Hoe optimaliseert u uw website zodat u beter gevonden wordt via Google?

U heeft een mooie website laten maken maar wordt nog niet gevonden via Google, aan de hand van een aantal simpele tips helpen wij u om uw website perfect te optimaliseren voor de zoekmachines zodat uw website sneller, beter en op meerdere zoekstrings gevonden wordt.

Het verschil tussen een statische en een dynamische website

Allereerst is het belangrijk dat u een onderscheidt maakt tussen een statische en een dynamische website. Een statische website fungeert als een visitekaartje en geeft vaak informatie over bijvoorbeeld een bedrijf. Een dynamische pagina wordt vaak vernieuwd met bijvoorbeeld nieuwsberichten en zorgt vaak voor interactie met de gebruiker. Het voordeel van een dynamische pagina is dat de zoekmachine het liefst websites toont die bijgehouden en vernieuwd worden met kwalitatief sterke content. Dynamische (CMS) websites hebben vaak de beschikking over een SEO-plugin, waarmee u gemakkelijk en snel unieke titels en beschrijvingen kunt meegeven aan een pagina.

Welke factoren spelen een rol voor de vindbaarheid van uw website?

Het is belangrijk dat u begrijpt dat uw vindbaarheid verbeterd wordt door een combinatie van diverse factoren, hierbij kunt u denken aan SEO, linkbuilding, kwaliteit content, webhosting. Iedere pagina bevat meta’s (Titel en beschrijving), vaak worden deze factoren onderschat. Indien u een website heeft met honderden pagina’s met unieke meta’s dan wordt u al op veel meer zoektermen gevonden in de zoekmachine. Ook de tekst die u op uw website toont moet uniek en van uitmuntende kwaliteit zijn. Zorg dat u het onderwerp van de content definieert in de H1’s en H2’s. Ook is het belangrijk om de belangrijkste term een aantal keer te vermelden in de content. Veel mensen houden een keyword density aan van ongeveer 2%.

De kwaliteit en de betrouwbaarheid van de webhoster is belangrijk. Is uw website snel benaderbaar en staat uw website altijd online. Een trage website zal een negatieve invloed hebben op uw positie in de zoekmachine. Wat doet u zelf wanneer u op een langzame website terecht komt? Het is een feit dat een trage website het bouncepercentage verhoogt. (Dit kunt u bekijken via “Google Analytics”)

Tot slot

Indien u unieke en kwalitatief sterke content schrijft met perfect geoptimaliseerde titels, dan komen de bezoekers vanzelf. Zie uw website als een merk en bouw kwaliteit op. Veel plezier met het optimaliseren van uw website en succes met het verkrijgen van betere posities in de zoekmachines.

N.Vos

Enhanced by Zemanta

Gerelateerde Posts:

Geen reacties

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Zoekmachine Optimalisatie
Beste gratis Online SEO Tools voor 2017

Wat zijn de beste gratis Online SEO Tools voor 2017? In onderstaande video krijg je een kort en snel overzicht van handige free tools die je voor SEO doeleinden kunt inzetten. De maker van de video werkt sins 2011 met online marketing. Hij moest werken met weinig budget maar wilde …

Zoekmachine Optimalisatie
Van stagiair naar ondernemer van 7 cijfers met online marketing – Tonny Loorbach

In deze post een gesprek met Tonny Loorbach. Hiervoor heb ik hem opgezocht in zijn kantoor te Amsterdam. Tonny is oprichter en eigenaar van Internet Marketing Universiteit BV & Huddle BV. Sinds 2007 met de poten in de klei qua online marketing. Hij is begonnen als stagiaire bij Eelco de …

Zoekmachine Optimalisatie
Analytics – Dave Lorrez 3/3

In deze podcast (episode 101) een 3e gesprek met Dave Lorrez over het optimaliseren van je website en vervolgens het analyseren van de resultaten met behulp van Google Analytics (instellen doelen, analyseren data). Sinds 2005 leert hij ondernemers met zijn bedrijf E-Tail hoe ze verkeer kunnen aantrekken op hun website …