Facebook Abonneer knop op je website – voor persoonlijkheden #leweb

Image representing Joanna Shields as depicted ...
Image via CrunchBase

De Facebook abonneer knop op je website was het nieuws dat onthuld werd door Joanna Shields van Facebook tijdens Le Web 2011 in Parijs. Wat is het en wat moet ik er mee?

De abonneer knop zit sinds september 2011 op persoonlijke profielen in Facebook. Sinds vorige week is het mogelijk dat je een abonneer knop voor je Facebook profiel kunt toevoegen aan je website.

Als je met iemand verbonden bent op Facebook (vriend), dan ontvang je automatisch de updates van deze persoon in jouw nieuwsoverzicht. Sinds september is het dus ook mogelijk te abonneren op publieke updates van mensen op Facebook zonder dat je met ze verbonden bent.

Mensen kunnen zich abonneren op de publieke updates die jij via je persoonlijke profiel verspreid. Als je een update plaatst voor bijvoorbeeld vrienden, dan wordt die niet getoond aan de mensen die alleen geabonneerd zijn op je updates.

Als je wilt dat mensen zich kunnen abonneren op je updates dan kun je dat hier inschakelen facebook.com/about/subscribe. Wil je dit uitschakelen dan kan dat bij de instellingen van het abonneren. Je kunt ook profielen blokkeren tot jouw profiel en updates, via privacy

Als je de nieuwe persoonlijke profiel opmaak al hebt dan ziet de abonneer knop op je profiel er zo uit:

En zo ziet het er uit op het huidige profiel voor de meeste mensen

Wie wil Updates op haar persoonlijke profiel

Als je een zelfstandige bent die zijn bedrijf is, een persoonlijkheid, dan zijn Facebook updates handig. Als Facebook voor jou een mix van zakelijk en prive is dan kun je nu zonder een zakelijke Facebook pagina.

Je kunt met maximaal 5.000 vrienden verbinden en je kunt op maximaal 5.000 mensen abonneren, maar het aantal mensen dat op jouw updates kunnen abonneren is onbegrensd.

Waarom nog steeds een Facebook zakelijke pagina

Je hebt al een persoonlijk profiel waarom wil je dan ook nog een zakelijke pagina:

  • Als je een bedrijf hebt met een andere naam dan jezelf.
  • Als er meerdere mensen in/aan je bedrijf werken.
  • Als je zakelijk en prive graag wilt scheiden op Facebook.

Een Facebook pagina geeft ook meer mogelijkheden met toepassingen. Je kunt geen welkom tab toevoegen aan een profiel. Je kunt wel speciale toepassingen toevoegen aan je Facebook pagina.

Voor mensen is het eenvoudiger te reageren op het prikbord of de berichten die je plaatst op een pagina.

Dit zijn de verschillen tussen de updates van een persoonlijke pagina en een Facebook zakelijke pagina:

Een abonneer knop maakt het eenvoudig voor mensen om jouw updates te volgen. Een zakelijke Facebook pagina zorgt voor meer interactie (als je het goed doet).

Installeer Facebook subscribe op je site

Goed nu wil jij ook de abonneer knop op je website. Jij wilt mensen eenvoudig laten abonneren op de updates van je persoonlijke profiel:

Ga naar de subscribe button developers.facebook.com/docs/reference/plugins/subscribe/

Vul de URL van je persoonlijke profiel in en de breedte:

Klik op ‘Get Gode’

Gebruik nu de code die in de popup verschijnt.

Nu wordt het een beetje technisch. Het bovenste deel moet in de header.php van je template. Het onderste deel komt op de plek te staan waar je de knop wilt zien.

In mijn geval heb ik de onderste code in een tekstveld in de sidebar geplaatst.

Dit ziet er dan zo uit. Met boven de Like box voor mijn Facebook pagina. Daaronder de abonneer knop voor mijn persoonlijke profiel.

Facebook abonneren op updates in je website

Het staat op je site. Klaar!

Meer weten over Facebook voor zakelijk gebruik

Volg het webinar Facebook succesvol zakelijk inzetten woensdag 14 december 14.00u er zijn nog maar een paar plekken. Meer informatie over het webinar of direct aanmelden

This article is originally from ErnoHannink.nl under Creative Commons 2.5

Enhanced by Zemanta
1 reactie

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Betrokkenheid vergroten doelgroep met marketing via Sociale media
Social media
Hoe je de betrokkenheid van gebruikers kunt vergroten met behulp van marketing via sociale media

Vraag ​​je je af hoe je de betrokkenheid van gebruikers op de sociale media van jouw merk kunt vergroten? Duik in dit artikel voor een paar waardevolle tips voor gebruikersbetrokkenheid.

facebook paginas samenvoegen
Social media
3
Facebook pagina’s samenvoegen lukt niet

Je hebt twee Facebookpagina’s die heel veel overlap hebben. Dit kan het geval zijn voor jouw bedrijf, jouw winkel of winkelgebied, jouw expertise, etc. waarbij de Facebookpagina’s eigenlijk inhoudelijk hetzelfde zijn. Heb je dergelijke dubbele pagina’s dan biedt Facebook jou de mogelijkheid om deze samen te voegen. Op zich gaat …

Social media
Clubhouse ook voor Android gebruikers

De populaire ‘drop in audio chat’ app met de naam Clubhouse bestaat al sinds April 2020. Begin 2021 kwam de app in Nederland lekker op gang. Maar je kon de app pas gaan gebruiken wanneer je een uitnodiging had gekregen (invite only). Daarnaast was de app alleen geschikt voor iPhone …

Shares