Netwerk heeft honderdduizenden ondernemers geholpen – Bart van Nol

In deze aflevering het interview met ondernemer Bart van Nol.

Bart is sinds een aantal weken mede-ondernemer bij Spark Entrepreneurs Education. Daarvoor heeft hij samen met anderen verschillende bedrijven opgezet en weer verkocht. Vooral op het vlak van sales, marketing en fondsenwering, waaronder Pepperminds.

honderduizenden ondernemers netwerk helpt Bart van Nol

Afgelopen jaar heeft Bart na 15 jaar onafgebroken aan bedrijven te werken, een jaar genomen om vooral aan zichzelf te werken. Hij kwam erachter dat hij het het leukste vindt om alles in zijn omgeving te helpen met groeien en bloeien. Wat maakt nou dat het ene bedrijf dat zoveel beter lukt dan het andere?

 

Shownotes

Je kunt Bart bereiken via:

Mensen die genoemd zijn in deze aflevering:

Boeken die in deze aflevering zijn genoemd:

The Miracle of Morning Pages –  Julia Cameron Download en lees dit ebook

Dit zijn een aantal quotes uit het gesprek:

  • Mijn grootste passie is om mensen te helpen en bedrijven te laten groeien.
  • Bij bedrijven probeer ik te ontdekken waar bedrijven goed in zijn, waar de kern van hun bedrijf ligt. Ik kijk hoe groei in hun cultuur staat, wat ze kan laten groeien, maar ook wat ze tegenhoud.
  • Door de keuzes op dat gebied te herzien, routines te veranderen en nieuwe kansen de benutten merk ik dat heel veel bedrijven in staat zijn om sterk te groeien, eenvoudiger. Dit hoeft niet alleen te zijn op financieel gebied, maar ook bijvoorbeeld groeien naar een bepaald niveau van kwaliteit.
  • Er zijn 2 dingen die bedrijven vaak tegen houden als het gaat om groei:-Het niet hebben van een helder beeld over de toekomst-De ingeslepen routines houden groei tegen en deze zijn vaak moeilijk te veranderen..
  • De belangrijkste routine is toch wel het doen van een stap achteruit van je werk, iedere dag. Dan kijk je even of hetgeen wat je aan het doen bent wel werkt in de richting van je doel. Evalueer je gedrag.
  • Ik denk dat het goed is dat je als ondernemer ontzettend goed naar jezelf luistert en hierop vertrouwd. Doe dingen die goed bij je passen. Zoek naar reflectie, ook bij anderen. Ik geloof er heilig in dat je dingen soms gewoon moet doen. Niet teveel nadenken, maar gewoon doen.
  • Bouw een succesvol netwerk op, ga naar netwerk event en ontmoet nieuwe mensen. Leer jezelf nuttige routines aan en breng je bedrijf naar een hoger niveau.

Vergeet niet te abonneren op de Erno Hannink Show via iTunes, Stitcher of SoundCloud.

Kun je mij een groot plezier doen zodat meer ondernemers deze podcast kunnen vinden? Geef deze podcast jouw eerlijke beoordeling en recensie. Dit helpt mij enorm om deze podcast te verspreiden. Dank je wel hiervoor. Stuur me een korte e-mail om mij te laten weten dat je dit gedaan hebt en ik stuur je een verrassing.

Je kunt mij bereiken op podcast@ernohannink.nl Ik hoor graag van jou.

Online jouw expertise delen en daarmee nieuwe leads aantrekken? In contact komen met klanten die jou nu nog niet kennen?

Online verspreiden van jouw expertise op een manier zodat het je zo min mogelijk tijd kost. Dan is Online Visibility Done4You voor jou.

Het enige wat jij hoeft te doen is jouw expertise uit je hoofd te halen. Wij zorgen er voor dat deze expertise online wordt gepubliceerd en wordt verspreid.

Online Visibility Done4You vind je op ErnoHannink.nl

This article is originally from ErnoHannink.nl under Creative Commons 2.5

Geen reacties

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

content marketing blog
Inspiratie
6 soorten content marketing

Wat is content marketing, welke vormen zijn er en hoe kun je het inzetten voor jouw bedrijf. Lees hieronder welke 6 soorten van contentmarketing er zijn en hoe je ze strategisch kunt toepassen. Content marketing Content marketing is een strategische vorm van marketing die er op is gericht om waardevolle, …

geen nieuwsbrief als naam gebruiken
Inspiratie
Een nieuwsbrief geen nieuwsbrief noemen – wat dan wel?

De digitale nieuwsbrief / mailing / newsletter / e-mailing is inmiddels al vele jaren oud. Het is een goedkope opvolger van de papieren versie van de nieuwsbrief. In het begin was het ook vrij eenvoudig om nieuwe aanmeldingen te krijgen voor jouw nieuwsbrief waarin je nieuwsfeiten en tips weg gaf. …

Inspiratie
Kerst reclames 2017

Het is ook voor reclamebureau’s een heerlijke tijd, de kerstdagen. Grote en kleine merken / ondernemingen / bedrijven willen met de kerst een mooie boodschap combineren met een aanbieding of gewoon mensen herinneren dat ze er zijn. Reclame makers kunnen hun creativiteit ten volle benutten in de vorm van humor, …

Shares