Zichtbaar voor de juiste klanten, stel je eens voor #verdubbelen

Ga even ontspannen zitten. Zet je gedachten open en stel je eens voor:

Klanten komen op je af. Nog belangrijker, de juiste klanten komen op je af. Mensen die jij heel graag wil helpen.

Een constante stroom van nieuwe klanten. De omzet stijgt en gaat richting het doel dat je eerder hebt bepaald (zie 4 doelen in dit artikel de geld mindset). Je voelt dat jij onafhankelijk wordt en je ervaart de vrijheid die je zocht toen je als zelfstandige coach met je bedrijf begon.

Mensen herkennen en erkennen jouw werk.
Zie je het voor je? Proef je de vrijheid al bijna?

Voorzichtig kom je weer terug naar de werkelijkheid.
Wat is er tussen waar je nu staat en die vrijheid?

Zichtbaarheid

Je komt af en toe bij een netwerk bijeenkomst. Je geeft een workshop. Je bent ooit een Facebook pagina gestart. Met je persoonlijke profiel op Facebook verbind je vooral met vrienden en familie. In je LinkedIn profiel verbind je met mensen die je een hand hebt gegeven. Je plaatst weinig berichten in deze netwerken. De berichten die je plaatst gaan vooral over niet-werk dingen.

Natuurlijk heb je een website, maar daar is al een tijdje niet veel meer veranderd. Het laatste ‘nieuws’ is niet echt nieuw meer. De website krijgt ook niet veel bezoekers; minder dan 100 per dag.

Tegelijk weet je dat er veel mensen zijn die jouw hulp nodig hebben.
Zij hebben een probleem en jij kunt daar bij helpen.

Jij bent onvoldoende zichtbaar voor de mensen die lijken op jouw doelklant.
Jouw site is niet goed vindbaar in de zoekmachine. In de online netwerk sites ben je nauwelijks zichtbaar voor de mensen die jou nodig hebben.

Wil je meer klanten helpen?

Dan wordt het tijd dat je zichtbaar wordt!

Ik begrijp heel goed dat dit veel eenvoudiger is gezegd dan gedaan.
Wat is bijvoorbeeld zichtbaar zijn? Kom je dan op radio en tv, ligt er paparazzi voor je deur om foto’s van jou en je gezin te maken? Of kan het ook anders?

Zichtbaar zijn als zelfstandige coach is niet meer dan op het juiste moment in beeld komen voor de potentiële klant met het probleem dat jij oplost. Het juiste moment is het moment dat ze bewust worden van het probleem en er mee aan de slag willen. Ze gaan op zoek naar een oplossing voor zijn/haar belangrijkste probleem. Dan moet jij zichtbaar zijn. Dan moet jij in beeld komen bij deze klant.

Zichtbaar gaat voor een deel over je uitstraling, laten zien dat je er bent:

  • Zelf geloven in de waarde die je levert.
  • Vertrouwen hebben dat die klanten ook echt op jou af komen.
  • Helemaal jezelf zijn en daarmee precies de juiste mensen aantrekken.

Zichtbaar gaat ook over jouw klant heel goed kennen:

  • Precies weten wat het probleem is van jouw doelklant.
  • Waar ze hulp nodig hebben.
  • De woorden achterhalen die zij gebruiken om hun probleem te omschrijven.
  • Deze informatie gebruiken in jouw communicatie.

Jouw zichtbaarheid gaat dus over jou én over je klant.
Het kost namelijk te veel energie om voor iedereen zichtbaar te zijn.

Wees zuinig met je energie en gebruik het om zichtbaar te zijn voor de juiste mensen.

Verdubbel de omzet van je coachingsbedrijf in één jaar

verdubbelboek-2015-cover-200x281Met ingang van 1 april plaats ik iedere dag een artikel. Iedere dag. Ik neem je mee in een kijkje achter de schermen voor het Verdubbelboek. De aanloop naar het webinar op 21 april en de Masterclass Verdubbelen op 30 april 2015. Zet ze vast in je agenda.
Zie alle artikelen in deze serie via Verdubbelen.

Webinar Verdubbel je coachingsbedrijf in één jaar

webinar in 10 stappen verdubbelen van je coachingsbedrijf
Het webinar waarin ik je de 10 stappen laat zien waarmee ik vorig jaar de omzet van mijn bedrijf verdubbelde.
Logische en concrete stappen.

Kijk mee en gebruik de 10 stappen voor jouw coachingsbedrijf.
http://ernohannink.nl/10-stappen-verdubbelen/

Een gratis webinar met ruimte voor jouw vragen. Meld je nu aan en kijk 21 april om 11.00u met mij mee.

This article is originally from ErnoHannink.nl under Creative Commons 2.5

Gerelateerde Posts:

Geen reacties

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Ondernemen
Betaalproviders vergelijken shopify

Je gaat starten met jouw eigen Shopify webshop en je loopt alle instellingen na. Het begint eenvoudig met bijvoorbeeld een leuke naam voor jouw online winkel, jouw e-mailadres en het adres van de (fysieke) winkel. Daarna vul je belasting gerelateerde gegevens in en je kiest het Shopify abonnement type. Maar …

outletstore
Ondernemen
Producten in Outletstore van Informatique niet allemaal echt koopjes

De online winkel Informatique verkoopt met name computer gerelateerde producten en dan moet je denken aan PC’s, componenten voor computers, laptops, tablets, software, etc. Daarnaast verkopen ze ook enkele huishoudelijke producten. Deze computer winkel heeft naast een online shop ook fysieke winkel / vestiging in Berkel en Rodenrijs. Informatique heeft …

Ondernemen
Open Coffee Den Haag weer terug

Al vele jaren konden ondernemers uit Den Haag en omgeving met elkaar netwerken tijdens de Open Coffee. Iedere eerste woensdag van de maand kwamen bedrijven, freelancers, specialisten en zelfstandigen samen om met elkaar een kopje koffie of thee te drinken en elkaar beter te leren kennen. In 2017 was Open …