Een omzet spurt voor het einde van het jaar? Bel #EOYchallenge

De eerste resultaten worden gemeld, alleen al door het meedoen aan de uitdaging halen mensen extra omzet binnen.

Doelen werden gesteld, acties uitgevoerd en er kwam een nieuwe energie.

Voor een aantal deelnemers was het al voldoende om zich op te geven aan de End of Year Challenge #EOYchallenge. Nieuwe klanten en projecten kwamen als vanzelf op ze af.

We hebben nog 5 weken te gaan en dan is het 31 december 2014. Dus we hebben nog even de tijd voor een eindsprint voor je omzet doel van dit jaar.

bel - testimonial - direct contact

De eerste opdracht die de deelnemers kregen gaat over direct contact. Bel met de klant of zoek ze op.

Graag deel ik de acties met je:

 

EOYchallenge Week 1 – bellen from Erno Hannink on Vimeo.

1. Testimonial

Bel je klanten om testimonials af te nemen. Bel de klanten waar je blij van wordt. Klanten waar je er meer van wilt hebben. Geen e-mail sturen om te vragen voor een testimonial. Bel ze op, of beter nog zoek ze op.

Stel vragen als
“Wat was het obstakel dat je zou tegenhouden voor de koop van x?
“Wat was het resultaat voor de koop van x voor jou?”
“Welke functie vond je het leukste van x?”
“Wat zijn nog 3 andere voordelen?”
“Zou je x aanbevelen? Zo ja, waarom?”

Van de testimonials leer je enorm veel dingen. Je hoort vaak dingen waar je niet aan gedacht hebt. Waarom mensen met jou gestart zijn. Voordelen die je nog niet kende. Bezwaren die je nog niet kende, en meestal ook de motivatie waarom dat bezwaar geen rol speelde.

Dit kun je direct gebruiken bij de verkoop van x. In je gesprekken en op de verkooppagina. Gebruik de gehele testimonial op je verkooppagina.

En je wordt blij van goede testimonials :)

2. Bellen en vragen

Ga mensen bellen. Zoek actief contact zoeken met oude contacten, relaties, connecties. Vraag of ze iemand kennen die jouw product x nodig heeft.

Wees oprecht geïnteresseerd in wat ze doen en bedenk hoe jij jouw contact kunt helpen. Jou helpen wordt dan een logische volgende stap.

3. LinkedIn en helpen

Zoek actief in LinkedIn naar je doelklant. Zoek op de functie, de woorden die ze gebruiken en de werkervaring. Nodig nu actief uit om te verbinden op LinkedIn.

Leg uit waarom je graag wil verbinden en toon oprechte interesse. Je wil niet met ze verbinden om je product te verkopen. Zoek ze op op het internet, zoek hun e-mail adres en telefoonnummer en volg de verbinding op.

Ga het gesprek aan. Zoek ze op in groepen. Leg contact en kijk hoe jij ze kunt helpen. Onthoud, jouw product x is lang altijd niet de beste oplossing voor deze persoon. Geef altijd de beste oplossing, help ze. Dit komt weer bij jou terug.

This article is originally from ErnoHannink.nl under Creative Commons 2.5

Gerelateerde Posts:

Geen reacties

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Ondernemen
Betaalproviders vergelijken shopify

Je gaat starten met jouw eigen Shopify webshop en je loopt alle instellingen na. Het begint eenvoudig met bijvoorbeeld een leuke naam voor jouw online winkel, jouw e-mailadres en het adres van de (fysieke) winkel. Daarna vul je belasting gerelateerde gegevens in en je kiest het Shopify abonnement type. Maar …

outletstore
Ondernemen
Producten in Outletstore van Informatique niet allemaal echt koopjes

De online winkel Informatique verkoopt met name computer gerelateerde producten en dan moet je denken aan PC’s, componenten voor computers, laptops, tablets, software, etc. Daarnaast verkopen ze ook enkele huishoudelijke producten. Deze computer winkel heeft naast een online shop ook fysieke winkel / vestiging in Berkel en Rodenrijs. Informatique heeft …

Ondernemen
Open Coffee Den Haag weer terug

Al vele jaren konden ondernemers uit Den Haag en omgeving met elkaar netwerken tijdens de Open Coffee. Iedere eerste woensdag van de maand kwamen bedrijven, freelancers, specialisten en zelfstandigen samen om met elkaar een kopje koffie of thee te drinken en elkaar beter te leren kennen. In 2017 was Open …