Moodboard voor 2015 – maak je jaarplan levendig

Een van de onderdelen van mijn jaarplan voor 2015 is een moodboard, iets wat voor veel van mijn klanten eenvoudig is. Iets wat ik een stuk lastiger vind dat is: denken in beelden / creatief doen met een schaar en lijm.

Moodboard 2015

En toch ga ik visualiseren wat ik in 2015 ga bereiken. Dus ik maak een moodboard, niet met een fysieke schaar en lijm. Ik doe het digitaal.

Wat is een moodboard?

Een moodboard is een visualisatie van een concept, idee, gedachte of gevoel. Diverse lifestyle elementen laten de details zien die voor mij belangrijk zijn. Het verbeeldt mijn dromen en aspiraties. Het beeldt uit wie en waar ik graag wil zijn aan het einde van 2015.

Typische elementen zijn o.a. de (leef-/werk)omgeving, carriére, toekomstbeeld en vrijetijdsbesteding.

Jouw moodboard

Maak je eigen moodboard voor 2015. Je kunt dit ook doen in het Werkboek 2015.

  1. Maak zichtbaar, bijna tastbaar, wat je het komende jaar wil bereiken. Gebruik zo min mogelijk woorden, maar vooral afbeeldingen.
  2. Pak een paar magazines (die je in huis hebt) en zoek afbeeldingen die jouw gevoel voor 2015 uitstralen en knip ze uit.
  3. Geen magazines bij de hand? Download afbeeldingen via het internet en print deze.
  4. Denk aan vakantie, succes, gezin, relaties, vrienden, beweging, sport, bedrijf, klanten, spullen, omzet…
  5. Nu plak je deze afbeeldingen in jouw jaarplan voor 2015.

Ben je, net als ik meer digitaal en heb je geen zin in knippen met een schaar en plakken?

Werk dan met Pinterest. Maak een nieuw prikbord “Moodboard 2015” en maak deze geheim. Op deze manier is dit moodboard alleen voor jou toegankelijk. Je zoekt nu foto’s op Pinterest of het internet en ‘pin’ deze op jouw Moodboard.

Pinterest staat vol met mooie foto’s.

Daarna heb ik deze foto’s samengebracht op twee A4’s in Snagit. Geprint en geplakt in mijn Werkboek 2015. Zie het resultaat hieronder.

Moodboard 2015 – deel 1

moodboard-2015-part1

 

Een korte uitleg bij de beelden hierboven:

  • Een belangrijk woord voor 2015 voor mij is “zichtbaar”. Minder aan de zijkant rondhangen maar in het centrum stappen bij bijeenkomsten. Meer opvallende kleding bijvoorbeeld zodat mensen naar mij komen.
  • Een nieuw boek – “de Onzichtbare coach” als opvolger van “Laat de klant naar jou komen” want deze is op ongeveer 50 boeken na uitverkocht.
  • De podcast #1coachbiz – start in januari 2015. Met tips van coaches voor coaches.
  • Met Facebook advertenties meer zichtbaarheid realiseren
  • Een Facebook groep voor de onzichtbare coach die online zichtbaar wil worden.
  • Schrijven op mooie plekken
  • Meer foto’s en video’s via Instagram en Vine bijvoorbeeld.

Moodboard 2015 – deel 2

 

moodboard-2015-part2

Een korte uitleg bij de beelden hierboven

  • Een belangrijk leerpunt voor 2015 is conversie. Aansluiten bij experts, boeken, training, evenementen daar ga ik komend jaar aandacht aan besteden. Meer resultaat voor bestaande producten en workshops.
  • Een goede en tijdige lancering van het programma, vernieuwde workshops, en boeken in 2015.
  • Trips voor inspiratie ieder kwartaal, onder andere naar New York.
  • Reizen met de trein en onderweg schrijven
  • Een platenspeler om ontspannen naar mijn oude LPs te luisteren.

Deze moodboard heb ik dus geplakt in mijn jaarplan – Werkboek 2015. Wil jij ook een handig werkboek om jouw jaarplan in uit te werken? Dat kan, bestel de PDF of handiger het fysieke Werkboek 2015.

This article is originally from ErnoHannink.nl under Creative Commons 2.5

Geen reacties

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

content marketing blog
Inspiratie
6 soorten content marketing

Wat is content marketing, welke vormen zijn er en hoe kun je het inzetten voor jouw bedrijf. Lees hieronder welke 6 soorten van contentmarketing er zijn en hoe je ze strategisch kunt toepassen. Content marketing Content marketing is een strategische vorm van marketing die er op is gericht om waardevolle, …

geen nieuwsbrief als naam gebruiken
Inspiratie
Een nieuwsbrief geen nieuwsbrief noemen – wat dan wel?

De digitale nieuwsbrief / mailing / newsletter / e-mailing is inmiddels al vele jaren oud. Het is een goedkope opvolger van de papieren versie van de nieuwsbrief. In het begin was het ook vrij eenvoudig om nieuwe aanmeldingen te krijgen voor jouw nieuwsbrief waarin je nieuwsfeiten en tips weg gaf. …

Inspiratie
Kerst reclames 2017

Het is ook voor reclamebureau’s een heerlijke tijd, de kerstdagen. Grote en kleine merken / ondernemingen / bedrijven willen met de kerst een mooie boodschap combineren met een aanbieding of gewoon mensen herinneren dat ze er zijn. Reclame makers kunnen hun creativiteit ten volle benutten in de vorm van humor, …

Shares