Resultaten Twitter actie van lokale ondernemer – kampioensbakker Paul Berntsen uit Didam

De kampioensbakker Paul Berntsen te Didam had een actie in combinatie met Twitter. Als je zijn volger was dan kon je zaterdag 25 september gratis oliebollen ophalen. Hij heeft de actie #gratisoliebollen genoemd en was alleen te volgen via Twitter (twitter.com/kampioensbakker).kampioensbakker twitter Resultaten Twitter actie van lokale ondernemer   kampioensbakker Paul Berntsen uit Didam

Het was een mooie actie van een lokale ondernemer die dicht bij mij in de buurt zijn bedrijf heeft. Een mooie gelegenheid om eens te kijken wat zo’n actie nu oplevert. Op het moment dat ik er was rond 9:30u was ik de eerste volger voor de actie.

Ik heb het oliebollen bakken en een kort gesprek met Paul gefilmd. Zie het artikel Social Media en lokale ondernemer Kampioensbakker Paul Berntsen.

Natuurlijk was ik ook benieuwd naar het resultaat. Met Paul heb ik afgesproken hem te bellen en dat op te nemen. Lees hieronder het resultaat van de aktie.

Resultaat #gratisoliebollen

Het resultaat was 16 volgers (van de +/- 200) die de oliebollen hebben opgehaald of hebben laten ophalen.

Enkele tweets van Paul @kampioensbakker:

http://yfrog.com/juw9qqj – Kom maar volgers de eerste #gratisoliebollen liggen in de olie

@MaikSteenkamp Natuurlijk stuur moeder maar langs #gratisoliebollen

http://yfrog.com/mjb49oj – #gratisoliebollen een succes dit is er nog over van de oliebollen die we gebakken hebben #volger100 #bedankt

De redacteur van Bakkerswereld is ook geweest en heeft zijn oliebollen opgehaald, maar ze hebben er niets over gepubliceerd.

Paul was tevreden met het resultaat en verwacht veel van social media ook voor de zelfstandige ondernemers die vooral lokaal werken.

This article is originally from ErnoHannink.nl under Creative Commons 2.5

Geen reacties

Geef een reactie

Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Betrokkenheid vergroten doelgroep met marketing via Sociale media
Social media
Hoe je de betrokkenheid van gebruikers kunt vergroten met behulp van marketing via sociale media

Vraag ​​je je af hoe je de betrokkenheid van gebruikers op de sociale media van jouw merk kunt vergroten? Duik in dit artikel voor een paar waardevolle tips voor gebruikersbetrokkenheid.

facebook paginas samenvoegen
Social media
3
Facebook pagina’s samenvoegen lukt niet

Je hebt twee Facebookpagina’s die heel veel overlap hebben. Dit kan het geval zijn voor jouw bedrijf, jouw winkel of winkelgebied, jouw expertise, etc. waarbij de Facebookpagina’s eigenlijk inhoudelijk hetzelfde zijn. Heb je dergelijke dubbele pagina’s dan biedt Facebook jou de mogelijkheid om deze samen te voegen. Op zich gaat …

Social media
Clubhouse ook voor Android gebruikers

De populaire ‘drop in audio chat’ app met de naam Clubhouse bestaat al sinds April 2020. Begin 2021 kwam de app in Nederland lekker op gang. Maar je kon de app pas gaan gebruiken wanneer je een uitnodiging had gekregen (invite only). Daarnaast was de app alleen geschikt voor iPhone …

Shares