Jouw doelgroep in beeld in 8 concrete stappen

Na jaren van worstelen heb ik januari 2009 voor het eerst een duidelijke doelgroep gekozen. In de jaren daarna heb ik mijn doelgroep steeds verder aangescherpt.

Langzaam maar zeker heb ik ook steeds meer gekozen voor het werk dat ik voor deze doelgroep wilde doen. De combinatie van de wensen, behoeften, en doelen van mijn ideale klant met mijn grootse doelen leverde nieuwe producten op.

Hierdoor werd voor mijn doelgroep steeds duidelijker en herkenbaarder hoe ik ze kan helpen.

i have fans eelssej  520101395 s Jouw doelgroep in beeld in 8 concrete stappenEen kleine doelgroep die jou volgt


Het kiezen en aanscherpen van je doelgroep is een dynamisch proces. Een proces waarin je steeds verder kunt aanscherpen en duidelijker worden. Het gaat over de klant en zijn of haar behoeften, wensen, doelen en angsten. Het gaat over jou! Over jouw kernwaarden en doelen. Je trekt de klanten aan die bij jou passen.

Door je doelgroep zo klein mogelijk te maken krijg je de tijd en de ruimte om alles over ze te weten te komen.

Waarom
Waarom is het kiezen van de doelgroep zo belangrijk en waarom is het zo lastig? Waarschijnlijk weet je al lang, diep van binnen, dat het kiezen van je doelgroep goed is voor je bedrijf. Toch doen we het niet. Dit heeft met angsten te maken.

In de cursus – Kies je doelgroep – gaan we kijken naar deze angsten en waar ze vandaan komen. Wat belangrijk is om te weten dat je deze angsten kunt omzeilen. Bij angst werken kleine stapjes beter dan grote sprongen.

Hoe
Een systeem voor het kiezen van je doelgroep. Dit systeem bestaat uit 8 stappen.
Door deze 8 stappen te doorlopen kom je langzaam maar zeker tot jouw doelgroep en de producten die ze willen kopen.

Wat
De 8 concrete stappen naar jouw doelgroep.

De stappen zijn klein genoeg zodat je hierboven genoemde angst omzeilt. De stappen zijn groot genoeg zodat je na 4 weken een keuze hebt gemaakt.

  1. Kernwaarden vinden (Persoonlijke kernwaarden, Kernwaarden voor mijn bedrijf)
  2. Je levensdoel
  3. Lange termijn doelen voor je bedrijf
  4. Wie is de klant
  5. Ideale Klant Profiel
  6. Ruimte maken
  7. Producten voor de ideale klant
  8. Tiensecondenboodschap

Jouw doelgroep in 4 weken

Krijg jouw doelgroep helder, of scherp jouw doelgroep aan, voor het einde van dit jaar.

In de cursus Kies je doelgroep en de klanten kiezen jou, help ik je in 4 weken de doelgroep te kiezen.
De cursus start 29 november zodat je het nieuwe jaar goed begint met jouw focus bij de juiste doelgroep.

Kijk snel voor het programma en de aanbieding voor de eerste 15 zelfstandigen die zich aanmelden.
ernohannink.nl/kies-je-doelgroep-cursus/

This article is originally from ErnoHannink.nl under Creative Commons 2.5

Gerelateerde Posts:

Geen reacties

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Ondernemen
Betaalproviders vergelijken shopify

Je gaat starten met jouw eigen Shopify webshop en je loopt alle instellingen na. Het begint eenvoudig met bijvoorbeeld een leuke naam voor jouw online winkel, jouw e-mailadres en het adres van de (fysieke) winkel. Daarna vul je belasting gerelateerde gegevens in en je kiest het Shopify abonnement type. Maar …

outletstore
Ondernemen
Producten in Outletstore van Informatique niet allemaal echt koopjes

De online winkel Informatique verkoopt met name computer gerelateerde producten en dan moet je denken aan PC’s, componenten voor computers, laptops, tablets, software, etc. Daarnaast verkopen ze ook enkele huishoudelijke producten. Deze computer winkel heeft naast een online shop ook fysieke winkel / vestiging in Berkel en Rodenrijs. Informatique heeft …

Ondernemen
Open Coffee Den Haag weer terug

Al vele jaren konden ondernemers uit Den Haag en omgeving met elkaar netwerken tijdens de Open Coffee. Iedere eerste woensdag van de maand kwamen bedrijven, freelancers, specialisten en zelfstandigen samen om met elkaar een kopje koffie of thee te drinken en elkaar beter te leren kennen. In 2017 was Open …