De 3 middelen om online zichtbaar te worden en hoe kies je

online zichtbaar worden

Ja, ik weet het. Eigenlijk zijn er 4 middelen, maar het vierde middel past hier niet.

Dit gaat dus over de 3 middelen waarmee je online zichtbaar wordt.
De 3 middelen die je kunt inzetten om zichtbaar te worden zijn:

  • Tekst
  • Video
  • Audio

Waarom deze 3 middelen?

Tekst

Een artikel op een website.
De tekst in je e-mail.
Een update op Twitter, Facebook of LinkedIn.
Jouw tekst in een e-boek.

De tekst op je website waarmee je bezoekers verleid om zich aan te melden of om te kopen.
Andere websites linken naar een artikel op jouw website.
Tekst wordt goed gevonden door de zoekmachines.
Het geschreven woord is nog steeds super krachtig.

Video

Jij bent helemaal in beeld. Jouw stem, de gebaren, jouw stemming en natuurlijk jouw expertise.
De kijker krijgt een band met jou.
Ze maakt contact met jou op een heel persoonlijke manier.

Video wordt voor sites als Facebook steeds belangrijker.
Je gaat de komende jaren steeds meer video zien in jouw tijdlijn.
Jouw klant dus ook.

Audio

Het gebruik van audio wordt onderschat. Zonde.
De kansen zijn enorm.

Audio kun je gebruiken wanneer je niet kunt lezen of een video kunt bekijken.
Denk aan autorijden, hardlopen, wandelen, boodschappen doen en meer.
Jouw stem komt via de ‘oortjes’ direct binnen bij de potentiële klant.
Dat maakt het persoonlijk en vertrouwd.
Met de komst van internet in de auto wordt het luisteren naar audio als podcasts nog eenvoudiger.

En wat is dat vierde middel om online zichtbaar te zijn?

Afbeeldingen

Foto’s. Plaatjes. Infographics.
Ze zijn zeker belangrijk in de online omgeving.
Een artikel dat je geschreven hebt verspreid gemakkelijker met een goede afbeelding.

Afbeeldingen ondersteunen jouw tekst en audio opnames.
Maar alléén op afbeeldingen concentreren voor jou als ondernemer?
Dat zie ik niet als dienstverlener.

Wat kies jij?
Bij welke van deze drie leg jij het beste de focus?

This article is originally from ErnoHannink.nl under Creative Commons 4.0 BY NC ND

Geen reacties

Geef een reactie

Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

odido is dat wel okido
Ondernemen
Is de nieuwe naam Odido wel okido?

Mogelijk heb je het al gehoord? Als je klant bent dan heb je natuurlijk al een bericht ontvangen. Het bedrijf T-Mobile heet voortaan Odido. Na twee jaar in het geheim werken aan dit project werd op 5 september 2023 de nieuwe naam onthuld van wat we voorheen kende als T-Mobile …

stap-budget stopt
Ondernemen
1
Stap-budget stopt waarschijnlijk vanwege kabinetsbezuiniging

Het Stap-budget, een scholingssubsidie voor werkenden en werklozen, wordt waarschijnlijk wegbezuinigd. Dat bevestigen bronnen aan ANP en andere nieuwsbronnen. Het Stap-budget werd iets meer dan een jaar geleden geïntroduceerd als vervanging van de belastingaftrek van scholingskosten. Het was eigenlijk een scholingssubsidie van maximaal 1.000 euro voor het volgen van een …

office centre failliet
Ondernemen
Wat gaat er gebeuren met Office Centre?

Op 17 januari 2021 heb ik hier een artikel geplaatst over het feit dat Office Centre 7 vestigingen ging sluiten. Toen al gaf de directie aan veel last te hebben van de lockdown als onderdeel van de Corona maatregelen. Maar Office Centre bleef toen voor veel ondernemers redelijk goed bereikbaar …

Shares