Om het als ZZP-er uitstekend te redden zijn 1000 fans genoeg

Hoe als ZZP-er te overleven in de huidige economie? Zijn er genoeg klanten voor iedereen? Voor degenen die erin slagen hun eigen groep van trouwe klanten op te bouwen, zijn de vooruitzichten gunstig.

Seth Godin noemt dit je “tribe”, Kevin Kelly noemt dit je “1000 true fans”. Volgens Kevin Kelly zijn 1000 mensen genoeg om een goedlopend bedrijf creëren. Steeds meer gaat de economie draaien om dit soort kleine gemeenschappen waarmee mensen in hun inkomen kunnen voorzien.

Wat is er nodig om zo’n gemeenschap te creëren? Basis is een visie en waarde waarmee je in de behoeften van de mensen in je tribe voorziet. Voorwaarde is ook dat je nauwe banden onderhoudt met deze 1000 mensen om te weten wat ze nodig hebben en ze te kunnen voeden met inspiratie en ideeën. Er is maar één manier om dit met 1000 mensen voor elkaar te krijgen: via de sociale media zoals Twitter, LinkedIn, Facebook, YouTube, etc.
1000 raving fans - tribe

Maar hoe? Tegenwoordig zijn er veel “sociale media adviseurs” die je aanraden te gaan voor kwantiteit. Ze adviseren je geautomatiseerde tweets te sturen, je volgers te bombarderen met reclame en trucs toe te passen om maar zoveel mogelijk volgers te krijgen.

Dit is het verschijnsel dat Seth Godin in het boek “Gehaktballen met slagroom” beschrijft. Het is de nieuwe media inlijven voor verouderde ideeën over marketing en communicatie, die gekenmerkt werden door mensen lastig vallen en irriteren met je boodschap (denk aan TV-reclame), eenzijdige communicatie, alleen willen hebben, niet willen geven. De behoeften van de klant aan je laars lappen. Je was een saaie en grijze gehaktbal en dat ben je nu nog steeds, maar dan met slagroom erop. Vergelijk het met de “pratende pakken” die je vroeger op netwerkbijeenkomsten tegenkwam, en die het netwerken zo’n slechte naam gaven. Ze praatten vooral zelf en ze strooiden met visitekaartjes.

Wat werkt wel voor de sociale media? Gebruik maken van sociale media is niet anders dan in gesprek zijn met anderen. Net als in een echt gesprek doe je dat door eerlijk te zijn, transparant, kwetsbaar op zijn tijd, fouten toe te geven, verhalen te vertellen, anderen te inspireren met ideeën. En niet per se altijd aardig te zijn, ook wel humeurig en dwars. Net zoals in het echte leven dus.

Maar dat is niet het enige. Om met je 1000 fans je brood te verdienen, zul je ook jezelf moeten promoten. En weten wat de manieren zijn om er klanten mee te krijgen op een prettige manier terwijl je toch de relatie met je klant centraal stelt. Hoe kun je dat precies doen?

Op 26 april geef ik over dit onderwerp een GRATIS teleseminar samen met mijn lieve collega Laura Babeliowsky. Het onderwerp is: “Zeven superslimme tips om klanten te krijgen met sociale media”.

In dit teleseminar leer je 7 manieren om met behulp van sociale media je potentiële klanten te overtuigen en te verleiden om klant te worden. Stuk voor stuk manieren die heel simpel zijn toe te passen en een enorm verschil kunnen maken om de tijd die je aan sociale media besteedt rendabel te maken. Terwijl je toch de relatie met je volgers voorop stelt.

sme10 176 73 Om het als ZZP er uitstekend te redden zijn 1000 fans genoegIn dit teleminar kondigen we ook het nieuwe Social Media Event aan dat Laura en Erno op 10 juni a.s. voor de derde keer organiseren.

Let op: ook als je die avond niet kunt, geef je dan op. Ik maak een opname die je naderhand krijgt toegestuurd.

Je bent van harte welkom om deel te nemen aan dit gratis teleseminar:
Als je je opgeeft, ontvang je tevens de wekelijkse ezine met tips en aanbiedingen op het gebied van acquisitie van Laura speciaal voor zelfstandige dienstverleners.

Na aanmelding ontvang je alle gegevens in je inbox.

Graag tot de 26e april!

Enthousiaste groet,
Erno

Wat is een teleseminar precies?
Een teleseminar is een seminar dat via de telefoon wordt gegeven. Daardoor hoef je nergens naar toe en bel je gewoon vanuit kantoor of huis in om waardevolle informatie op te doen. Iedereen belt in op een nummer dat je gemaild krijgt als je je opgegeven hebt. We maken hiervoor gebruik van een telefonische vergaderlijn van het bedrijf New Telco. De kosten hiervan bedragen 9 eurocent inclusief per minuut.

This article is originally from ErnoHannink.nl under Creative Commons 2.5

Share and Enjoy !

0Shares
0 0

Gerelateerde Posts:

  • Geen gerelateerde posts gevonden
Geen reacties

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Online training oplossingen
Ondernemen
Oplossingen verkoop online training

Op dit moment is het helemaal in, online training geven. Vanwege de Corona zit iedereen verplicht binnen en dan moet je mogelijk op een andere manier jouw geld verdienen. Een mooie oplossing is het delen van jouw kennis in ruil voor een kleine betaling. Dus je overweegt om een cursus …

Ondernemen
Strengere leeftijd controle bij webshops met drank producten

De leeftijdscontrole moet zeer waarschijnlijk in 2021 worden aangescherpt voor online shops en bezorgdiensten die alcohol verkopen en / of leveren. Verkoop je alcohol op internet dan moet je zeer zeker zijn dat jouw klant 18 jaar of ouder is. De popup met de vraag “Ben jij 18+?” is straks …

Photo by Daria Shevtsova from Pexels
Ondernemen
Prijs op site vermelden of niet

 Heb jij jouw tarieven op je website geplaatst? Veel bedrijven houden hun tarieven liever geheim en plaatsen deze niet op de openbare website. Maar is dit verstandig? Is dit goed voor jouw potentiële klanten de jouw website bezoeken? Waarschijnlijk doe jij jouw best om jouw doelgroep op jouw website te …

0Shares
0