Houvast voor een jaar – mijn 3 woorden voor 2016

Vorig jaar had ik één woord als richting voor 2015: Zichtbaar

Naast dat ene woord had ik 3 onderwerpen voor 2015:

  • conversie
  • rust
  • assistentie

Zichtbaar zijn blijft een lastig onderwerp voor mij. Wanneer ik nu terugkijk zie ik, dat ik pas na de zomer zo ver was om direct contact te zoeken met mensen. Om offline zichtbaar te worden en niet alleen online. Daar ga ik in 2016 zeker mee door. Het is belangrijk voor mij en mijn klanten.
houvast voor een jaar - mijn 3 woorden voor 2016

 

Wat heb ik bereikt in 2015 op deze onderwerpen?

Zichtbaar

Om offline zichtbaar te worden heb ik een lijst van 250 mensen gemaakt waarmee ik regelmatig direct contact mee ga houden. Dit doe ik door actief contact te zoeken met deze mensen, door te bellen en kaartjes te sturen bijvoorbeeld.

 

Daarnaast heb ik afspraken gemaakt voor ontmoetingen met influencers toen zij in Nederland waren. Zo heb ik afgelopen jaar Sean D’Souza en Jenna Soard (interview met haar) ontmoet.

Is de podcast (Erno Hannink Show en #1CoachBiz podcast) gestart en succesvol met ruim 10.000 downloads. Daarmee niet alleen artikelen maar ook mijn stem duidelijk hoorbaar.

Heb ik de eerste ontmoeting voor de deelnemers van de Verdubbelaars Academie georganiseerd. En een maandelijkse column in de Grown & Flow.

Op het gebied van conversie heb ik afgelopen jaar vooral gekozen om te gaan voor minder producten. Meer focus waardoor ik beter kon meten wat de resultaten waren van de acties die ik ondernam. Aanscherpen en verbeteren van de acties met deze resultaten.

De assistentie heb ik uitgebouwd in 2015 met de hulp van mijn zoon en dochter. Verder werk ik nog steeds met Annette en Leoniek samen. Aan het einde van het jaar heb ik de stap gezet naar een VA voor het team. Dit vooral voor het werk van de nieuwe klanten.

De rust heb ik voldoende gehad in de eerste helft van 2015, al voelde het soms niet zo. Dit heb ik ruimschoots ingehaald in de tweede helft van afgelopen jaar. De blokken rust in mijn planning om weg te gaan zijn niet altijd gelukt. De dagelijkse rust in mijn hoofd door te lopen en lezen heeft een enorme sprong gemaakt afgelopen jaar.

Waarom drie woorden

Het idee van één woord heb ik volgens mij van Mari Smith. Nadat ik vorig jaar en dit jaar al de drie woorden had gelezen van Chris Brogan heb ik nu ook drie woorden gekozen.

Je kunt de woorden laten samenwerken en je kunt ze afzonderlijk gebruiken. De woorden geven mij richting bij keuzes.

Geen zinnen, uitspraken of alinea’s, maar drie woorden voor de richting van het komende jaar.

Eenvoudig om te onthouden. Snel toe te passen bij beslissingen.

Mijn drie woorden voor 2016 zijn

  • Liefde
  • Verhalen
  • Rijkdom

Liefde

Liefde voor elkaar. Voor mijn vrouw en kinderen. Liefde voor onze ouders.

Liefde voor mijzelf.

De liefde van de klant vinden. Wat is het wat ze bezig houden? Waar zit de worsteling? Hoe kan ik daarbij helpen? Hoe kan ik dat verbeteren? Liefde voor het probleem van de klant.

Liefde voor mijn klanten. Echte liefde en aandacht. Door minder te introduceren en lanceren, maar vooral aandacht voor beter.

Liefde voor het verhaal van de klant. Liefde voor de leads van de klant.

Liefde voor het schrijven en voor video. Liefde voor mijn verhaal. Zichtbaar zijn bij de juiste mensen. Ergens voor staan. Liefde voor mijn standpunt.

Liefde voor mijzelf. Beweging, rust, leren. Ritme in de dingen die belangrijk zijn voor mijn fysieke, mentale en spirituele gezondheid.

Liefde voor momenten van rust. Liefde voor hard werken.

Liefde voor het leven.

Verhalen

Vertel en deel verhalen.
Verhalen van mijzelf en verhalen van de klanten.

Mijn eigen verhalen deel ik door te schrijven, de podcast en met video. Video wordt het nieuwe onderdeel hierin. Met een dagelijkse vlog vanaf februari. Deze delen op Youtube en Facebook. Als voorproefje test ik op dit moment met verhalen op Snapchat. Volg mijn verhalen daar – nodig me uit via ernohannink.

Verhalen in teksten, artikelen op mijn site. Artikelen in de e-mails naar de volgers. Verhalen in trainingsvorm naar de nieuwe abonnees.

Verhalen met audio. De podcast uitbouwen. Wekelijks ritme ontwikkelen met interviews. Assistentie hierbij gebruiken voor het maken van afspraken. Telkens voldoende interviews en opnames van mijzelf die klaar staan.

Rijkdom

De rijkdom ervaren van de klanten.

De rijkdom van het leven. De rijkdom van momenten.

De rijkdom van locaties. De rijkdom van culturen.

De rijkdom van omzet.

Het jaarplan voor 2016 is voor mij heel anders dan afgelopen jaren. De verandering zit in het denken als ondernemer in plaats van zelfstandige. Niet mijn inkomen vergelijken met de omzet die ik verdien. Mijn inkomen is niet omzet minus kosten. Mijn inkomen is vooraf bepaald en is een post in de kosten.

 

Wat is jouw motto voor 2016?

Heb je één woord of drie woorden? Wat is jouw houvast voor het komende jaar.
Deel jouw motto hieronder in de reacties.
This article is originally from ErnoHannink.nl under Creative Commons 2.5

Geen reacties

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

content marketing blog
Inspiratie
6 soorten content marketing

Wat is content marketing, welke vormen zijn er en hoe kun je het inzetten voor jouw bedrijf. Lees hieronder welke 6 soorten van contentmarketing er zijn en hoe je ze strategisch kunt toepassen. Content marketing Content marketing is een strategische vorm van marketing die er op is gericht om waardevolle, …

geen nieuwsbrief als naam gebruiken
Inspiratie
Een nieuwsbrief geen nieuwsbrief noemen – wat dan wel?

De digitale nieuwsbrief / mailing / newsletter / e-mailing is inmiddels al vele jaren oud. Het is een goedkope opvolger van de papieren versie van de nieuwsbrief. In het begin was het ook vrij eenvoudig om nieuwe aanmeldingen te krijgen voor jouw nieuwsbrief waarin je nieuwsfeiten en tips weg gaf. …

Inspiratie
Kerst reclames 2017

Het is ook voor reclamebureau’s een heerlijke tijd, de kerstdagen. Grote en kleine merken / ondernemingen / bedrijven willen met de kerst een mooie boodschap combineren met een aanbieding of gewoon mensen herinneren dat ze er zijn. Reclame makers kunnen hun creativiteit ten volle benutten in de vorm van humor, …

Shares