Een omzet spurt voor het einde van het jaar? Bel #EOYchallenge

De eerste resultaten worden gemeld, alleen al door het meedoen aan de uitdaging halen mensen extra omzet binnen.

Doelen werden gesteld, acties uitgevoerd en er kwam een nieuwe energie.

Voor een aantal deelnemers was het al voldoende om zich op te geven aan de End of Year Challenge #EOYchallenge. Nieuwe klanten en projecten kwamen als vanzelf op ze af.

We hebben nog 5 weken te gaan en dan is het 31 december 2014. Dus we hebben nog even de tijd voor een eindsprint voor je omzet doel van dit jaar.

bel - testimonial - direct contact

De eerste opdracht die de deelnemers kregen gaat over direct contact. Bel met de klant of zoek ze op.

Graag deel ik de acties met je:

 

EOYchallenge Week 1 – bellen from Erno Hannink on Vimeo.

1. Testimonial

Bel je klanten om testimonials af te nemen. Bel de klanten waar je blij van wordt. Klanten waar je er meer van wilt hebben. Geen e-mail sturen om te vragen voor een testimonial. Bel ze op, of beter nog zoek ze op.

Stel vragen als
“Wat was het obstakel dat je zou tegenhouden voor de koop van x?
“Wat was het resultaat voor de koop van x voor jou?”
“Welke functie vond je het leukste van x?”
“Wat zijn nog 3 andere voordelen?”
“Zou je x aanbevelen? Zo ja, waarom?”

Van de testimonials leer je enorm veel dingen. Je hoort vaak dingen waar je niet aan gedacht hebt. Waarom mensen met jou gestart zijn. Voordelen die je nog niet kende. Bezwaren die je nog niet kende, en meestal ook de motivatie waarom dat bezwaar geen rol speelde.

Dit kun je direct gebruiken bij de verkoop van x. In je gesprekken en op de verkooppagina. Gebruik de gehele testimonial op je verkooppagina.

En je wordt blij van goede testimonials :)

2. Bellen en vragen

Ga mensen bellen. Zoek actief contact zoeken met oude contacten, relaties, connecties. Vraag of ze iemand kennen die jouw product x nodig heeft.

Wees oprecht geïnteresseerd in wat ze doen en bedenk hoe jij jouw contact kunt helpen. Jou helpen wordt dan een logische volgende stap.

3. LinkedIn en helpen

Zoek actief in LinkedIn naar je doelklant. Zoek op de functie, de woorden die ze gebruiken en de werkervaring. Nodig nu actief uit om te verbinden op LinkedIn.

Leg uit waarom je graag wil verbinden en toon oprechte interesse. Je wil niet met ze verbinden om je product te verkopen. Zoek ze op op het internet, zoek hun e-mail adres en telefoonnummer en volg de verbinding op.

Ga het gesprek aan. Zoek ze op in groepen. Leg contact en kijk hoe jij ze kunt helpen. Onthoud, jouw product x is lang altijd niet de beste oplossing voor deze persoon. Geef altijd de beste oplossing, help ze. Dit komt weer bij jou terug.

This article is originally from ErnoHannink.nl under Creative Commons 2.5

Share and Enjoy !

0Shares
0 0

Gerelateerde Posts:

Geen reacties

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Online training oplossingen
Ondernemen
Oplossingen verkoop online training

Op dit moment is het helemaal in, online training geven. Vanwege de Corona zit iedereen verplicht binnen en dan moet je mogelijk op een andere manier jouw geld verdienen. Een mooie oplossing is het delen van jouw kennis in ruil voor een kleine betaling. Dus je overweegt om een cursus …

Ondernemen
Strengere leeftijd controle bij webshops met drank producten

De leeftijdscontrole moet zeer waarschijnlijk in 2021 worden aangescherpt voor online shops en bezorgdiensten die alcohol verkopen en / of leveren. Verkoop je alcohol op internet dan moet je zeer zeker zijn dat jouw klant 18 jaar of ouder is. De popup met de vraag “Ben jij 18+?” is straks …

Photo by Daria Shevtsova from Pexels
Ondernemen
Prijs op site vermelden of niet

 Heb jij jouw tarieven op je website geplaatst? Veel bedrijven houden hun tarieven liever geheim en plaatsen deze niet op de openbare website. Maar is dit verstandig? Is dit goed voor jouw potentiële klanten de jouw website bezoeken? Waarschijnlijk doe jij jouw best om jouw doelgroep op jouw website te …

0Shares
0