Jouw doelgroep in beeld in 8 concrete stappen

Na jaren van worstelen heb ik januari 2009 voor het eerst een duidelijke doelgroep gekozen. In de jaren daarna heb ik mijn doelgroep steeds verder aangescherpt.

Langzaam maar zeker heb ik ook steeds meer gekozen voor het werk dat ik voor deze doelgroep wilde doen. De combinatie van de wensen, behoeften, en doelen van mijn ideale klant met mijn grootse doelen leverde nieuwe producten op.

Hierdoor werd voor mijn doelgroep steeds duidelijker en herkenbaarder hoe ik ze kan helpen.

i have fans eelssej  520101395 s Jouw doelgroep in beeld in 8 concrete stappenEen kleine doelgroep die jou volgt


Het kiezen en aanscherpen van je doelgroep is een dynamisch proces. Een proces waarin je steeds verder kunt aanscherpen en duidelijker worden. Het gaat over de klant en zijn of haar behoeften, wensen, doelen en angsten. Het gaat over jou! Over jouw kernwaarden en doelen. Je trekt de klanten aan die bij jou passen.

Door je doelgroep zo klein mogelijk te maken krijg je de tijd en de ruimte om alles over ze te weten te komen.

Waarom
Waarom is het kiezen van de doelgroep zo belangrijk en waarom is het zo lastig? Waarschijnlijk weet je al lang, diep van binnen, dat het kiezen van je doelgroep goed is voor je bedrijf. Toch doen we het niet. Dit heeft met angsten te maken.

In de cursus – Kies je doelgroep – gaan we kijken naar deze angsten en waar ze vandaan komen. Wat belangrijk is om te weten dat je deze angsten kunt omzeilen. Bij angst werken kleine stapjes beter dan grote sprongen.

Hoe
Een systeem voor het kiezen van je doelgroep. Dit systeem bestaat uit 8 stappen.
Door deze 8 stappen te doorlopen kom je langzaam maar zeker tot jouw doelgroep en de producten die ze willen kopen.

Wat
De 8 concrete stappen naar jouw doelgroep.

De stappen zijn klein genoeg zodat je hierboven genoemde angst omzeilt. De stappen zijn groot genoeg zodat je na 4 weken een keuze hebt gemaakt.

  1. Kernwaarden vinden (Persoonlijke kernwaarden, Kernwaarden voor mijn bedrijf)
  2. Je levensdoel
  3. Lange termijn doelen voor je bedrijf
  4. Wie is de klant
  5. Ideale Klant Profiel
  6. Ruimte maken
  7. Producten voor de ideale klant
  8. Tiensecondenboodschap

Jouw doelgroep in 4 weken

Krijg jouw doelgroep helder, of scherp jouw doelgroep aan, voor het einde van dit jaar.

In de cursus Kies je doelgroep en de klanten kiezen jou, help ik je in 4 weken de doelgroep te kiezen.
De cursus start 29 november zodat je het nieuwe jaar goed begint met jouw focus bij de juiste doelgroep.

Kijk snel voor het programma en de aanbieding voor de eerste 15 zelfstandigen die zich aanmelden.
ernohannink.nl/kies-je-doelgroep-cursus/

This article is originally from ErnoHannink.nl under Creative Commons 2.5

Geen reacties

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

odido is dat wel okido
Ondernemen
Is de nieuwe naam Odido wel okido?

Mogelijk heb je het al gehoord? Als je klant bent dan heb je natuurlijk al een bericht ontvangen. Het bedrijf T-Mobile heet voortaan Odido. Na twee jaar in het geheim werken aan dit project werd op 5 september 2023 de nieuwe naam onthuld van wat we voorheen kende als T-Mobile …

stap-budget stopt
Ondernemen
1
Stap-budget stopt waarschijnlijk vanwege kabinetsbezuiniging

Het Stap-budget, een scholingssubsidie voor werkenden en werklozen, wordt waarschijnlijk wegbezuinigd. Dat bevestigen bronnen aan ANP en andere nieuwsbronnen. Het Stap-budget werd iets meer dan een jaar geleden geïntroduceerd als vervanging van de belastingaftrek van scholingskosten. Het was eigenlijk een scholingssubsidie van maximaal 1.000 euro voor het volgen van een …

office centre failliet
Ondernemen
Wat gaat er gebeuren met Office Centre?

Op 17 januari 2021 heb ik hier een artikel geplaatst over het feit dat Office Centre 7 vestigingen ging sluiten. Toen al gaf de directie aan veel last te hebben van de lockdown als onderdeel van de Corona maatregelen. Maar Office Centre bleef toen voor veel ondernemers redelijk goed bereikbaar …

Shares