Gratis ebook – Wat er nu toe doet

Wat er nu toe doet is een boek van Seth Godin (What matters now). Seth Godin is een schrijver die al veel boeken heeft geschreven die mij inspireren. Inspireren dat is ook wat deze schrijvers doen in “Wat er nu toe doet”.

wat er nu toe doet big Wat er nu toe doetHet gratis eboek geeft inspiratie aan de hand van een trefwoord, van meer dan zeventig schrijvers, denkers en vakmensen. Seth Godin verzamelde ze in het boek ‘What matters now‘.

Het origineel is al uit sinds december 2009 (blog Seth Godin). De vertaling is al beschikbaar sinds 27 oktober 2010 en ik ontdekte deze vertaling vandaag door Summify. Een dienst die mij iedere dag de top 10 nieuws uit mijn netwerk stuurt. Geen krant met haar nieuws, een krant met mijn nieuws. Het nieuws uit mijn netwerk.

Wat me wel opvalt is dat je voor de Nederlandse vertaling wel door een aantal hoepels moet springen. Iets wat bij het origineel eenvoudiger is, je kunt het direct lezen (en downloaden) via Scribd, What matters now‘.

Je krijgt toegang tot de Nederlandse versie als je ‘betaald’ met een tweet of een update op je Facebook profiel (Pay with a tweet). Dan is het alleen beschikbaar in een ePub formaat. Op mijn PC kon ik dat nog niet lezen. Dus je moet eerst een oplossing daarvoor downloaden.

Aangezien ik niet wist hoe ik dat moest lezen, eerst zoeken op het web naar oplossingen. Via de uitleg op Selexyz kwam ik bij het gratis te gebruiken Adobe Digital Editions. Installeren en starten. Dan heb je nog een Adobe account nodig, ‘gratis’ weer (je geeft alleen wat gegevens weg).

Dan kun je het boek lezen in het Nederlands. Vandaar toch dit boek hier. Ervaring leert dat de Nederlandse versie meer wordt gelezen en beter wordt begrepen dan de Engelse versies van een boek (bron: A.W. Bruna).

Enkele steekwoorden uit het boek.
Slaap: Arianne Huffington verteld hoe zij is gaan inzien hoe belangrijk slaap is. We hebben het nodig. Minder multitasken meer uni-taksen en af en toe no-tasken.

Focus: Todd Sattersten. “Als we ons focussen is het antwoord altijd iets nieuws. ‘Wees aandachtig’ zeggen de Zenboeddhisten. Dat is ook wat Mr Miyagi zegt.”

Expertise: Aaron Wall. “Expertise wordt schromelijk overschat. Soms moet je op feedback vertrouwen om te groeien.”

Passie: Derek Sivers. “Je groeit en bloeit door elke dag te doen waar je enthousiast van wordt en wat je tegelijkertijd angst aanjaagt, niet door te proberen te vinden wat je passie is.”

Verandering: Chip en Dan Heath. “Stop met hameren op wat niet werkt. Vraag in plaats daarvan af: ‘Wat werkt wel goed, en hoe kan ik dat verder uitbreiden?’ ”

Aandacht: David Meerman Scott. Aandacht verdienen door iets waardevols te maken en het dan gratis online te publiceren.

THNX: Gary Vaynerchuk “Wanneer je persoonlijk en betrokken bent resulteert dat in een ‘dank-je’ economie.”

Vieren: Megan Casey. Geeft mooie voorbeelden hoe bedrijven aandacht kunnen geven op je verjaardag.

Het evangelie: Guy Kawasaki. “De toekomst behoort toe aan degenen die goed zijn in het verspreiden van ideeën.”

Poker: Tony Hsieh. Tony vergelijkt het zaken doen met poker.

Vrijgevigheid: Seth Godin “In een digitale wereld zal een geschenk dat ik jou geef mij bijna altijd meer opleveren dan het me kost.”

Dank je wel Lucy Wobma voor de vertaling en Wiebe de Jager voor de vormgeving en ePub conversie en Seth Godin voor het samenbrengen van deze ideeën.
Tip: volgende keer mag het ook eenvoudig en snel toegankelijk via een PDF op Scribd net als het origineel.

Download het nu en lees ‘Wat er nu toe doet’.
Veel plezier.

This article is originally from ErnoHannink.nl under Creative Commons 2.5

Wat er nu toe doet


1 Comments

Geen reacties

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

content marketing blog
Inspiratie
6 soorten content marketing

Wat is content marketing, welke vormen zijn er en hoe kun je het inzetten voor jouw bedrijf. Lees hieronder welke 6 soorten van contentmarketing er zijn en hoe je ze strategisch kunt toepassen. Content marketing Content marketing is een strategische vorm van marketing die er op is gericht om waardevolle, …

geen nieuwsbrief als naam gebruiken
Inspiratie
Een nieuwsbrief geen nieuwsbrief noemen – wat dan wel?

De digitale nieuwsbrief / mailing / newsletter / e-mailing is inmiddels al vele jaren oud. Het is een goedkope opvolger van de papieren versie van de nieuwsbrief. In het begin was het ook vrij eenvoudig om nieuwe aanmeldingen te krijgen voor jouw nieuwsbrief waarin je nieuwsfeiten en tips weg gaf. …

Inspiratie
Kerst reclames 2017

Het is ook voor reclamebureau’s een heerlijke tijd, de kerstdagen. Grote en kleine merken / ondernemingen / bedrijven willen met de kerst een mooie boodschap combineren met een aanbieding of gewoon mensen herinneren dat ze er zijn. Reclame makers kunnen hun creativiteit ten volle benutten in de vorm van humor, …

Shares