacht dat het product het komende jaar krijgt. Nieuwe producten krijgen een klein percentage.

Tevens maak je een overzicht van je bestaande en nieuwe producten, hoeveel je hebt verkocht en tegen welke prijs. Zo kun je gemakkelijk zien hoeveel je meer moet verkopen om je omzet te verdubbelen. 80% van je omzet zou moeten bestaan uit bestaande producten.

Verder kun je ook je omzet delen door het aantal gewerkte uren om zo te berekenen hoeveel je ongeveer verdient per uur. Zo kunnen je gemakkelijk voorstellen afwegen om te zien of ze rendabel zijn.

Als je je omzet per jaar hebt berekent, kun je dit opsplitsen naar omzet per kwartaal en per maand. Zo kun je gemakkelijk doelen opstellen, die je tijdig kunt aanpassen als je van je koers afwijkt. Deel je omzet echter niet zomaar door 4 of door 12, vaak is je omzet niet evenredig verdeeld over een jaar.

Dit was aflevering 3, de volgende aflevering gaat over marketing.

Wil je jouw jaarplan nou invullen in het Verdubbelplan? Ga dan naar Verdubbelplan.nl en bestel jouw jaarplan. Je krijgt dan direct toegang tot jouw Verdubbelplan.

Abonneer

Vergeet niet te abonneren op de Erno Hannink Show via iTunes, Stitcher of SoundCloud.

Kun je mij een groot plezier doen zodat meer coaches deze podcast kunnen vinden? Geef deze podcast jouw eerlijke beoordeling en recensie. Dit helpt mij enorm om deze podcast te verspreiden. Dank je wel hiervoor. Stuur me een korte e-mail om mij te laten weten dat je dit gedaan hebt en ik stuur je een verrassing.

Je kunt mij bereiken op podcast@ernohannink.nl Ik hoor graag van jou

Verdubbelaars Academie

Zoek jij een community van coaches die ook willen groeien met hun bedrijf.

Dit is voor coaches die

  • hulp zoekt bij de online aspecten van hun coachingsbedrijf
  • online zichtbaar willen worden zodat de klanten op je af komen
  • dit in haar eigen tempo wil doen
  • de omzet wil verdubbelen in één jaar
  • online zichtbaar wil worden zonder zelf continue in de spotlight te staan

Meld je aan voor het intakgesprek. Ga hiervoor naar:

ernohannink.nl/lidmaatschap

This article is originally from ErnoHannink.nl under Creative Commons 2.5

Geen reacties

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

content marketing blog
Inspiratie
6 soorten content marketing

Wat is content marketing, welke vormen zijn er en hoe kun je het inzetten voor jouw bedrijf. Lees hieronder welke 6 soorten van contentmarketing er zijn en hoe je ze strategisch kunt toepassen. Content marketing Content marketing is een strategische vorm van marketing die er op is gericht om waardevolle, …

geen nieuwsbrief als naam gebruiken
Inspiratie
Een nieuwsbrief geen nieuwsbrief noemen – wat dan wel?

De digitale nieuwsbrief / mailing / newsletter / e-mailing is inmiddels al vele jaren oud. Het is een goedkope opvolger van de papieren versie van de nieuwsbrief. In het begin was het ook vrij eenvoudig om nieuwe aanmeldingen te krijgen voor jouw nieuwsbrief waarin je nieuwsfeiten en tips weg gaf. …

Inspiratie
Kerst reclames 2017

Het is ook voor reclamebureau’s een heerlijke tijd, de kerstdagen. Grote en kleine merken / ondernemingen / bedrijven willen met de kerst een mooie boodschap combineren met een aanbieding of gewoon mensen herinneren dat ze er zijn. Reclame makers kunnen hun creativiteit ten volle benutten in de vorm van humor, …

Shares