Hoe ik meer klanten krijg met experimenteren en piketpaaltjes

Ondernemen en online zichtbaar worden zijn te vergelijken met hardlopen.

doelen, piketpaaltjes en experimenteren

Ondernemen en online zichtbaar worden zijn te vergelijken met hardlopen.
Ondernemen is geen sprint maar een lange afstand loop.

In het begin moet je niet te hard gaan. Je snelheid en energie moet je goed verdelen. Continue trainen om beter en sneller te worden is nodig, zoals ik doe voor mijn hobby, dan kun je presteren tijdens de wedstrijd. Dan ga je met kleine stapjes vooruit. En vooruit gaan, dat is belangrijk.

Wat wil jij bereiken met je bedrijf? Wat is jouw bijdrage aan onze betere wereld?
En minstens zo belangrijk, hoe weet je dat je dit bereikt hebt?

Een doel stellen (bijvoorbeeld onder het uur finishen), onderweg het doel aanscherpen en dat bijna realiseren. Genieten van dit resultaat. Met tussendoelen om te weten of je nog op schema ligt, zoals het 1 rondje van 2,5 km binnen de 15 minuten lopen. Dit zijn dingen waar ik ook aan werk in mijn bedrijf. Doelen stellen op de lange termijn, maar ook tussendoelen. Piketpaaltjes noem ik dat. Met piketpaaltjes weet je dat je op die datum dat resultaat moet hebben, wil je je einddoel behalen. Dat heb ik geleerd van Pieter van de Mastermind.

Experimenteren

Mijn einddoel is meer klanten werven en ze verder helpen.
Ik experimenteer met nieuwe mogelijkheden om dit te bereiken. Zoals met Facebook Live. Is dat interessant voor mijn bedrijf? Ik weet dat video veel doet voor het contact tussen mijn klant en mij. Dus een experiment met Facebook Live is mogelijk interessant.

Hoe doe ik dat? De meest banale vraag als eerste. Zit mijn doelklant op Facebook? Ja!
Dat heb ik geleerd uit mijn experiment met de trechter en door te adverteren op Facebook. Omdat ik dit telefonisch opvolg weet ik dat mijn doelklant op Facebook zit.

Kijken zij naar video?
Ja, want ze delen video’s van anderen.

Wat wil ik doen om klanten te krijgen met Facebook Live?
Vragen beantwoorden van klanten voor een whiteboard of een beeldscherm. Uitleggen en laten zien. Wat kan beter aan dit profiel, of die website, of deze email.
Afsluiten met een document, pdf of checklist die de kijker kan downloaden. Want ik wil altijd actief bouwen aan mijn Lasting List! De juiste abonnees die mijn e-mails ontvangen.

Het tussendoel is met ondernemers telefonisch contact opnemen. Hen vanuit dit gesprek verder helpen met een strategisch consult.

Frequentie? Eens per week, want het vraagt wat voorbereiding om het document te maken dat past bij de vraag en klaar te laten zetten.
Hoe lang neem ik voor dit experiment? Ik denk 3 maanden, dus 13 weken.

Wat kan ik doen voor meer bereik van deze video’s?

  • Na de opname delen op mijn Facebook pagina en in de vlog
  • De opname ook op Youtube plaatsen
  • De opname delen op ernohannink.nl
  • Uitgewerkte tekst van de video als blog plaatsen
  • De opname delen in LinkedIn
  • De video promoten op Facebook
  • De opname verwerken tot een video podcast op iTunes

Nog een tussendoel, ik wil snel resultaat zien en meer mensen bereiken.

Wat is belangrijk? Niet het aantal views. Met advertenties koop je eenvoudig meer views.
Veel belangrijker is het aantal interacties op de video.

  • Delen mensen het
  • Hoeveel likes krijgt het
  • Hoeveel reacties levert het op
  • Hoeveel afspraken komen er uit

Mijn tussendoelen, zeg maar piketpaaltjes, ga ik hiermee bepalen. In maand 1 wil ik iets bereiken en in maand 2 en 3. Welke doelen ik dan wil bereiken ga ik precies beschrijven, want dat zijn de doelen die ik ga meten. Als het zover is.

Want tijdens deze zomermaanden doe ik al een experiment.
De Meet & Eat met Erno, een sessie met mij tijdens een ontbijt, lunch of borrel over online zichtbaarheid. Mijn doelstelling is 10 afspraken maken tijdens de maanden juli en augustus. Dit experiment rond ik eerst af.

Dus het Facebook Live experiment start niet eerder dan september.

Heb jij een vraag die je graag beantwoord ziet in een Facebook Live sessie? Stel je vraag dan hieronder. Dan beantwoord ik die als één van de eerste.

This article is originally from ErnoHannink.nl under Creative Commons 2.5

 

Gerelateerde artikelen:

Geen reacties

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

content marketing blog
Inspiratie
6 soorten content marketing

Wat is content marketing, welke vormen zijn er en hoe kun je het inzetten voor jouw bedrijf. Lees hieronder welke 6 soorten van contentmarketing er zijn en hoe je ze strategisch kunt toepassen. Content marketing Content marketing is een strategische vorm van marketing die er op is gericht om waardevolle, …

geen nieuwsbrief als naam gebruiken
Inspiratie
Een nieuwsbrief geen nieuwsbrief noemen – wat dan wel?

De digitale nieuwsbrief / mailing / newsletter / e-mailing is inmiddels al vele jaren oud. Het is een goedkope opvolger van de papieren versie van de nieuwsbrief. In het begin was het ook vrij eenvoudig om nieuwe aanmeldingen te krijgen voor jouw nieuwsbrief waarin je nieuwsfeiten en tips weg gaf. …

Inspiratie
Kerst reclames 2017

Het is ook voor reclamebureau’s een heerlijke tijd, de kerstdagen. Grote en kleine merken / ondernemingen / bedrijven willen met de kerst een mooie boodschap combineren met een aanbieding of gewoon mensen herinneren dat ze er zijn. Reclame makers kunnen hun creativiteit ten volle benutten in de vorm van humor, …

Shares