Marketing – 4 van 5

Deel 4 van 5 in de Serie over jaarplan. In de vorige aflevering hebben we het gehad over het cijfers. Vandaag gaan we het hebben over marketing.
Waarom is het opschrijven van je marketingplannen voor het komend jaar nou zo belangrijk? Marketingplannen laten je zien wanneer je dingen moet opstarten, hoelang dingen duren en hoeveel tijd je nodig hebt voor de voorbereiding.

Hoe verzorg je nou je marketing? Belangrijk hiervoor is het vinden van je doelklant. Maak een overzicht van mensen met wie je liever niet meer werkt. Dit zijn je C-klanten. Verder maak je een lijst van klanten die je zeker wilt behouden. Kom erachter wat je moet doen om deze klanten te behouden en selecteer klanten waaraan je denkt nog meer te kunnen verdienen, waarvan je denkt dat je ze nog meer kunt helpen. Als laatste maak je een lijst van je nieuwe klanten, klanten die je graag wilt helpen. Deze lijsten bestaan uit namen, niet bedrijven of omschrijvingen.

Verder kijken we naar collega’s, concurrenten die werken met klanten die jij graag wilt binnenhalen. Wie zijn deze mensen ? schrijf hiervan ook een aantal namen op. Mensen met wie jouw klanten graag werken. Deze mensen zou je kunnen benaderen voor een soort samenwerking om er samen beter van te worden. Denk in overvloed en niet in concurrentie.

In de marketing is het belangrijk dat je een overzicht hebt van je toekomstige acties. Producten en diensten met een deadline. Maak er een tijdsplan ervan. Plan events in en reken terug zodat je weet wanneer je moet beginnen met de promotie. Het voordeel hiervan is dat je een beeld schetst van de verwachte drukte. Zo wordt je niet verrast door drukte.

Wil je jouw jaarplan nou invullen in het Verdubbelplan? Ga dan naar Verdubbelplan.nl en bestel jouw jaarplan. Je krijgt dan direct toegang tot jouw Verdubbelplan.

Abonneer

Vergeet niet te abonneren op de Erno Hannink Show via iTunes, Stitcher of SoundCloud.

Kun je mij een groot plezier doen zodat meer coaches deze podcast kunnen vinden? Geef deze podcast jouw eerlijke beoordeling en recensie. Dit helpt mij enorm om deze podcast te verspreiden. Dank je wel hiervoor. Stuur me een korte e-mail om mij te laten weten dat je dit gedaan hebt en ik stuur je een verrassing.

Je kunt mij bereiken op podcast@ernohannink.nl Ik hoor graag van jou

Verdubbelaars Academie

Zoek jij een community van coaches die ook willen groeien met hun bedrijf.

Dit is voor coaches die

  • hulp zoekt bij de online aspecten van hun coachingsbedrijf
  • online zichtbaar willen worden zodat de klanten op je af komen
  • dit in haar eigen tempo wil doen
  • de omzet wil verdubbelen in één jaar
  • online zichtbaar wil worden zonder zelf continue in de spotlight te staan

Meld je aan voor het intakgesprek. Ga hiervoor naar:

ernohannink.nl/lidmaatschap

This article is originally from ErnoHannink.nl under Creative Commons 2.5

Marketing – 4 van 5

Gerelateerde Posts:

Geen reacties

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Inspiratie
Kerst reclames 2017

Het is ook voor reclamebureau’s een heerlijke tijd, de kerstdagen. Grote en kleine merken / ondernemingen / bedrijven willen met de kerst een mooie boodschap combineren met een aanbieding of gewoon mensen herinneren dat ze er zijn. Reclame makers kunnen hun creativiteit ten volle benutten in de vorm van humor, …

Inspiratie
Inspiratie vinden voor webdesign en web trends

Dit is een soort Web Design Tutorial. In de video worden tips gegeven hoe je inspiratie kunt vinden voor webdesigns die jij mogelijk moet maken. Wat zijn op dit moment de webdesign trends, welke thema’s zijn hot en welke stylen worden veel gebruikt. We zien in de video bijvoorbeeld dribble …

Inspiratie
Online Resultaat Case Study 20 – Gwendoline Teske

In deze video een analyse van Webshop Academie van Gwen Teske. Wat doet zij goed en wat kan nog beter. Waar kan zij optimaliseren voor meer resultaat. Gwendoline of kort “Gwen” heeft een mooie duidelijke focus op webshop eigenaren. Ze helpt ondernemers die een webshop hebben aan meer resultaat. Dat …