Facebook HyperAlerts

Een van de meest lastige dingen van een Facebook pagina in vergelijking met een persoonlijk profiel is dat je geen signaal krijgt als er op je pagina is gereageerd. Hierdoor mis je de interactie en wordt je gedwongen regelmatig je pagina te bekijken of er ook wat is gevraagd of gereageerd. (Let op: dit artikel is geschreven in 2011 en de situatie is op dit moment niet meer hetzelfde)

Op dit soort problemen wordt natuurlijk door bedrijven ingesprongen. Mari Smith schreef hier een uitgebreid artikel over Facebook Fan Page Notifications With Hyper Alerts Free App!.

Al geruime tijd maak ik gebruik van FanPageNotifier om een bericht in mijn inbox te ontvangen als er iets wordt geplaatst op mijn pagina. Maar, er is een nieuwe oplossing beschikbaar, waar ik nu fan ben, Hyper Alerts.

Laten we de verschillen eens bekijken.

Page Notifier

Page Notifier was (is) een eenvoudige oplossing die je een mail stuurt als er een bericht is geplaatst op je pagina. Dus een bericht (status update) op je pagina, niet een reactie op een bericht.

In de gratis oplossing krijg je 1 keer per 24u een email.

Dit zijn de betaalde oplossingen:

  • 2 scans per day (every 12 hours) – $1.95/month
  • 4 scans per day (every 6 hours) – $2.95/month
  • 8 scans per day (every 3 hours) – $3.95/month
  • 12 scans per day (every 2 hours) – $4.95/month
  • 24 scans per day (once an hour) – $5.95/month
  • 48 scans per day (every half hour) – $9.95/month
  • 96 scans per day (every 15 minutes) – $14.95/month

Wat mij opvalt is dat ik regelmatig dit soort emails ontvang. Een lege mail met een error melding.

Fan Page Notifier

Dan de oplossing waar ik tot nu toe het meest tevreden over was. Fan Page Notifier stuurt ook alleen een mail als een bericht wordt geplaatst op je pagina. Dus ook niet bij reacties op berichten.

Het kan soms even duren voordat je alle pagina’s te zien krijgt. De oplossing laadt namelijk al je pagina’s waarop je geabonneerd bent (‘Vind ik Leuk’ hebt geklikt). Je kunt dus ook alleen updates van je eigen pagina krijgen als je op ‘Vind ik leuk’ hebt geklikt op je eigen pagina.

Hoe meer pagina’s je volgt des te lastiger wordt het om alle updates te zien. Wil je van een andere pagina ook geen bericht missen, vink deze dan ook aan. Je kunt updates ontvangen als de pagina zelf berichten plaatst en/of als anderen berichten op het prikbord van de pagina plaatsen.

Wat voor mij miste bij deze 2 oplossingen is dat je geen meldingen krijgt van reacties op je berichten. De volgers stellen vaak een vraag onder een bericht van jou of plaatsen een leuke reactie. Wil je deze berichten niet missen dan bezoek je nog steeds iedere dag je pagina.

Zie daar de oplossing: HyperAlerts

HyperAlerts

Nu de nieuwste, en voor mij beste oplossing HyperAlerts. Het aanmaken van een account gaat heel eenvoudig. Je hebt alleen een emailadres en wachtwoord nodig.

In het begin is het goed om te kiezen voor ‘As soon as possible’. Je krijgt dan gelijk een mail als er een update of reactie is geplaatst op je pagina. Krijg je steeds meer reacties, dan is het handiger om deze te verzamelen, bijvoorbeeld een keer per uur of een keer per dag.

Zo ziet een overzicht van je pagina’s er uit. Vergis je niet, des te meer pagina’s des te meer werk. Je kunt het werk wat verlichten door meerdere beheerders in te stellen.

Je ontvangt alleen reacties van berichten die jonger zijn dan 1 maand:

You can add as many alerts as you like, and even multiple alerts for the same page. Maybe you want an alert immediately, as well as a weekly report of all activity. The ‘Own content’ checkbox means comments and posts by the page administrators. You will only get alerts on posts newer than one month.

Page Notifications

Dan is er nog PageNotifications waar ik per ongeluk kwam tijdens de voorbereidingen van dit artikel. Deze oplossing heb ik verder niet getest. Iemand anders ervaringen met deze toepassing?

Duidelijke voorkeur om de updates op mijn pagina’s goed bij te houden voor HyperAlerts. Het is nu gratis en in beta.

Benieuwd naar jouw ervaringen met updates van je Facebook pagina.

This article is originally from ErnoHannink.nl under Creative Commons 2.5 

Geen reacties

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Betrokkenheid vergroten doelgroep met marketing via Sociale media
Social media
Hoe je de betrokkenheid van gebruikers kunt vergroten met behulp van marketing via sociale media

Vraag ​​je je af hoe je de betrokkenheid van gebruikers op de sociale media van jouw merk kunt vergroten? Duik in dit artikel voor een paar waardevolle tips voor gebruikersbetrokkenheid.

facebook paginas samenvoegen
Social media
3
Facebook pagina’s samenvoegen lukt niet

Je hebt twee Facebookpagina’s die heel veel overlap hebben. Dit kan het geval zijn voor jouw bedrijf, jouw winkel of winkelgebied, jouw expertise, etc. waarbij de Facebookpagina’s eigenlijk inhoudelijk hetzelfde zijn. Heb je dergelijke dubbele pagina’s dan biedt Facebook jou de mogelijkheid om deze samen te voegen. Op zich gaat …

Social media
Clubhouse ook voor Android gebruikers

De populaire ‘drop in audio chat’ app met de naam Clubhouse bestaat al sinds April 2020. Begin 2021 kwam de app in Nederland lekker op gang. Maar je kon de app pas gaan gebruiken wanneer je een uitnodiging had gekregen (invite only). Daarnaast was de app alleen geschikt voor iPhone …

Shares