Als ondernemer weer in loondienst – informeer de klant

ondernemerJe bent voor jezelf begonnen als zelfstandige ondernemer maar het loopt allemaal nog wat minder dan je had verwacht. Door tegenslagen in de branche ben je nu op de bodem van je reserves. Je besluit werk te gaan zoeken en vind een baan. Vertel je het je klanten?

Een verhaal uit de praktijk.

“Wat zijn de ramen toch smerig.” zegt Erwin.
“Ja, de glazenwasser is al een tijd niet meer geweest”, reageert Mirjam. “Ik zal eens bellen wanneer hij weer komt.”

“Met Zicht op de wereld, uw glazenwasser. Op dit moment ben ik niet bereikbaar spreek een bericht in na de piep.”
“Met Mirjam Hoens uit Doetinchem. Kunt u mij bellen? Het gaat over de ramen van ons huis, Vogezen 23.”

Tegen de avond wordt er gebeld. “Met Mirjam.”
“Ja, hallo, met Andre van Zicht op de wereld. U heeft mij vandaag gebeld?”

“Ja, dat klopt. Het gaat over de ramen van ons huis. Wij wonen aan de Vogezen 23 in Doetinchem. We hadden een afspraak dat u iedere maand de glazen komt wassen. Volgens mij bent u al tijd niet meer geweest en de glazen hebben het wel nodig.” vertelt Mirjam.

“Mijn excuses. Dat kan kloppen. Sinds ik parttime werk en daarnaast probeer de afspraken van het glazenwassen probeer na te komen is het wat druk geworden.” probeert Andre uit te leggen.

“Je bent als werknemer gestart naast je bedrijf?”
“Ja, ik had onvoldoende werk als glazenwasser door de economische crisis. Nu werk ik dus parttime werk en met de klanten er bij is het allemaal wat veel.”

“Binnenkort ben ik weer in de buurt dus dan bel ik als ik kom de glazen wassen.” zegt Andre nu.
“Dat zou fijn zijn. De glazen boven zijn behoorlijk vies.” sluit Mirjam af.

Na enkele weken vraagt Erwin aan Mirjam of de ramen binnenkort worden schoongemaakt.
“Volgens mij moet ik op zoek naar een andere glazenwasser. Onze glazenwasser is weer in dienst als werknemer en hij belt niet terug. Snap jij dat nou? Hij gaat parttime werken en hij laat het ons als klant niet eens weten.”

“Nee, daar snap ik ook niets van. Bel maar een andere glazenwasser.” zegt Andre.

Waar help je de klant het meeste mee?

  • niets laten horen en hopen dat je er zo snel mogelijk aan toe komt.
  • situatie uitleggen en een alternatief aanbieden

Wat zou jij doen?

This article is originally from ErnoHannink.nl under Creative Commons 2.5

Share and Enjoy !

0Shares
0 0

Gerelateerde Posts:

  • Geen gerelateerde posts gevonden
Geen reacties

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Ondernemen
Strengere leeftijd controle bij webshops met drank producten

De leeftijdscontrole moet zeer waarschijnlijk in 2021 worden aangescherpt voor online shops en bezorgdiensten die alcohol verkopen en / of leveren. Verkoop je alcohol op internet dan moet je zeer zeker zijn dat jouw klant 18 jaar of ouder is. De popup met de vraag “Ben jij 18+?” is straks …

Photo by Daria Shevtsova from Pexels
Ondernemen
Prijs op site vermelden of niet

 Heb jij jouw tarieven op je website geplaatst? Veel bedrijven houden hun tarieven liever geheim en plaatsen deze niet op de openbare website. Maar is dit verstandig? Is dit goed voor jouw potentiële klanten de jouw website bezoeken? Waarschijnlijk doe jij jouw best om jouw doelgroep op jouw website te …

Ondernemen
Zelfpromotie

Heb jij net als veel andere mensen moeite om jezelf te promoten? Ben je bang om opschepperig over te komen? Dus jij hebt diverse kwaliteiten, maar die zijn pas zichtbaar als mensen jou zien werken? Of je hoopt steeds dat iemand anders jouw kwaliteiten promoot? Maar eigenlijk kan niemand jou …

0Shares
0