Nieuwe doelklant gekozen en wat doe ik nu als eerste

Nu je de doelklant gekozen hebt voor dat eerste product heb je nieuwe energie gekregen.

Je wil de doelgroep aanscherpen voor de site. Je wil de website aanpassen, je product, de….

Whoa het bruist. Je wil alles veranderen. Nu.

Het gevoel is dat er veel moet veranderen nu je de keuze hebt gemaakt.

Je praat er over met anderen.

Je krijgt enthousiaste reacties en steeds meer energie.

eerste ding te doen

Je kunt niet alles tegelijk.

Belangrijk om te onthouden is dat je niet alles overboord moet gooien nu je deze keuze hebt gemaakt.

Alles wat je tot nu toe hebt gedaan was niet verkeerd of slecht.

De keuze die je nu hebt gemaakt is alleen beter.

Je komt met je doelklant in gesprek

Je wil de doelklant aantrekken via internet.

Je wil dus graag dat mensen die jou online vinden ook je ‘nieuwe’ focus zien.

Voor de duidelijkheid je hebt een doelklant gekozen voor je belangrijkste product.

Dit wil niet zeggen dat ook gelijk de gehele doelgroep voor al je werk is veranderd.

Dit was de volgorde uit het Handboek Hyperspecialisatie:

  • Concentreer eerst op je belangrijkste product. Daar waar je er veel meer van wilt verkopen.
  • Kies dan de doelklant voor dit product.
  • Neem het doelklant interview af bij de klant die je gekozen hebt.

Dus niet de doelgroep, maar doelklant voor je belangrijkste product.

Het belangrijkste wat je nu als eerste gaat aanpassen is dus de verkooppagina voor dit product.

Dit is waarvoor je het doelklant interview hebt afgenomen.

Je hebt het grootste probleem voor je doelklant duidelijk (waar dit product de oplossing voor is).

Aangezien dit het belangrijkste product is voor je bedrijf

(Je wil er veel meer van verkopen)

En dit je belangrijkste klant is voor je bedrijf

(Je wil veel meer van dit soort klanten)

Moet je de verkooppagina voor het product optimaliseren voor de doelklant.

Dit is het script van een verkooppagina

  1. Opvallende kopregel – Dit is één van de belangrijkste onderdelen van de verkooppagina. Het is de eerste tekst die de bezoeker ziet. Op basis van deze tekst besluit ze om verder lezen, of niet! Gebruik het probleem van de doelklant, in de woorden van de doelklant.
  2. Subkopregel – Dit is de regel onder de kopregel. Je gaat dieper op het probleem in, en zegt iets over de oplossing.
  3. Het probleem – je legt het probleem uit. Het probleem van je doelklant. Niet meerdere problemen. Je gaat dieper in op dat éne probleem.
  4. Het product – nu stel je het product voor. Leg uit. Wat is het product en wat is het niet.
  5. De prijs – een prijstabel met twee prijzen. De gewone prijs en de prijs met de bonussen.
  6. De aanbevelingen – reacties van klanten. Zij vertellen over de obstakel die ze hadden bij de koop en wat het opleverde. De testimonials ruimen de obstakels van de lezer uit de weg.
  7. De garantie – een garantie voor jouw klanten. Om de laatste onzekerheden weg te nemen. Natuurlijk zijn er mensen die ontevreden zijn/andere verwachtingen hadden en het product retourneren. Je moet dan een bedrag met tegenzin terug betalen. Tegelijkertijd is deze garantie voor veel kopers de doorslag om nu te bestellen.

De kopregel en subkopregel komen rechtstreeks uit het doelklant interview.

Dit is het grootste probleem van de klant, waarmee je de aandacht krijgt in de kopregel, in de woorden van de klant.

Het belangrijkste wat je namelijk gaat doen is geld verdienen.

Veel meer geld verdienen met jouw belangrijkste product en je belangrijkste klant.

Daar ligt dus de prioriteit.

Jouw No.1 ding.

Alle tijd die je besteed aan andere dingen is afleiding van jouw No.1 ding

Dus de tijd die je wil besteden aan het optimaliseren van je LinkedIn profiel, Facebook pagina, website is allemaal afleiding.

De pagina maken en onder de aandacht krijgen van de doelklant dat is je prioriteit.

Credit foto: JD Hancock

Dit is een onderdeel uit een artikel in The Vault – het platform voor de ondernemende coach.

Deze gaat binnenkort weer open voor nieuwe deelnemers. Zet jezelf nu op de wachtlijst zodat je als eerste weet wanneer precies. Het platform om je vragen te stellen, en antwoord te krijgen.

This article is originally from ErnoHannink.nl under Creative Commons 2.5

Geen reacties

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

odido is dat wel okido
Ondernemen
Is de nieuwe naam Odido wel okido?

Mogelijk heb je het al gehoord? Als je klant bent dan heb je natuurlijk al een bericht ontvangen. Het bedrijf T-Mobile heet voortaan Odido. Na twee jaar in het geheim werken aan dit project werd op 5 september 2023 de nieuwe naam onthuld van wat we voorheen kende als T-Mobile …

stap-budget stopt
Ondernemen
1
Stap-budget stopt waarschijnlijk vanwege kabinetsbezuiniging

Het Stap-budget, een scholingssubsidie voor werkenden en werklozen, wordt waarschijnlijk wegbezuinigd. Dat bevestigen bronnen aan ANP en andere nieuwsbronnen. Het Stap-budget werd iets meer dan een jaar geleden geïntroduceerd als vervanging van de belastingaftrek van scholingskosten. Het was eigenlijk een scholingssubsidie van maximaal 1.000 euro voor het volgen van een …

office centre failliet
Ondernemen
Wat gaat er gebeuren met Office Centre?

Op 17 januari 2021 heb ik hier een artikel geplaatst over het feit dat Office Centre 7 vestigingen ging sluiten. Toen al gaf de directie aan veel last te hebben van de lockdown als onderdeel van de Corona maatregelen. Maar Office Centre bleef toen voor veel ondernemers redelijk goed bereikbaar …

Shares