Facebook community boekt resultaat – Kimra Luna
- By : Ernohannink
- Category : Social media
- Tags: Chris Ducker, community, facebook page, facebook pagina, Kimra Luna
Gisteren luisterde ik naar een interview van Chris Ducker met Kimra Luna. Wat een mooie resultaten boekt zij in korte tijd.
Dat was precies waarom twee mensen in mijn podcast hebben aangeraden om haar ook eens te interviewen (Soness Stevens en Agnes Frankel). Zodoende vroeg ik haar of ze een interview wilde doen, maar voor Kimra heb ik te weinig Engelstalige volgers. Maar gelukkig deed Chris precies het interview dat ik wilde doen met haar.
Wat is er zo bijzonder aan het verhaal van Kimra?
Ze is nog maar net bezig in de online wereld en ze heeft al bijna US$ 1 miljoen omzet gehaald in haar eerste jaar. Een eerste lancering van haar ‘Be True Brand You’ programma, van US$ 40.000 met een conversie van 20%. Ze had 500 mensen op haar lijst en 100 mensen deden mee aan haar eerste programma.
De tweede lancering stond onder iets meer druk. Ze wilde het natuurlijk beter doen dan haar eerste lancering, maar ze was ook in verwachting van haar tweede kindje.
Vooral met Facebook advertenties heeft ze een veel grotere lijst gecreëerd voor deze lancering en in maar twee maanden.
Waar haalt zij al die klanten vandaan die meedoen aan haar programma?
- een community opbouwen in een Facebook groep
- mensen helpen via live webinars
- hard werken (o.a. 3-4 uur per dag in de Facebook groep)
Opvallend was ook dat haar programma nog helemaal niet gemaakt was toe ze dit de eerste keer lanceerde. Ze had alleen enthousiaste volgers, een verkooppagina en webinars.
Community – Kimra’s expertise
Haar uiterlijk en vooral het haar vallen direct op. Dit heeft ook een relatie met waar ze vandaan komt. Voordat ze full time moeder werd heeft ze gewerkt in de hardrock wereld.
Ze boekte optreden voor bands. En zoals ze zelf zegt “In de hardrock wereld draait het allemaal op de community.”
De jaren ervaring als jonge gast tussen de hardrock bands en optredens. Vragen stellen aan de community voor de beste plek. Locaties vullen met fans door de community erbij te betrekken.
Precies deze ervaring heeft ze gebruik om de Facebook groep uit te bouwen. Een levendige community waar mensen elkaar helpen. Natuurlijk helpt zij ook veel. Zij geeft het goede voorbeeld.
Ondertussen heeft ze twee virtual assistants (beide 20 uur) en haar man die ze uit zijn baan heeft gehaald werkt mee. Hij doet met name de Facebook campagnes. En ze heeft ondertussen haar tweede kind.
Ze werkt ook met een copywriter voor alle copy in haar verkooppagina’s en op de website. Ze is niet echt consequent met haar e-mails zoals wordt gezegd door veel e-mailmarketing, vaste dag, vast tijdstip.
Ze stuurt een e-mail ongeveer eens per drie weken maar dan is het ook een persoonlijk bericht van haar. Ze schrijft een e-mail als ze iets te vertellen heeft.
Meer Kimra Luna
Wil je meer leren over Kimra Luna? Ga naar haar website kimraluna.com, volg haar op Twitter en Periscope. Sluit je aan bij haar levendige Facebook groep (met vooral vrouwen) – Freedom Hackers Mastermind groep.
Tip: luister het interview NBP107 – Building a Brand on Facebook and Beyond, with Kimra Luna
Hier nog een interview met Kimra http://rickmulready.com/kimra-luna/
Waar gaat dit interview over:
- De strategie die ze gebruikte om $18,000 in Facebook ads om te zetten in $900,000 omzet in 10 maanden
- Waarom Facebook video ads een grote rol speelden in de lancering van haar programma
- Hoe haar ervaring in communities bouwen de sleutel was in het opbouwen van zoveel fans
- De strategy die ze gebruikte om duidelijke te krijgen welke inhoud ze nodig had in haar programma
- De tip voor hoge conversie
Ik ga toch nog eens proberen om haar te interviewen voor mijn #1CoachBiz podcast. Ik geniet van dit soort voorbeelden.
This article is originally from ErnoHannink.nl under Creative Commons 2.5
Geen reacties