Als ondernemer weer in loondienst – informeer de klant

ondernemerJe bent voor jezelf begonnen als zelfstandige ondernemer maar het loopt allemaal nog wat minder dan je had verwacht. Door tegenslagen in de branche ben je nu op de bodem van je reserves. Je besluit werk te gaan zoeken en vind een baan. Vertel je het je klanten?

Een verhaal uit de praktijk.

“Wat zijn de ramen toch smerig.” zegt Erwin.
“Ja, de glazenwasser is al een tijd niet meer geweest”, reageert Mirjam. “Ik zal eens bellen wanneer hij weer komt.”

“Met Zicht op de wereld, uw glazenwasser. Op dit moment ben ik niet bereikbaar spreek een bericht in na de piep.”
“Met Mirjam Hoens uit Doetinchem. Kunt u mij bellen? Het gaat over de ramen van ons huis, Vogezen 23.”

Tegen de avond wordt er gebeld. “Met Mirjam.”
“Ja, hallo, met Andre van Zicht op de wereld. U heeft mij vandaag gebeld?”

“Ja, dat klopt. Het gaat over de ramen van ons huis. Wij wonen aan de Vogezen 23 in Doetinchem. We hadden een afspraak dat u iedere maand de glazen komt wassen. Volgens mij bent u al tijd niet meer geweest en de glazen hebben het wel nodig.” vertelt Mirjam.

“Mijn excuses. Dat kan kloppen. Sinds ik parttime werk en daarnaast probeer de afspraken van het glazenwassen probeer na te komen is het wat druk geworden.” probeert Andre uit te leggen.

“Je bent als werknemer gestart naast je bedrijf?”
“Ja, ik had onvoldoende werk als glazenwasser door de economische crisis. Nu werk ik dus parttime werk en met de klanten er bij is het allemaal wat veel.”

“Binnenkort ben ik weer in de buurt dus dan bel ik als ik kom de glazen wassen.” zegt Andre nu.
“Dat zou fijn zijn. De glazen boven zijn behoorlijk vies.” sluit Mirjam af.

Na enkele weken vraagt Erwin aan Mirjam of de ramen binnenkort worden schoongemaakt.
“Volgens mij moet ik op zoek naar een andere glazenwasser. Onze glazenwasser is weer in dienst als werknemer en hij belt niet terug. Snap jij dat nou? Hij gaat parttime werken en hij laat het ons als klant niet eens weten.”

“Nee, daar snap ik ook niets van. Bel maar een andere glazenwasser.” zegt Andre.

Waar help je de klant het meeste mee?

  • niets laten horen en hopen dat je er zo snel mogelijk aan toe komt.
  • situatie uitleggen en een alternatief aanbieden

Wat zou jij doen?

This article is originally from ErnoHannink.nl under Creative Commons 2.5

Geen reacties

Geef een antwoord

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

bordspellen voor ondernemers
Ondernemen
Beste bordspellen voor ondernemers

Met de huidige avondklok en lockdown is het spelen van gezellige bordspellen een aanrader. Het is leuk om te doen, schept of versterkt de band onderling en je leert er vaak ook nog iets van. Daarnaast is het spelen van een spelletje een goede afleiding als je stress ervaart van …

office centre gesloten vestigingen
Ondernemen
2
Office Centre sluit 7 vestigingen

Klanten van getroffen Office Centre vestigingen hebben een email ontvangen van directie en medewerkers. De email opent met de tekst: “Graag willen we je informeren over een belangrijk besluit met betrekking tot jouw Office Centre vestiging“. In de email geeft de organisatie aan dat ook Office Centre is getroffen door …

Online training oplossingen
Ondernemen
Oplossingen verkoop online training

Op dit moment is het helemaal in, online training geven. Vanwege de Corona zit iedereen verplicht binnen en dan moet je mogelijk op een andere manier jouw geld verdienen. Een mooie oplossing is het delen van jouw kennis in ruil voor een kleine betaling. Dus je overweegt om een cursus …

Shares