Het gaat niet over meer omzet. Het gaat over groeien.

In het artikel over het opzetten van een workshop door Esther Jacobs kwam ik dit tegen:

“Vraag op Facebook wie evt interesse zou hebben in de workshop die je in gedachten hebt: veel positieve reacties: GO!”

Coaching

Dus heb ik mijn nieuwste ideeën voor een workshop op Facebook geplaatst:

Wat is een interessante workshop voor jou?

A. Je Coaching bedrijf laten groeien met Facebook.

B. Je Coaching bedrijf laten groeien met LinkedIn.

C. Je Coaching bedrijf laten groeien met sociale media.

D. anders, nl. …..

De eerste reacties komen binnen. Vooral suggesties voor D.

  • D. Mijn niet-schrijftaken overdragen aan iemand anders…
  • D. Mijn Social Media activiteiten door iemand anders laten doen
  • Misschien B, maar zeker D: YouTube!!

Dan komt deze reactie:

“Of het een interresante workshop voor mij is? Dat zou best’s kunnen…! Maar eerlijk gezegd ben ik heel kritisch over alles wat te maken heeft met ‘de omzet van je coachingbedrijf vergroten’ (wat ik de laatste maanden wel heul veul tegenkom…”

In mijn vraag heb ik het woord omzet niet genoemd.

Lees het nog maar eens.

De groei van je coaching bedrijf kan op verschillende manieren.

Groeien met je coaching bedrijf door sociale media

Enkele voorbeelden hoe jij en je bedrijf groeien door slim gebruik van sociale media.

Mensen helpen

De belangrijkste groei van je bedrijf voor een coach zit in meer mensen helpen met hun probleem. Helpen met jouw expertise. De reden dat je met coaching bent begonnen is mensen helpen. Toch?

Door meer mensen te bereiken, te raken, te helpen.

Contact

Je groeit in waardevolle contacten.

Ontmoetingen aanvullen met contact houden online.

Persoonlijke contacten.

Kennis

Je groeit in kennis.

Nieuwe kennis opdoen via online artikelen.

De juiste inhoud halen uit al het aanbod, filteren van de informatie die waardevol is voor jou.

De kennis die jij gebruikt voor je persoonlijke groei.

De kennis die je gebruikt voor je klanten.

Hier wordt jij gelukkig van en je klanten ook. Je wordt een soort filter voor je klant.

Het gaat vooral over meer mensen helpen met jouw oplossing.

Groeien en geld

Groeien in deze vormen betekent dat je ook groeit in klanten en omzet. Hiervoor moet je wel in staat zijn de opgedane expertise, contacten en kennis te verkopen.

En daar is niets mis mee.

Dit zorgt er voor dat je in staat bent dit te blijven doen.

Hoe wil jij groeien?

Schrijf het hieronder in de reacties.

Credit foto: Harold Navarro

This article is originally from ErnoHannink.nl under Creative Commons 2.5

Geen reacties

Geef een antwoord

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

content marketing blog
Inspiratie
6 soorten content marketing

Wat is content marketing, welke vormen zijn er en hoe kun je het inzetten voor jouw bedrijf. Lees hieronder welke 6 soorten van contentmarketing er zijn en hoe je ze strategisch kunt toepassen. Content marketing Content marketing is een strategische vorm van marketing die er op is gericht om waardevolle, …

geen nieuwsbrief als naam gebruiken
Inspiratie
Een nieuwsbrief geen nieuwsbrief noemen – wat dan wel?

De digitale nieuwsbrief / mailing / newsletter / e-mailing is inmiddels al vele jaren oud. Het is een goedkope opvolger van de papieren versie van de nieuwsbrief. In het begin was het ook vrij eenvoudig om nieuwe aanmeldingen te krijgen voor jouw nieuwsbrief waarin je nieuwsfeiten en tips weg gaf. …

Inspiratie
Kerst reclames 2017

Het is ook voor reclamebureau’s een heerlijke tijd, de kerstdagen. Grote en kleine merken / ondernemingen / bedrijven willen met de kerst een mooie boodschap combineren met een aanbieding of gewoon mensen herinneren dat ze er zijn. Reclame makers kunnen hun creativiteit ten volle benutten in de vorm van humor, …

Shares