Serie over jaarplan – 90 dagen

In de vorige aflevering hebben we het gehad over marketing. Vandaag gaan we het in de laatste aflevering van deze serie hebben over de 90 dagen.

Een jaarplan is belangrijk zodat je al je acties voor het eerste kwartaal meteen klaar hebt en zodat je goed kunt starten. Daar gaan we nu mee beginnen. Hoe krijgen we nou richting in de belangrijkste acties? Dit is een onderdeel in het boek ‘Een ding ‘ van Gary Keller. Schrijf één ding op wat je dit jaar wilt bereiken, één ding wat jij belangrijk vindt.

Dit ene ding kun je opdelen, bijvoorbeeld in de 3 dingen die belangrijk zijn voor je bedrijf, 3 dingen voor je balans en 3 dingen voor jouw persoonlijk. Dit breiden we uit naar wat we het komend kwartaal te doen hebben. Wat zijn de acties voor de komende 90 dagen?

Stel dus je ene ding voor de komende 90 dagen op en maak daar een doel van. Stel dat je belangrijkte doel het geven van een belangrijke workshop is. Hiervoor is voor bereiding nodig, aankondigingen, marketing, contracten, video’s, artikelen. Een kwartaalplan helpt je deze dingen op tijd in te plannen.

De volgende stap is het opschrjiven van 3 acties per maand om dat doel te bereiken, je komt dus op 9 acties uit. Zorg ervoor dat je voldoende meet of je nog op koers ligt voor je doel.

Voor een workshop heb je deelnemers nodig. Hiervoor kun je bijvoorbeeld elke dag 5 mensen bellen of mailen. Zo kun je gemakkelijk meten.

Wil je jouw jaarplan nou invullen in het Verdubbelplan? Ga dan naar Verdubbelplan.nl en bestel jouw jaarplan. Je krijgt dan direct toegang tot jouw Verdubbelplan. Hierin staan ook onderwerpen als het indelen van je dag, voldoende beweging, voldoende slapen, uitbesteden. Ook zou je kunnen kijken naar de video’s die je helpen bij het invullen van het jaarplan.

Ik wens je veel plezier!

Abonneer

Vergeet niet te abonneren op de Erno Hannink Show via iTunes, Stitcher of SoundCloud.

Kun je mij een groot plezier doen zodat meer coaches deze podcast kunnen vinden? Geef deze podcast jouw eerlijke beoordeling en recensie. Dit helpt mij enorm om deze podcast te verspreiden. Dank je wel hiervoor. Stuur me een korte e-mail om mij te laten weten dat je dit gedaan hebt en ik stuur je een verrassing.

Je kunt mij bereiken op podcast@ernohannink.nl Ik hoor graag van jou

Verdubbelaars Academie

Zoek jij een community van coaches die ook willen groeien met hun bedrijf.

Dit is voor coaches die

  • hulp zoekt bij de online aspecten van hun coachingsbedrijf
  • online zichtbaar willen worden zodat de klanten op je af komen
  • dit in haar eigen tempo wil doen
  • de omzet wil verdubbelen in één jaar
  • online zichtbaar wil worden zonder zelf continue in de spotlight te staan

Meld je aan voor het intakgesprek. Ga hiervoor naar:

ernohannink.nl/lidmaatschap

This article is originally from ErnoHannink.nl under Creative Commons 2.5

Geen reacties

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

content marketing blog
Inspiratie
6 soorten content marketing

Wat is content marketing, welke vormen zijn er en hoe kun je het inzetten voor jouw bedrijf. Lees hieronder welke 6 soorten van contentmarketing er zijn en hoe je ze strategisch kunt toepassen. Content marketing Content marketing is een strategische vorm van marketing die er op is gericht om waardevolle, …

geen nieuwsbrief als naam gebruiken
Inspiratie
Een nieuwsbrief geen nieuwsbrief noemen – wat dan wel?

De digitale nieuwsbrief / mailing / newsletter / e-mailing is inmiddels al vele jaren oud. Het is een goedkope opvolger van de papieren versie van de nieuwsbrief. In het begin was het ook vrij eenvoudig om nieuwe aanmeldingen te krijgen voor jouw nieuwsbrief waarin je nieuwsfeiten en tips weg gaf. …

Inspiratie
Kerst reclames 2017

Het is ook voor reclamebureau’s een heerlijke tijd, de kerstdagen. Grote en kleine merken / ondernemingen / bedrijven willen met de kerst een mooie boodschap combineren met een aanbieding of gewoon mensen herinneren dat ze er zijn. Reclame makers kunnen hun creativiteit ten volle benutten in de vorm van humor, …

Shares